Mihin lähtisit reissuun yksin, budjetti 1000 €, aikaa kesäloma 4 vko, matkan pituus voi olla mitä vaan tuon sisällä?
Ehkä voi mukaan tulla kaveri tms. toinen henkilö toisesta taloudesta. Koronan jälkeen tietystikin.
Kommentit (30)
Aika pieni budjetti. Jäisin kotiin rauhoittumaan.
Italiaan. Mikä vaan Euroopan kohde kiinnostuksen mukaan. Muihin maanosiin tarvinnee lentolippujen hinnan takia vähän enemmän rahaa, mutta tonnilla reissaisi Euroopassa jo ihan kivasti.
Prahaan piti mennä jo viime kesänä ja taitaa siirtyä vielä vuodella. Nyt sitten mennään minne päästään ilman karanteenia paikan päällä.
Skotlantiin kiertelemään linnoja katselemaan.
Karibialle, Kuubaan tai Meksikoon all-inclusiveen viikoksi. Tarvitsen pelkkää löhöilyä nyt sen verran.
Jos tuo ei olisi mahdollista niin sitten patikkaretkelle Suomeen viikoksi, yöpymiset mieluiten riippumatossa luonnonpuistossa, nauttisin vaikka hiekkarannasta siellä. Vähän raskaat kantamukset tietysti kun kaikki olisi roudattava sinne ja takaisin. Ehkä helpompaa yöpyä enimmäkseen huokeissa majoitusliikeissä ja vaan pari yötä siellä korvessa.
Olisipa Suomessa maaseudulla paikkoja joissa ihmiset tarjoaisivat kohtuumaksua vastaan vaikka telttayöpymisen pihallaan, johon kuuluu aamupala ja suihku tai sauna. Vähän niinkuin B&B meininki, mutta teltassa yöpyen.
No ei tonnilla pääse oikein mihinkään.
Vähän hankala summa, koska en helposti saisi tonnia kulumaan reppureissulla Etelä-Euroopassa (en haluaisi olla yli kahta viikkoa pois koirani luota), mutta se ei myöskään riittäisi unelmieni matkaan Etelä-Amerikkaan, Kanadaan tai Australiaan. Mitään All Inclusive tai pakettimatkoja en harrasta.
Italiassa oikeastaan mikä tahansa kohde. Ranskassa Pariisi.
Lähtisin polkupyörällä yhteysaluksilla Ahvenanmaalle, siellä muutaman päivän ja jatkaisin Vikingilla Tukholmaan, jossa pari yötä. Tukholmassakin on kiva liikkua polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Karibialle, Kuubaan tai Meksikoon all-inclusiveen viikoksi. Tarvitsen pelkkää löhöilyä nyt sen verran.
Jos tuo ei olisi mahdollista niin sitten patikkaretkelle Suomeen viikoksi, yöpymiset mieluiten riippumatossa luonnonpuistossa, nauttisin vaikka hiekkarannasta siellä. Vähän raskaat kantamukset tietysti kun kaikki olisi roudattava sinne ja takaisin. Ehkä helpompaa yöpyä enimmäkseen huokeissa majoitusliikeissä ja vaan pari yötä siellä korvessa.
Olisipa Suomessa maaseudulla paikkoja joissa ihmiset tarjoaisivat kohtuumaksua vastaan vaikka telttayöpymisen pihallaan, johon kuuluu aamupala ja suihku tai sauna. Vähän niinkuin B&B meininki, mutta teltassa yöpyen.
Tehty liian vaikeaksi. Pitäisi olla hygieniapassit ja luvat ja ties mitä, vakuutuksista puhumattakaan. Airbnb-majoitusta tarjosimme yhden kesän ajan, mutta eipä ollut paljon kiinnostuneita edullisesta majoituksesta, joka vastaavasti oli hyvin vaatimaton.
Lähtisin maaseudulle Skolantiin, Walesiin tai Irlantiin. Tuo raha riittäisi oikein hyvin sellaisiin matkoihin mitä teen: yöpyminen jaetussa naisten huoneessa hostellissa, ruuanlaitto itse hostellin yhteiskeittiössä. Olen menossa kaikki päivät, ja käyn huoneessa vaan nukkumassa. En halua siis laittaa mitään + 50-100€ huoneeseen, jossa en ole juurikaan ole. Tykkään myös hakea ruuat paikallisesta supermarketista ja kokata itse ja tehdä itselleni eväät. Lisäksi tuolla maaseudulla on välillä ravintolat aika vähissä. Jonkun kerran voin käydä ravintolassa syömässä, mutta pääasiassa kokkaan itse. Yksi säästökohde on myös se, että kun tarpeeksi aikaisin ostaa juna/-bussiliput, ne saa huomattavan paljon halvemmalla noissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin maaseudulle Skolantiin, Walesiin tai Irlantiin. Tuo raha riittäisi oikein hyvin sellaisiin matkoihin mitä teen: yöpyminen jaetussa naisten huoneessa hostellissa, ruuanlaitto itse hostellin yhteiskeittiössä. Olen menossa kaikki päivät, ja käyn huoneessa vaan nukkumassa. En halua siis laittaa mitään + 50-100€ huoneeseen, jossa en ole juurikaan ole. Tykkään myös hakea ruuat paikallisesta supermarketista ja kokata itse ja tehdä itselleni eväät. Lisäksi tuolla maaseudulla on välillä ravintolat aika vähissä. Jonkun kerran voin käydä ravintolassa syömässä, mutta pääasiassa kokkaan itse. Yksi säästökohde on myös se, että kun tarpeeksi aikaisin ostaa juna/-bussiliput, ne saa huomattavan paljon halvemmalla noissa maissa.
Siis +50-100€/yö.
Ottaa päähän tämmöiset väläykset: "Kreikkaan", "Italiaan".
Höh. Voisi vähän tarkemmin kuvailla, mihin ja miksi sinne.
Pitäskö mennä kiertelemään Pohjois-Kreikan vanhoja luostareita vai vietämään rantalomaa Haniaa, Kreetalle?
Kreikkaan 2-3 viikoksi.