Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö minun TAAS taipua ja alistua? Mielipiteitä!

Vierailija
14.08.2006 |

Mies on ollut vuosia alkoholisti, myös lääkkeet ja ehkä muutakin olut kuvioissa mukana. Perhe-elämä on ollut tois-arvoista, kun hinku reissuille on tullut. Useita vuorokausia poissa, rahat tuhlattu, olen lasten kanssa paennut useasti kotoa ja muutenkin, myös selvinpäin elää hyvin itsekkäästi ja aiheuttaen harmia meille muille, mm. paljon henkistä väkivaltaa ja aliarviointia.

Tähän asti olen aina antanut anteeksi, tosin joka kerta enemmän ja enemmän vastentahtoisesti. Hyviäkin aikoja on ollut, mutta kaikki nämä teot kummittelevat jatkuvasti mielessäni.

Nyt viimeisimmän reissun jälkeen laitoin eropaperit menemään ja olen alkanut tekemään jo osituksia ja muita eroon liittyviä asioita. Mies säikähti ja hakeutui katkaisuun.

Nyt on sitten viimepäivinä tullut puheluita siihen sävyyn, että jos en vedä papereita takaisin, hän tappaa itsensä. Hän on hoidossa kuulema vain ja ainoastaan minun ja lastemme takia, ei itsensä. Jos lupaan jatkaa liittoa, hän hakee kuunkin taivaalta ja vie hoitojakson kunnialla loppuun. Hänestä tulee ihan eri mies, joka huolehtii perheestään eikä enää koskaan koske mihinkään aineisiin.

Olen niin väsynyt noihin puheisiin ja uhkauksiin. En luota miehen toipumiseen ja täydelliseen muutokseen. Mutta jos en suostu hänen pyyntöönsä, varmasti tappaa itsensä.

Nyt minulla on huomiseen aamuun asti aikaa kertoa hänelle aikeeni, pidempään hän ei enää odota.

Mitä teen? Auttakaa hyvät ihmiset minua! Olen toki luvannut rakastaa häntä Jumalan edessä niinä huonoinakin aikoina, mutta jos tätä on jatkunut jo yli 10 vuotta, niin voinko enää luottaa?? Kaikkeni olen näinä vuosina antanut, enempään en ole pystynyt.

Nyt saan syyllisyyden taas harteilleni, jos en taivu hänen tahtoonsa :-(

Kiitos jos jaksoit lukea, ja vielä suurempi kiitos jos osaat auttaa tai kertoa omista kokemuksistasi!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaadit lastenvalvojalla miehen ongelman vuoksi yksinhuoltajuuden ja valvotut tapaamiset. Et voi antaa lapsia päihdeongelmaiselle lapsia edes viikonlopuksi. Miehen pitää todella ryhdistäytyä, että viikonlopputapaamiset sallitaan.

Vie vaa se ero loppuun. Uhkailu on vain keino yrittää vielä hallita sinua ja lyödä vastuu miehen raittiudesta ja elämästä sinun harteillesi. Mies ei itse pysty vastuuta ottamaan, siis etsitään joku joka sen kantaa ja on syyllinen. Älä tunne syyllisyyttä. Olette kaksi toisillenne vierasta ihmistä, jotka olette hetken kulkeneet rinnakkain, ette ole napanuoralla kiinni toisissanne. Sinulla on vastuu sinun ja lastesi elämän turvallisuudesta, miehellä on vastuu omasta elämästään. Mikään avioliitto ei ole turvallinen ja hyvä kasvualusta lapsille, jos siihen sisältyy sanat " lääkkeiden ja viinan väärinkäyttö ja itsemurhalla uhkailu" . Joten kanna sinä vastuusi ja ota se ero. Mies kantaa vastuun omasta elämästään, niinkuin aikuisen ihmisen tulisi kantaa, hänen maailmasta lähtönsä ei ole sinun päänsärkysi. Jos hän päättää niin, hän päättää niin. Heti kun tajuat, että ratkaisu on jokaisen ikioma, tajuat ettei syytä syyllisyyden tunteisiin ole.

Ne jotka oikeasti tappavat itsensä, harvoin etukäteen uhkailevat ja kiristävät sillä. He nimittäin eivät halua, että omaiset estävät heidän aikeensa.

terv. itsemurhan tehneen omainen

Vierailija
42/42 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. narsistienuhrientuki. info/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla