Ystävä tullut raskaaksi marraskuussa ja sain tietää vasta nyt
Ymmärrän että raskaudesta halutaan kertoa vasta siinä vaiheessa kun ns. ensimmäinen kolmannes on ohi, mutta oletin, että ystäväni olisi tästä jo aiemmin puhunut. Olemme viime kuukausina olleet paljon yhteyksissä ja tuntuu nyt hassulta tietää, että kun olen kysynyt kuulumisia, on ystäväni ollut raskaana enkä ole tiennyt siitä mitään. Olen itse aina ajatellut, että jos tulisin raskaaksi, kertoisin siitä heti läheisimmille ystävilleni.
Kommentit (6)
Mäkin kerroin vasta puolivälin ja rakenneultran jälkeen ystäville. Kaks keskenmenoa kokeneena en pitänyt mitään kiirettä. Vielähän sinunkin ystävälläsi on kuukausia raskausaikaa jäljellä.
Vielä rakenneultrassa voi paljastua jotain hyvin ikävää, joten monet panttaavat tietoa vielä puolivälin jälkeenkin. Eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Kai jokainen saa nyt omaan tahtiinsa asiasta kertoa.
No raskaushan on vasta puolivälissä. Turhaan sitä aiemmin kertoa jos menee kesken niin ei synny turhaa härdelliä.
Minä olen vielä lapseton ja olen päättänyt etten kerro kenellekään muulle kuin miehelleni jos tulen raskaaksi. Kavereiden raskauksia seuranneena muista tulee järkyttäviä urkkijoita ja hyysääjiä kun saavat asiasta kuulla. Minä haluan odotusrauhan.
Älä viitsi. Olet järkyttävä kyylä. Anna ihmisten olla. En viitsi edes selittää, kun et itse tajua.