Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikki/inhokkiyrttinne?

Yrttifarmari
13.04.2021 |

Mä oon ihan rakastunut rakuunaan ja idätettyihin sinapinsiemeniin. Voisin tunkea niitä melkein joka ruokaan. Rosmariini ja tähtianis sen sijaan saavat aikaan välittömän yökkäysreaktion.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Basilika tai minttu suosikkeja. Minuakaan ei tuo anis innosta, eikä tilli ainakaan kovin runsaasti käytettynä, pienesti ok.

No, joo, itseasiassa jostain syystä tykkään Ouzosta ruokaryyppynä :D 

Vierailija
42/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkuma ja inkivääri. Ovat käsittääkseni "sukulaisia". Joillekin voi olla vaikea löytää käyttötarkoitusta, mutta en inhoa niitä, kuten kumina ja rosmariini. Kumina on ihan ok uuniperunan päällä. Ruisleipään se ei sovi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitruunatinjami on suosikki. Ei ole inhokkia.

Se on tiMjami.

Ei ole. Se on timjami. Isoja ämmiä ei laiteta sanan keskelle.

Vierailija
44/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo korianterin maistaminen taitaa olla joku kemiajuttu? Sitä joko rakastaa tai vihaa.

Vähän niinkun se puto kemiahomma, että itse en voi syödä parsaa, kummankaan väristä. Ihan hyvältä se maistuu mutta pissani haisee sen jälkeen monta päivää niin järkyttävältä että en voi olla samassa vessassa itseni kanssa, joten jätän parsat suosiolla muille herkkusuille.

Haistan myös muut parsapissaongelmaiset jos joudun sellaisen jälkeen käymään esim. työpaikan tai ravintolan vessassa. Brr.

Eikö kaikilla haise pissa parsan syömisen jälkeen? Ja mitä se sitten haittaa, eihän vessaan tarvitse asumaan jäädä. 

Vierailija
45/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilika.

Vierailija
46/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki on korianteri, sitä on jääkaapissa oikeastaan aina. 

Varsinaista inhokkia ei ole, mutta rakuunalla joskus pilasin kasvissosekeiton. Koen että se on vähän hankala yrtti käyttää, joihinkin ruokiin sopii ja joihinkin ei, eikä saa laittaa liikaa. 

Vierailija
47/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

44, suht yleistä se kai on mutta olen käsittänyt että ei läheskään kaikilla kuitenkaan. Ja joo olen miettinyt samaa, sitten syönyt jotain missä on parsaa, ja seuraavalla vessakäynnillä todennut että joo ei pysty, liian hapokasta. Ehkä joku kestää sen löyhkän, minä en, edes sitä vessakäynnin aikaa. Ja hävettäisi jos joku tulisi perässä kemikaalihajuvessaan, mieluummin vaikka ihan rehellinen p-n haju😅

Sitä paitsi musta tuntuu että eritän sitä hajua myös muutoin, siis ihan ihohuokosista tai hiestä tai jostain, haistan itseni koko ajan seuraavan vuorokauden parsan mussutuksen jälkeen. Joten ei.

Vierailija
48/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kori-Antero onhan se uskamattoman inhan makuista.

Vierailija
49/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilika on suosikki ja minttu inhokki

Vierailija
50/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki on timjami ja melkein kaikki muutkin yrtit. Inhokki on kumina.