En saa GRADUA kirjoitettua loppuun!
APUA! Olen vehdannut gradun viimeisen osion kanssa nyt neljä päivää enkä ole saanut riviäkään valmista tekstiä kirjoitettua. Analyysi pitäisi tehdä ja aineistoni on niin pyllystä, että pakko vaan säveltää jotain. Tuntuu ihan turhalta ja siltä, etten osaa. Kolme neljäsosaa on kuitenkin jo tehty, niin olisi kyllä typerää jättää kesken. Auttakaaaaa, please!!!
Kommentit (17)
Pyydä Tommi Parkkoselta apua, tämänpäiväisen kirjoituksen perusteella Lavrov on löytnänyt selkeän voittajan keksityn kertomisessa.
Miksi kirjoitit gradun isoilla kirjaimilla?
Kokeile sitä tomaattiajastinta tai viiniä. Kumpikin toimii.
Sullahan on kaikkein kivoin osio jäljellä!
Toteat ne tulokset mistä pystyt toteamaan.
Sitten pohdit, että aineistosi on pyllystä ja kerrot miten tekisit asian toisin nyt kun tiedät sen mitä tiedät.
Lopuksi annat pari jatkotutkimussuositusta.
Ja sit se on valmis.
Mulle tuli blokki samassa kohtaa. Se johtunee siitä, että on omalle työlleen ja aineistolleen jo sokea. Ratkeaa sillä, kun laitat ohjaajallesi sen nyt menemään ja jatkat kommenttien jälkeen. Kyllä se siitä!
Älä jätä kesken! Luonnostele ideoistasi ja varaa ohjausaika opettajaltasi. Sitten heittele analyysi-ideoistasi opettajallesi ja kuulostele minkä hyväksyy. Kuuntele tarkasti, koska voi nopeasti livauttaa hyviä vinkkejäkin, joihin kannattaa tarttua. Jos ei sitä tee ja tarvitset apua, niin kysy suoraan.
Onhan opettajalla jo tutkimusaineistosi? Jos ei ole, niin anna hyvissä ajoin ennen ohjausaikaa.
Kunhan on tehty, laadulla ei ole väliä tasan kellekään. Alahan kirjottaa. Sitten se on tehty.
Kyllä sä saat! Edellä hyviä vinkkejä. Aloita lopun kirjoittaminen yksittäisistä huomioista ja vähitellen kehität lihaa luiden ympärille. Jos aineisto on shaissea, toteat sen ja pohdit syitä. Ohjaajaa kannattaa hyödyntää mahdollisuuksien mukaan.
Kyllä se siitä, tsemppiä!
Kiitos avusta ja kannustuksesta!
Äh, ohjaaja ei ole nähnyt aineistoa eikä kysellyt sen perään. Hänestä ei juuri ole ollut apua enkä uskalla ottaa häneen yhteyttä, kun hän kommentoi sitä mitä on jo tehty, enkä haluaisi alkaa muutella enää, koska sitten työ venyy vielä lisää.
Ap
Kaikkein vaikeinta mulle ehkä on tekstin tuottaminen, koska gradu on vieraalla kielellä. Ideoita on paperilla, mutta niiden muokkaaminen lauseiksi on kiven takana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äh, ohjaaja ei ole nähnyt aineistoa eikä kysellyt sen perään. Hänestä ei juuri ole ollut apua enkä uskalla ottaa häneen yhteyttä, kun hän kommentoi sitä mitä on jo tehty, enkä haluaisi alkaa muutella enää, koska sitten työ venyy vielä lisää.
Ap
Osaisiko joku kaveri auttaa? Minä esim. osaisin, jos vaan joku kysyisi.
Jos sinulla olisi tahdonvoimaa, saisit sen kyllä RUTISTETTUA.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ohjaajaa kannattaa kiusata koko gradun ajan. Pääsee vähemmällä vaivalla, kun korjaukset tulee tehtyä kirjoittamisen ohella. Kun koko tarina on kirjoitettu ja mentykin ohjaajan mielestä jossain vikaan, korjaamisesta tulee isompi urakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Osaisiko joku kaveri auttaa? Minä esim. osaisin, jos vaan joku kysyisi.
No siis jos ihan rehellisiä ollaan, minun piti esim. pitää tutkimusajalta eräänlaista päiväkirjaa, jota en sitten pitänyt, koska oli oikeasti niin kiire ja olin niin stressissä. Nyt sitä olematonta päiväkirjaa pitäisi sitten tutkia. Vaikeaa.
Ap
Ehkä sinusta ei vain ole maisteriksi?
Toi on hyvin tavallista, ap. Pakkoruotsi ei ole ainut mistä valmistuminen meinaa monella jäädä kiinni, vaan tulee joku ihme gradupsykoosi, että vaan hioo ja hioo TAI ei saa riviäkään kasaan.
Nyt vaan kirjoitat jotain, ja sitten jatkat kirjoittamista. Loppujen lopuksi se on vaan gradu, ja tarvitset ainoastaan hyväksytyn arvosanan.
Ensimmäiseksi huomaa se, että kyseessä on vain gradu.
Tämän seurauksena riittää, että se hyväksytään.
Ja jos aineisto on suoraan hanurista, niin toteat sen suoraan ja perustellusti.
Sitten teet ne johtopäätökset, mitä siitä rehellisesti voi tehdä.
Ja sitten proffalta palautetta työstä ja tekemään tarvittavat muokkaukset.
Huihai, tämä taas niin vakava ole.