Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaisia ruokakasseja jakavia vapaaehtoistyöntekijöitä haukutaan koska kassin sisältö ei miellytä WTF!

Vierailija
15.04.2021 |

Pitäiskö lopettaa noiden jakaminen kokonaan kerta ihmiset on niin kusipäitä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/03221098-17bc-40f0-ae13-5c68e8cd18de

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty virheellisiä olettamuksia, jos tämä on uutinen. Vähävarainenkin voi olla urpo.

Vierailija
42/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi lopettaa koko hemmetin touhun, pitää vaan yllä kerjuujärjestelmää ja passiivisuutta. Muutama vuosi menisi kiukutellessa, sen jälkeen alkaisi aktiivisuus ja vastuu omasta elämästä lisääntyä. Hanttihommatkin kelpaisivat kun olisi pakko ihan itse itsestään huolehtia. Aina sama kitinä, vaikka tuet on satasia ja jopa yli tonnin, jokamiehenoikeudet on ja kalaakin nousisi merestä ihan ilmaiseksi. Mutta ei käy kun julkinen ei mene viereen, on selkä kipeä ja ties mitä.

Jännästi ne afrikassakin pystyy elantonsa riipimään kasaan, äiti kantaa paria muksua ja hoitaa toisella kädellä kasvimaata. Onnistuu kun on pakko onnistua ja vaihtoehto on olla ilman. Suomalaisilta "köyhiltä" turha odottaa mitään viitseliäisyyttä. Ilmainen ruokakin on vääränlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että moni luulee, että nämä tuotteet on jotain lahjoituskamaa, jotka kauppias hyvää hyvyyttään antaa tai joku ostaa kauppiaalta. Kyseessä on kuitenkin nimenomaan HÄVIKKIruoka joten tottakai tuotteiden laatu ja määrä vaihtelee. Ei nämä ruoka-apukassit ole mitään "elät näillä viikosta toiseen" selviytymiskasseja vaan tuotteita, jotka ihmiset jättää ostamatta kaupoista.

Vierailija
44/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon, kuin ruokajonoissa käy jengiä niin tokihan siihen ihmisjoukkoon mahtuu urpojakin. Valtaosa ottaa kassin nöyrästi kiittäen vastaan.

Jep. Mun kohdalle on kerran osunut urpo. Olikin kyllä sitten sellainen, että oksat pois. Sille tuli sanottua, että tiiäkkö, ku sitä kassia ei oo pakko ottaa vastaan, voi mennä myös kauppaan. Kyseinen urpo siis rähjäsi mun edessä niin, että oikeesti välillä hirvitti käykö tuo kiinni. Karjui noin 5 senttiä mun naamasta mitä uskomatonta paskaa me jaetaan.

Vierailija
45/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on äitien keskuudessa, kun otetaan se äitiyspakkaus ja haukutaan, kun on niin saatanan rumia vaaatteita. Ilmaiseksi (tosin verovaroin kustannettuna) saadaan, mutta kumminkin jaksetaan haukkua. En ymmärrä.

Suunnittelijana pakko sanoa tähän, että kun ihan sillä samalla rahalla saisi tehtyä nättejäkin vaatteita.

Ja puhumme yhteisistä rahoistamme, kun puhumme verovaroista ja niiden käytöstä.

Vierailija
46/46 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä miettii, että onko kiittämättömyydellä mitään rajaa. Ylipäätään ihminen saa tässä maassa ilmaisen koulutuksen, terveydenhoito on edullista, asuminen kustannetaan, lääkkeet ja ruoka. Jos siitä huolimatta saa rahansa loppumaan niin ihan omaa tyhmyyttä. Miten voi olla otsaa silti osalla vaatia lisää ja lisää. Aivan liian moni on täysin uusavuton ja tottunut nuoresta asti maksamattakaan kaiken muilla. Itsessä ei koskaan ole mitään vikaa, mitään ei voida vaatia itse tekemään ja itse vastuuta mistään kantamaan. Tässä maassa on tuet niin hyvät että jos pitää vinkua ruokakassin sisällöstäkin niin sietää saada porttikiellon koko paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi