Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosikki/inhokkiyrttinne?

Yrttifarmari
13.04.2021 |

Mä oon ihan rakastunut rakuunaan ja idätettyihin sinapinsiemeniin. Voisin tunkea niitä melkein joka ruokaan. Rosmariini ja tähtianis sen sijaan saavat aikaan välittömän yökkäysreaktion.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikkeja: Basilika, persilja ja rosmariini.

Inhokkeja: (Juusto)kumina ja tilli.

Juustokuminayrtti...

22/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan basilikaa , inhoan korianderia. 

Nyt ostan taas pari ruukkua basilikaa ja laitan lautasen alle ja kastelen, koko kesän riittää nämä kaksi ruukkua vaikka söisit useasti. Hoida hyvin ja nauti. kastele säännöllisesti.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sinapinsiemen ja tähtianis mielestäsi yrtti.

Vierailija
24/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja: basilika, korianteri, sitruunamelissa

Inhokkeja: ei varsinaisesti mitään, mutta persiljaa en ikinä osta itse enkä rakuunaa

Vierailija
25/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikit korianteri, basilika, persilja ja minttu. Inhokki on tilli.

26/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään timjamista, jota tulee yhteen lempiruoistani eli moussakaan.

Rosmariini on hyvää lammasruoissa.

Ruohosipuli on ihanaa voileivän päällä.

Kamomillatee on hyvää.

Onko kaneli yrtti? Jos on, niin se on suosikkini.

Jos kuminan ja aniksen voi lukea yrteiksi, niin ne ovat inhokkejani.

Vierailija
27/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkonen, vuohenputki, basilika, tilli ja minttu ovat suosikkejani

Niitä löytyy yhä viime kesältä säilöttynä, ihanaa että kohta alkaa uusi kausi

Anis ja laventeli taas eivät erityisesti ole mieleeni. Tosin laventelia kasvatan, koska auttaa pitämään tuholaisia kaukana. 

Vierailija
28/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lipstikka yrtti? Jos on niin BYÖÖÖRGH se on ehdottomasti inhokkilistan kunkku! Ja ehkä myös ainoa listallaolija, muista taidan pitää.

Basilika on huumaavan tuoksuinen ja aromikas. Thaibasilikasta tulee limen kanssa ihana yrttiöljykastike lähes mille vain. Korianteri kruunaa aasialaiset ruuat ja näin keväisin kun sitä on kaupoissa vähän nihkeämmin ovat vähän tuskaisia kun tuntuu että viikonloppuherkut ei onnistu ilman sitä.

Semmoisia "lihayrttejä" kuten rakuuna, timjami ja rosmariini käytän aika vähän kun liha ei kuulu ruokavalioon, mutta ei niissäkään yrtteinä mitään vikaa ole.

Yrttivinkkini on se, että kun puskasta jää jäljelle eikä ole enää lähipäivinä tulossa keitoksia johon loput sopisi, niin pilko loppupuska sopivaksi suikaleeksi, jaa annospusseihin ja lorauta pussin pohjalle vähän öljyä, näin säilyy pakastimessa ihan kivasti ja helppo noukkia sieltä seuraavan kerran kun tarvitsee. Näin meillä on "tuoreita" yrttejä arkiruuissakin; viikonlopun resepteihin ostan uudet puskat ja arkena käyttelen pakastinta tyhjäksi yrteistä.

Vierailija
29/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lipstikka yrtti? Jos on niin BYÖÖÖRGH se on ehdottomasti inhokkilistan kunkku! Ja ehkä myös ainoa listallaolija, muista taidan pitää.

.

On se. Unohdin suosikkilistaltani, kun niin harvoin viitsin laittaa ruokiin, kun se on myös mieheni inhokkiyrtti .

28

Vierailija
30/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunatinjami on suosikki. Ei ole inhokkia.

Vierailija
31/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrtitovat hyviä. Kumina ei ole yrtti, siitä en pidä, eikä anis.

Wikin mukaan kuuluu yrttikuminoihin.

Vierailija
32/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitruunatinjami on suosikki. Ei ole inhokkia.

Se on tiMjami.

Vierailija
33/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no sitten lipstikka ehdottomasti inhokki! Mulla on joku lapsuudentrauma siitä, äiti syksyisin säilöi sitä (ehkä jotenkin höyrytti tai kuivasi, en tiedä) ja koko talo dunkkasi lipstikalle, minun piti oikeasti olla nuo päivät ulkona kun sain muuten siitä löyhkästä kamalan päänsäryn!

Mihin laventelia muuten voisi käyttää kun 28 mainitsit sen? En ole sillai ajatellutkaan sitä yrttinä vaan enemmän jonain vaatehuoneen hajupussimatskuna...luulisin kyllä että ei kuuluisi suosikkeihini jos maistaisin.

Vierailija
34/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki on esim. tilli uusien perunoitten kera. Vaikka olen kaikkiruokainen niin korianteri maistuu astianpesuaineelta.

Vierailija
35/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tykkään timjamista, jota tulee yhteen lempiruoistani eli moussakaan.

Rosmariini on hyvää lammasruoissa.

Ruohosipuli on ihanaa voileivän päällä.

Kamomillatee on hyvää.

Onko kaneli yrtti? Jos on, niin se on suosikkini.

Jos kuminan ja aniksen voi lukea yrteiksi, niin ne ovat inhokkejani.

Suuri osa noista on mausteita mutta ei yrttejä.

Vierailija
36/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuunaa en voi sietää, myös lipstikka ällö. Lempparit ovat basilika, minttu ja ruohosipuli.

Vierailija
37/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Rakastan basilikaa , inhoan korianderia. 

Nyt ostan taas pari ruukkua basilikaa ja laitan lautasen alle ja kastelen, koko kesän riittää nämä kaksi ruukkua vaikka söisit useasti. Hoida hyvin ja nauti. kastele säännöllisesti.  

Se on korianTeri.

Vierailija
38/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo korianterin maistaminen taitaa olla joku kemiajuttu? Sitä joko rakastaa tai vihaa.

Vähän niinkun se puto kemiahomma, että itse en voi syödä parsaa, kummankaan väristä. Ihan hyvältä se maistuu mutta pissani haisee sen jälkeen monta päivää niin järkyttävältä että en voi olla samassa vessassa itseni kanssa, joten jätän parsat suosiolla muille herkkusuille.

Haistan myös muut parsapissaongelmaiset jos joudun sellaisen jälkeen käymään esim. työpaikan tai ravintolan vessassa. Brr.

Vierailija
39/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basilika tai minttu suosikkeja. Minuakaan ei tuo anis innosta, eikä tilli ainakaan kovin runsaasti käytettynä, pienesti ok.

Vierailija
40/50 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, no sitten lipstikka ehdottomasti inhokki! Mulla on joku lapsuudentrauma siitä, äiti syksyisin säilöi sitä (ehkä jotenkin höyrytti tai kuivasi, en tiedä) ja koko talo dunkkasi lipstikalle, minun piti oikeasti olla nuo päivät ulkona kun sain muuten siitä löyhkästä kamalan päänsäryn!

Mihin laventelia muuten voisi käyttää kun 28 mainitsit sen? En ole sillai ajatellutkaan sitä yrttinä vaan enemmän jonain vaatehuoneen hajupussimatskuna...luulisin kyllä että ei kuuluisi suosikkeihini jos maistaisin.

Itse olen joskus siis syönyt laventelilla maustettuja leivonnaisia ja saanut laventelijuomaa. Nämä eivät ole kylläkään olleet Suomessa. 

Ja minäkin pidän tuoksusta. Olen esim. Ezessä ostanut laventelisaippuoita ja juuri noita tuoksupusseja. Myös kukat ovat mielestäni kauniita.

28.