Taas "köyhä opiskelija" oli ostoksilla torissa
Myin torissa kesärenkaita ja vanteita hintaan 120€. Renkaat oli merkkirenkaat ja vielä pintaakin kohtalaisesti jäljellä, joten hinta ei ollut todellakaan paha lähtökohtiaan. Sitten pian tuleekin tyyppi, joka sanoo tulevansa ostamaan renkaat. Kun tämä henkilö saapuu paikalle, niin tinkaaminen alkaa ja vetoaa, kun opiskelijana on tiukka budjetti. Tarjosi 80 euroa viimeisenä tarjouksenaan ja vähimmillään tarjosi 60 euroa. Sanoin, että jos satasen tuot kouraan tunnin sisään, niin sillä saat, mutta sen jälkeen nämä maksaa sinulle 200 euroa. Ihan kettuillessani totesin, kun oli jo niin hermo mennyt.
Olen ennenkin törmännyt näihin köyhä opiskelija-tyyppeihin. Tiedättekö, minua ei kiinnosta yhtään teidän köyhät opiskelunne. Menkää töihin, jos ei ole rahaa, mutta keneltäkään ei tarvitse tulla suorastaan varastamaan tavaraa köyhän opiskelijan leimalla. Olen minäkin ollut opiskelija, mutta en silti tuollainen röyhkeä persereikä.
Kommentit (33)
Tästä ketjusta tuli mieleen että itekkin oon suunnitellut ehkä myyväni esim. pari instrumenttia... mietin että kuinka yleistä tämä tinkaus on? Onko vaara että ruvetaan sitten paikan päällä tinkimään hinnasta ja tyrkyttämään jotain kahvipakettia päälle? :D
Homma ei toimi niin että sovitaan ensin kaupat ja että tuote tullaan hakemaan, ja sitten yritetään tinkiä. Se tinkaus tulee tapahtua ensin.
Ja ei toimi myöskään se että paikan päälle tullaan pari euroa/kymppiä vaille ja toivotaan silti kauppaa kun "ei mulla ollutkaan enempää".
Ja mikä ei varsinkaan toimi, kun tullaan haukkumaan sitä tuotetta yrityksenä tinkiä. Toisen omaisuuden dissaaminen on huonoa käytöstä ja jos se tuote on niin p***a ä, niin ei varmaan sitten kannata ostaakaan.
Aina voi yrittää, monille ei toimi ihan periaatteesta sillä nähty monet kerrat.
Mä en tingi enää siinä vaiheessa senttiäkään kun ostaja on ovella. Jos etukäteen tinkii, voin neuvotella, mutta nouto tilanteessa saa kyllä huomata tehneensä turhan reissun jos ei maksa ilmoitettua hintaa. Sen verran ärsyttää tuhlata aikaa näihin tyyppeihin, että maistakoot omaa lääkettään kun itse tuhlasivat sitten myös omaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Ap, ymmärrän tunteen.
Itse käytin paljonkin aikoinaan Huuto.net palvelua ja voi tsiisus kun huudetaan kohde niin, että halutaan noutaa ja noutaessa sitten alkaa se tinkaaminen.
Voi ärsytys.
Ja silloin vanhaa hyvään aikaa saattoi kohteella olla montakin huutajaa ja sitten se joka kohteen "voitti" alkaa tinkaa sitä hintaa ja usein niin, että se toiseksi jäännytkin olisi maksanut enempi.Huutonetissä voi myös antaa palautetta ostajista ja myyjistä. Joku saattaa sitten laittaa esim myyjästä kostoksi negatiivisen palautteen kaikkien nähtäville, kun myyjä on ensin laittanut tästä ostajasta ihan aiheellisen negatiivisen merkinnän.
Itse kyllä laitoin negatiiviset palautteet lunastamattomista huudoista yms vaikka useimmiten se tiesi kostonegaa.
Niin ja parasta se kun myyt edullista lastenvaatetta jne. ja ilmoituksessa lukee selkeästi, että joko postitus tai myös nouto sopii kotooltamme (esim) Helsingin Käpylästä ja kun kohde päättyy niin aletaan kysyä voidaanko noutotreffit sopia Helsingin keskustaan jne. Tsiisus, myyt kierrätysmielessä edullisesti pois ja sitten pitäis maksaa junalipuista jne ...
Jos myyn torissa jotain, kirjoitan jo ilmoitukseen "valmiiksi tingitty hinta". Tämä on ainakin tähän asti vielä tepsinyt.
M26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Toiha on vaa taktiikka saada hintaa alemmas. Iha sama asia, ku kritisoida myytävän tavaran kuntoo ja ostoksen empiminen. Ei siitä tartte triggeröityy. :D
Sinä et varmaan triggeröidykään kun istut päivät pitkät kotona ilman muutakaan tekemistä. Muilla on muutakin tekemistä kuin käyttää aikaa tämmöisiin pelleilijöihin.
Jossain oikealla torilla tämä voisi olla eri asia, siellä ne myyjät istuu muutenkin toimettomana.
-ohis
Oon osa-aikases työsuhtees, nii en istu kotona päivät pitkät. Haluutko veikata jotaki muuta? :D Vai haluutko lopettaa ittes nolaamise bittiavaruudes tältä päivää? :D
M26 viestit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Kaikki, jotka olen nähnyt, ovat ilkeitä tai trollaavia. Kai hän jotain tyydytystä niistä saa.
Ohis.
Vaatekauppoja loppuu urakalla, kun nuoremmat tekee ammattikorkeakoulututkinnolla työmarkkinatukitöitä. Työmarkkinatuki on jo 300 vähemmän kuin minimieläke kotona ollessa. Suuret ikäluokat on 75-vuotiaita, jonkun aikaa ne vielä vaatteita ostaa.
M26 kirjoitti:
Toiha on vaa taktiikka saada hintaa alemmas. Iha sama asia, ku kritisoida myytävän tavaran kuntoo ja ostoksen empiminen. Ei siitä tartte triggeröityy. :D
Tinkiminen pitäisi olla laissa rikos ja Varkauteen verrattavissa. Itse teen samoin että jos joku alkaa tinkimään tuotteen hintaa alaspäin niin itse alan korottaa ja jos ei tarjottu hinta ei käy asiakkaalle niin lopulta keskeytän kaupankäynti ja kieltäydyn myymästä.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Tinkiminen pitäisi olla laissa rikos ja Varkauteen verrattavissa. Itse teen samoin että jos joku alkaa tinkimään tuotteen hintaa alaspäin niin itse alan korottaa ja jos ei tarjottu hinta ei käy asiakkaalle niin lopulta keskeytän kaupankäynti ja kieltäydyn myymästä.
Tinkimisessä ei ole mitään väärää. On vain joitakin tilanteita, joissa ei kuulu tinkiä! Esimerkiksi huutojaan lunastaessaan ei voi alkaa tinkiä. Oma moka, jos on mennyt liikaa tarjoamaan: Maksaa sen, minkä on tarjonnut. Ja on sitten vaikka kaurapuurodieetillä seuraavaan palkkaan asti.
Tuotteista voi yrittää tinkiä 25-30%, se menee vielä ok-maun rajoissa. Alle kympin tuotteista tinkii vain idiootti.
Tinkaaminen muutenkin ärsyttää jos hinta jo valmiiksi halpa. Onneksi nykyisin moni ei edes myy liian koville tinkaajille vaan ihan periaatteesta jollekin muulle.
Aina voi sanoa että "tuu takaisin sitten kun oot tienannut koko summan!" ja kävelee sisälle jättäen ostajan miettimään pihalle.
Kyllä, mutta jossain raja pitää tinkaamisenkin suhteen mennä. Jos esim satasen tuotetta tulee ostamaan, niin jos yhtäkkiä yrittääkin saada sen 50 eurolla, niin se menee jo hyvän maun yli. Myyjää on turha kiusata ja hänen aikaansa hukata, jos ei ole valmis maksamaan kuin puolet hinnasta.