Lainaako kumppani teille rahaa tiukan paikan tullen? Millä koroilla?
Olen ollut 4 vuotta yhdessä miehen kanssa, jolta en ole ikinä joutunut lainaamaan rahaa. On ostettu kaikki aina puoliksi, aivan tarkalleen senttejä myöten. Miesystävä ei ole ostanut minulle koskaan lahjoja, edes jouluna. Itse tykkään ostaa hänelle jouluna ja synttärinä lahjat. Hän ei myöskään ole koskaan tarjonnut mitään, edes teetä kahvilassa. Autoa meillä ei ole, vaan omat sähköpyörät. Vuokralla asutaan. Jouduin työpaikkaa vaihtaessa tilanteeseen, että pyysin mieheltä pientä lainaa seuraavaan palkkapäivään saakka. Hän menetti täysin malttinsa. Hän pyysi ensin lainalle 100% korkoa (viikon ajaksi) lopulta kieltäytyen koko lainasta. Otin pikavipin. Nyt mietin onko tämä ihan normaalia? Suhde on ensimmäiseni.
Kommentit (47)
No huhhuh mikä ”mies”.
Ala katsella omaa asuntoa, tulet huomaamaan että taloutesi kohenee kun ei tarvi tuota itarusta elättää.
Ei kyllä rakastavalta kumppanilta vaikuta!
Sopikaa ainakin että maksatte omat ruokanne itse!
Ihan järkyttävä aloitus. Tottakai lainaillaan puolin ja toisin, isoimmat velat maksetaan tietty takaisin. Pienistä vipeistä ei niin väliä kun yhteistä elämää eletään ja halutaan että kummallakin on hyvä olla. Ollaan lapseton työssä käyvä pariskunta. Yhdessä 22 vuotta. Niin se vaan välillä menee, että välillä toinen saattaa hetkittäin olla on per*esaukinen ja välillä toinen. Se on elämää. Ja sitä elämää eletään YHDESSÄ.
Mieheni huutaisi kuin hinaaja jos ottaisin pikavipin ruoan ostamiseen. Ainakin viikon, toinen mykkäkoulua.
Ei olla koskaan rahoja laskettu. Jompikumpi aina maksaa vaan kaikki laskut ja ruuat.
Mitäs jos ilmoittaisit, että koska sinulla ei nyt ole rahaa yhteiseen ruokalaskuun, sinun on elettävä ruoan suhteen hyvin niukasti seuraavat viikot. Niinpä on parempi että mies hankkii itse itselleen omat ruoat ja tietysti myös valmistaa ne. Sinä syöt loppukuun ajan jotain hyvin halpaa (puuroa tms.). Katso, miten mies reagoi ja silloin tiedät, onko teillä tulevaisuutta.
Hitto soikoon... mä oon antanut mun vähävaraiselle kaverille rahaa pari kertaa mun budjettiin melko suuriakin summia, ja tää ei lainaa edes puolisolle... Mulla ja mun miehellä on ollut yhteiset rahat heti siitä asti, kun muutettiin yhteen. Se maksaa, jolla on rahaa.