Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori ostaja haluaa ostaa niin, että kuljetusyritys noutaa. Yritetäänkö mua nyt huijata?

Vierailija
14.04.2021 |

500e arvoinen tuote. Ja vain nouto.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät maksun etukäteen ja ostaja hoitaa kujetusliikkeen paikalle. Annat tuotteen kuljetusliikkee. 

No problem. 

Vierailija
2/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaja hoitaa kuljetuksen ja maksaa suoraan käteisellä tai etukäteen tilille niin mikäs siinä. Mutta kannattaa laatia jonkinainen kauppakirja kaupan ehdoilla selvästi lueteltuna ostajan ja sinun allekirjoituksella varmuuden vuoksi.

Jos ostaja yrittää saada sinut maksamaan edes osan kuljetuksesta blokkaa koko tyyppi ja odota seuraavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja lähettää kuitin maksusta, raha ei näy vielä tilillä kun noutaja tulee. Kuitti olikin feikki.

Vierailija
4/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi kysyt ostajalta, että kuka tarkastaa tuotteen, koska et halua palautuksia.

Vierailija
5/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, jos ostajalla ei ole autoa etkä sinä voi tavaraa tuoda. Pidä kuitenkin huolta, että raha näkyy tililläsi ennen tavaran luovutusta. Kuljetusfirma ei voi toimia maksuliikenteen välikätenä. Eli maksu näkyy tililläsi ennen kuin sovit noutopäivästä.

Vierailija
6/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusfirmalle avautuu ovi vasta sitten kun maksu näkyy tilillä.

Vierailija
7/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan myisi tuollaisella systeemillä jos ei ostaja tulisi itse myös paikan päälle hoitamaan maksamisen ja näkemään tuotteen ennen kuljetusta.

Vierailija
8/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin mobile payta, ei käynyt.

En myy hänelle. Myyn sukulaisen puolesta, joten en voi ottaa riskiä, että huijataan.

Ap

Vierailija
9/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myy hänelle. Myyn sukulaisen puolesta, joten en voi ottaa riskiä, että huijataan.

Ap

Ei mullakaan ole Mobilepayta kun ei toimi N26 pankin kanssa. Etkö voi pyytää rahaa tilillesi? Sen jälkeen olisi ainakin mulle sama ketä sen tuotteen ostaa.

Vierailija
10/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole autoa tai autollisia kavereita.

Vierailija
11/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä päätös varsinkin kun on kyse noin kalliista tavarasta. Jos se kiinnostaa ostajaa tarpeeksi niin kyllä hän tulee paikan päälle maksamaan ja katsomaan tuotteen.

Vierailija
12/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin toimia noin, koska suvussa on kuljetusyritys. Mutta kuskilla olisi todennäköisesti sama sukunimikin kuin minulla, joten vähän eri tilanne.

13/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet tapaamaan ota mukaan joku kaveri että on todistaja paikalla. Älä mene yksin. Haisee palaneelle savulle. 

Jos on arabi ole erittäin varovainen. Minulla on selvittämättömiä kauppoja heidän kanssaan. 100 euroa velkaa   mutta kuitenkin .Ulosottoon menee. 

14/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tilille ennekuin starttaat auton! 

Vierailija
15/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että summan pitää näkyä oikeasti sun tilillä ennen kuin tavara liikkuu. Ihan sama mitä kuvakaappauksia ja kuitteja sieltä vastapuolelta lähetellään.

16/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on! Äläkä alenna hintaa .Siitä tässä on kysymys, jos ei ihan huijauksesta. 

Vierailija
17/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on semmoinen jossa käy vaan DHL / Postnord nouto tms. niin huijaus. Siitä löytyy googlella juttua, mullekin torilla tullut noita useampi. Taisi olla torin jossain ohjeissakin just noista

Vierailija
18/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tarkistanassa tuotteen kunnon henkilökohtaisesti, maksoin ja kuljetusliike hoiti kuskauksen. Ei ole autoa eikä ajokorttia.

En ostaisi tuotetta tarkistamatta sitä itse.

Vierailija
19/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap joku lapsi, se pitää kertoa ostajalle jos ei ole huoltajan lupaan. 

Vierailija
20/44 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Milläs se sitten olisi maksanut? Käteisellä, pankkitilille, paypalilla vai oravannahkoina metsästyskauden päätteeksi? 

Täähän on klassinen huijaus, jota käytetään etenkin kalliimpien tuotteiden kohdalla. Onhan näitä ollut lehdissäkin. Noutaja on joku huijarin kaveri ja esittää kopion "kuitista", eli tavara on muka maksettu, maksu ei vain näy vielä tilillä. "Kuitti" on tietenkin väärennös, jolla hyväuskoinen myyjä huijataan luovuttamaan arvokas tavara ilmatteeksi. Lopputulos, tavara katoaa, ostaja katoaa, välittäjä katoaa ja  myyjä jää ilman maksua. Poliisi ei mahda mitään koska joka paikassa on väärät tai varastetut tiedot.

Ainiin, arvokasta tavaraa ei myöskään kannata lähteä viemään minnekään autiolle parkkikselle tai vastaavalle. Näistäkin on esimerkkejä, myyjä hakattu sairaalakuntoon ja omaisuus varastettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän