Tylyt rekrytointikonsultit LinkedInissä
Välillä tulee yhteydenottoja rekrytointikonsulteilta. Suositellaan hakemaan jotain tiettyä paikkaa. Jos se ei ole kiinnostava, olen pyrkinyt vastaamaan silti konsultille LinkedInissä kohteliaasti.
Ja mikä on vastareaktio? Konsultit eivät kommentoi vastausviestiin yhtään mitään. Todella tyly tyyli. Ei tee jatkossa mieli avata enää yhtään tällaisten tyyppien lähettämää viestiä.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
He tekevät vain työtään. Tehtävänä on löytää hakijoita johonkin paikkaan. Olet joskus tehnyt jotain siihen liittyvää ja siksi saat massaviestin.
Mitä omalle kohdalleni on osunut noita "voisit olla hyvä hakija tähän"-juttuja, ne ovat jotain, mitä olen tehnyt jo aiemmin, mutta päässyt siitä johonkin mielenkiintoisempaan. Miksi ihmeessä haluaisin palata vanhaan?
Tekevät työtään huonosti. Ei olisi iso vaiva kiittää viestistä ja toivottaa hyvää jatkoa. Myöhemmin saman henkilön kanssa olisi silloin mielellään tekemisissä, jos tulee muita työnhakuehdotuksia. Nyt ne menevät jatkossa suoraan roskakoriin.
Rekrytointikonsultit ovat sen verran tylyjä, etten aio itse tällaisia tulla hyödyntämään rekrytointeja tehdessä.
How much youu will make money? And how?
Vierailija kirjoitti:
How much youu will make money? And how?
I giive everything what i got.
Eivätkö rekrytointikonsultit tajua antavansa itsestään todella kielteisen kuvan toimimalla tällä tavalla? Jatkossa on vaikea saada hakijoita myöhemmin enää työpaikoista kiinnostumaan, jos jää mieleen tylynä tyyppinä.
Ei niille tarvi mitään vastata ellet ole kiinnostunut kyseisestä paikasta. Ei niiden myöskään tarvitse vastata mihinkään ei kiitos-viesteihin. Vai oletko niin pölö että se "hyvää kevään jatkoa" pelastaisi päiväsi?
He tekevät vain työtään. Tehtävänä on löytää hakijoita johonkin paikkaan. Olet joskus tehnyt jotain siihen liittyvää ja siksi saat massaviestin.
Mitä omalle kohdalleni on osunut noita "voisit olla hyvä hakija tähän"-juttuja, ne ovat jotain, mitä olen tehnyt jo aiemmin, mutta päässyt siitä johonkin mielenkiintoisempaan. Miksi ihmeessä haluaisin palata vanhaan?