Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekkään miehen käytösmallit alkavat tarttua lapseen, mitä teen

Vierailija
14.04.2021 |

Ollaan eroamispisteessä, mun psyyke ei kestä tätä enää. Jokin osa musta vaan siitä huolimatta haluaisi jotenkin korjata asiat, vaikka se tuskin on mahdollista.

Mies on siis todella itsekäs tapaus. Olen itse vähän sellainen tossu luonteeltani, enkä siksi edes tiedostanut asiaa, ennen kuin aloin selvitellä päätäni terapeutin kanssa. Miehen täytyy aina saada päättää kaikki, jos asiat ei mene hänen haluamallaan tavalla hän ikään kuin taantuu sellaiseksi kiukuttelevaksi teiniksi. Ajattelee ihan aina, kaikessa ensin itseään, hänen tyytyväisyytensä tulee ennen kaikkia - myös perhettämme. Ei kykene kompromisseihin, näkee ne kai jonkinlaisena heikkouden osoittamisena. Hän uskoo vilpittömästi olevansa parempi kuin muut ja jotenkin ansaitsevansa enemmän. Kritisoi muita ihmisiä paljon, ja esim. keskustelutilanteissa ei kuuntele eri mieltä olevia ihmisiä lainkaan vaan muuttaa keskustelun ns. kilpapuhumiseksi ja jauhaa omia juttujaan muiden päälle, kunnes he luovuttavat.

Ahdistavinta on, että huomaan näiden piirteiden siirtyvän lapseemme, joka tuntuu olevan uhkaavasti kasvamassa ns. "kiusaajaluonteeksi", kun isä toitottaa hänelle tätä omaa sairasta maailmankuvaansa. Siis että olet parempi kuin muut, älä pelkää näyttää sitä muille, ansaitset enemmän, joten sinun täytyy vaatia enemmän jne. Kun pitäisi tehdä jotain, mikä ei huvita (kuten lasten usein täytyy, esim. läksyt ennen kaverin luo lähtemistä), lapsi on alkanut kopioimaan isänsä käytösmalleja, saattaa siis vetää raivokohtauksen, paiskoa tavaroita, huutaa mulle ihan kamalia asioita, vedota johonkin isänsä sanomaan jne.

Miehen kanssa ei näissä tilanteissa voi toimia yhteisenä rintamana, vaan hän sysää minut vain syrjään (tai jopa ryhtyy lapsen seuraksi huutokuoroon) ja ilmaisee lapsellekin näin, että olen ns. "kakkosluokan vanhempi" ja vain isä on tarpeeksi hyvä hoitamaan nämä tilanteet. En vain tiedä, mitä teen. Tuntuu, että olen menettämässä lapseni miehelleni, ja ero vain pahentaisi asiaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen syyllistäminen on monelle suomalaiselle naiselle kokopäivätyö.

Vierailija
2/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ero asiaa pahenna. Muutoin juuri menetät lapsesi ja elät huonossa suhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että lapsi saa käytösmallin, jossa oppii ensisijaisesti arvostamaan itseään eikä lähde esim. selän takana syyllistämään läheisiään tuntemattomille ihmisille.

Vierailija
4/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen että lapsestasi tulee tämän maailman menestyjä. NÄin on asia ikävä kyllä. Täällä pärjää itsekkäät eikä mitkään piipertäjät.

Vierailija
5/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko itsekäs mies myös jännittävä, ja sille oli pakko antaa persettä?

Vierailija
6/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla yhtenä rintamana = mies ei toimi sinun haluamallasi tavalla.

Vierailija
7/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla päivystäminen ja naisten sanomisten kritisointi on monelle suomalaiselle miehelle kokopäivätyö.

Vierailija
8/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Ainakaan et sitten opeta lapsellesi, että naiset sietävät mitä kohtelua tahansa.

Vierailija
9/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kirjaimellisesti suostu käsittelemään lapsen ongelmia yhdessä minun kanssani. Kun lapsi saa raivokohtauksen, mies liittyy hänen seuranaan huutamaan minulle, on esim. lapsen edessä tällaisissa tilanteissa haukkunut minut huonoksi äidiksi, käskenyt painumaan h*lvettiin, myös fyysisesti tönäissyt ulos huoneesta ja paiskannut oven kiinni naamani edessä.

Itse haluaisin käsitellä nämä asiat lapsen kanssa niin, että istumme miehen ja lapsen kanssa yhdessä alas ja ilmaisemme miehen kanssa, että aikuiset ovat yhtä rintamaa ja asiat tulee hoitaa keskustellen, ei huutaen ja ovia paiskoen.

ap

Vierailija
10/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen empatiakykyinen ihminen on noin huonon käytöksen yläpuolella.

Eli älä päästä häntä tuhoamaan psyykettäsi. On mahdollista olla luja ja lempeä yhtä aikaa.

Opettele jämäkkyyttä.

Lapsi onkin vaikeampi tapaus.

Kysy neuvolasta? Soita Naisten linjalle tai katso narsistien uhrien tuki. Olisiko Väestöliiton tai Mannerheimin Lastensuojeluliiton sivuilla mitään.

Vierailija
11/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sukupuoleen katsomatta näkee syyllisiä ympärillään mutta ei koskan itsessään.

Vierailija
12/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kirjaimellisesti suostu käsittelemään lapsen ongelmia yhdessä minun kanssani. Kun lapsi saa raivokohtauksen, mies liittyy hänen seuranaan huutamaan minulle, on esim. lapsen edessä tällaisissa tilanteissa haukkunut minut huonoksi äidiksi, käskenyt painumaan h*lvettiin, myös fyysisesti tönäissyt ulos huoneesta ja paiskannut oven kiinni naamani edessä.

Itse haluaisin käsitellä nämä asiat lapsen kanssa niin, että istumme miehen ja lapsen kanssa yhdessä alas ja ilmaisemme miehen kanssa, että aikuiset ovat yhtä rintamaa ja asiat tulee hoitaa keskustellen, ei huutaen ja ovia paiskoen.

ap

niin sinun mielestä asiat pitäisi hoitaa niin.

Vierailija
13/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaat aikakoneella siihen hetkeen kun valitsit lapsellesi isää ja teet toisin.

Vierailija
14/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveessä suhteessa ei ole valta-asettelua.

Vierailija
15/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tämä ei anna sinulle vastausta siitä mitä sinun tulee tehdä, niin et kyllä täältäkään vastausta saa. Lueppa itse mitä kirjoitit ja sitten mieti miksi olet vielä tuossa suhteessa. 

Vierailija
16/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

niin sinun mielestä asiat pitäisi hoitaa niin.

sori mut kenen vanhemman mielestä asiat kuuluu hoitaa huutamalla, käsiks käymisellä ja haukkumisella? toivottavasti et lisäänny

Vierailija
17/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ja poika ovat kahden ilman jotakuta haukuttavaa, niin esiintyykö kiukuttelua silloin vai saako vain isä kiukutella? Et tietysti ole näkemässä, mutta voihan tätä tiedustella.

Vierailija
18/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos tämä ei anna sinulle vastausta siitä mitä sinun tulee tehdä, niin et kyllä täältäkään vastausta saa. Lueppa itse mitä kirjoitit ja sitten mieti miksi olet vielä tuossa suhteessa. 

Tiedän, että tästä pitää lähteä. Eniten vaan pelkään sitä, että menetän lapseni, sillä tunnen miehen ja tiedän, että hän tulee kokemaan avioeron kilpailuna eikä luovuta, ennen kuin on saanut lapsen omalle puolelleen ja mut muserrettua. Pelkään, että mies kääntää lapsen lopullisesti mua vastaan. Ääh.

Enkä siis väitä, että tässä olisi vikaa pelkästään miehessä. Tottakai meissä molemmissa on vikamme, kuten kaikissa ihmisissä. Mun olisi pitänyt osata jo aiemmin ottaa tiukempi asenne, tai kasvattaa selkäranka ja lähteä. En kuitenkaan myöskään halua lähteä tappelemaan miehen kanssa lapsen edessä, omassa perheessäni tapeltiin paljon ja koin sen aina ahdistavaksi.

ap

Vierailija
19/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan uroksen olet itsellesi löytänyt. Nauti näistä hedelmistä. 

Vierailija
20/27 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä sen elämään joku vetävä misu. Mies jättää sut itse alta aikayksikön ja asia ratkeaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme