Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat menivät 2.4 töölönlahden rantaan, päästivät lapsen jäälle

Vierailija
14.04.2021 |

5 vuotias meni ympyrätalon puolelta veneliuskan kohdalta jäälle, jään vieressä oli vettä ja jää oli sohjoa mutta kesti lapsen, mut mistä voi tietää kestääkö jää? Heidän mielestä ei ollut mitään vaaraa. Sitten lapsi kysyi voiko jalan pistää vesirailoon, antoivat laittaa kun oli kumppari jalassa, jalka upposi ja lapsi oli märissä vaatteissa 30 min.

Olen nähnyt kuvan ja jää oli todellakin sellaista ettei sinne pistäisi eläintäkäön ja vettä on jo näkyvissä, avopaikkoja. Vesi on mustaa eikä siitä tiennyt miten syvä paikka rannassa on.
Myöhemmin menin sinne ja latoin sateenvarjon pystyyn, huomasin että on hiekkapohja ja syvyys on lasta nivusiin asti siinä 30 cm rannasta, sen pidemmältä en tiedä.

Anopin mielestä ei mitään vaaraa edelleenkään ollut.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästi toimi isovanhemmat. Ei jäälle enää keväällä mennä.

Vanhuus jo pehmentää?

Ei kannata syytellä enempää.

Voi olla myös, että se isovanhempi tietää, että siinä on matalaa.

Toki ei hyvä idea ollut.

No, menivätkö he sinne jäälle?

Vierailija
22/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuo 2.4 töölönlahden ranta on?

Kirjoitat niin persiilleen.

Jos päivämäärää kirjoitat, niin tsemppiä.

Huhtikuu on 4. kuukausi, neljäs.

Idiootti sinä olet, ihan oikeasti tämä sinun asiasi oli tässä oleellista kuin en tietäisi miten kirjoittaa? Onko tämä työhakemus? Sinulle en ole selitystä vaille mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä nykyajan vanhemmuutta, eivät uskaltaneet pistää lapselle rajoja. Kyllä ne rajat on rakkautta, ei lasten tarvitse jäätä päästä tutkimaan yksinään. Menisi itse sitten edeltä testaamaan jos niin hyvä idea on. Lapselle saa sanoa ei. Halusivat olla kaveri-isovanhempia. Niille lapsille kenet haluaa pitää, pitää tarvittaessa sanoa ei. Aikuisella on vastuu.

Lapsi ei ollut sinne rannalle edes itse menossa vaan anoppi halusi. Äitinikin kysyi että yrittääkö ne tappaa sen 😂 ei kai,mutta on kyllä suurta ajattelemattomuutta ja kyse ei ole dementikoista.

Hih hih, mun äiti onkin parempi kuin miehen. Miten miehesi voikaan olla enää hengissä, hih hih.

Vierailija
24/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus jo pehmentää?

Toki ei hyvä idea ollut.

Lapsi pistettiin jäälle oikein että otetaanpa valokuva, olis anoppi satakiloisena itse ensin mennyt testaamaan.

Vierailija
25/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä nykyajan vanhemmuutta, eivät uskaltaneet pistää lapselle rajoja. Kyllä ne rajat on rakkautta, ei lasten tarvitse jäätä päästä tutkimaan yksinään. Menisi itse sitten edeltä testaamaan jos niin hyvä idea on. Lapselle saa sanoa ei. Halusivat olla kaveri-isovanhempia. Niille lapsille kenet haluaa pitää, pitää tarvittaessa sanoa ei. Aikuisella on vastuu.

Lapsi ei ollut sinne rannalle edes itse menossa vaan anoppi halusi. Äitinikin kysyi että yrittääkö ne tappaa sen 😂 ei kai,mutta on kyllä suurta ajattelemattomuutta ja kyse ei ole dementikoista.

Hih hih, mun äiti onkin parempi kuin miehen. Miten miehesi voikaan olla enää hengissä, hih hih.

No on mieskin meinannut hukkua lapsena koska anoppi on ollut kaukana rannasta, hih hih mikä tarve sulla on puolustaa heidän tekoa?

Vierailija
26/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuus jo pehmentää?

Toki ei hyvä idea ollut.

Lapsi pistettiin jäälle oikein että otetaanpa valokuva, olis anoppi satakiloisena itse ensin mennyt testaamaan.

Lahjoivatko lasta oikein jäätelöllä ja pakottivat sinne jäälle?

Vierailija
27/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on mieskin meinannut hukkua lapsena koska anoppi on ollut kaukana rannasta, hih hih mikä tarve sulla on puolustaa heidän tekoa?

Koska olet surkea trolli.

Vierailija
28/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuovan kaatuneen lapsen nopeasti lämpimään. Vaikea se on luottaa tuollaiseen anoppiin. Luulisi anopinkin tajuavan, että luottamus on tärkein asia lapsen vanhempien suhteen. Itse odotan vierailta erityistä varovaisuutta lasteni suhteen. Jos lapsi kaatui ja liukuu jään alle, niin kukaan ei sitä sieltä nopeasti saa pois. Mutta tässä suurempi ärsyttävyys on tuo kastuneena oleminen.

Vierailija
29/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla ei nyt järki leikkaa. Olisi voinut edes uskoa jo viikko-kaksi sitten annettua pelastuslaitoksen ohjetta, että pääkaupunkiseudulla ei ole jäille menemistä enää.

Vierailija
30/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on kuvatun kaltainen, eli matala ranta, niin itse olisin vihjaissut lapselle, että ei luultavasti kestä, saatat kastua. Kantapään kautta on tehokasta oppia silloin jos sen voi tehdä turvallisesti.

Tilanne on aivan eri jos ranta olisi ollut syvä ja vaarallinen. Silloin lapsella ei olisi ollut mitään asiaa lähellekään.

Vierailija
31/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti luovutit lapsesi hänelle? Nyt vähän sitä selkarankaa. On sinun loputon tehtvävä olla lapsen puolella. Oliko kivaa miehen kanssa, kun olit ulkoistanut lapsen hoidon noin holtittomalle ihmiselle? Missäs se appikukko oli, kun et hän syyllistä?

Vierailija
32/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tuovan kaatuneen lapsen nopeasti lämpimään. Vaikea se on luottaa tuollaiseen anoppiin. Luulisi anopinkin tajuavan, että luottamus on tärkein asia lapsen vanhempien suhteen. Itse odotan vierailta erityistä varovaisuutta lasteni suhteen. Jos lapsi kaatui ja liukuu jään alle, niin kukaan ei sitä sieltä nopeasti saa pois. Mutta tässä suurempi ärsyttävyys on tuo kastuneena oleminen.

ärsyttää se että vähättelee.

Ja toinen asia mikä ärsyttää tällä palstalla että kun kerron mitä tapahtui niin tullaan huutelemaan että on trolli. Onko jotkut niin vieraantuneita elämästä että luulee tämän olevan satua?

Vierailija
33/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksesta ymmärsin, että tapahtui Tokoinrannassa, onko näin? Kyllä sieltä on aikuisiakin pelastettu vedestä.

Vierailija
34/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla ei nyt järki leikkaa. Olisi voinut edes uskoa jo viikko-kaksi sitten annettua pelastuslaitoksen ohjetta, että pääkaupunkiseudulla ei ole jäille menemistä enää.

Vähän nyt valoja päälle. Ei he missään keskellä ulapppaa ollut :D

Vierailija
35/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-lukulaista lastenhoitoa siis kyseessä. Siinä annetaan vastuu lapselle itselleen ja vain katsellaan vierestä, jos sitäkään.

Vierailija
36/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on kuvatun kaltainen, eli matala ranta, niin itse olisin vihjaissut lapselle, että ei luultavasti kestä, saatat kastua. Kantapään kautta on tehokasta oppia silloin jos sen voi tehdä turvallisesti.

Tilanne on aivan eri jos ranta olisi ollut syvä ja vaarallinen. Silloin lapsella ei olisi ollut mitään asiaa lähellekään.

Minä taas en opettaisi lapselle, että voi tähän aikaan vuodesta mennä jälle kekkaloimaan. Sehän menee seuraavan kerran yksin sinne, pieni ihminen. Ainakin Pitkänsillan alla on varmasti virtauksia ja varmaan Tokoinrannan Piritan puolella. Siellähän on varoituskylttikin muistaakseni.

Vierailija
37/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aijaa linkkiin kuva joka saatiin vähän ennen ko tapahtumaa

Vierailija
38/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan aijaa linkkiin kuva joka saatiin vähän ennen ko tapahtumaa

Jännää.

Vierailija
39/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, että varmaan käy kesäisin uimassa tai leikkimässä rannalla? :D

Vierailija
40/45 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-lukulaista lastenhoitoa siis kyseessä. Siinä annetaan vastuu lapselle itselleen ja vain katsellaan vierestä, jos sitäkään.

Niin kyllä lapset pitää vangitan kodin seinien sisäpuolelle ettei vaan mitään satu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi