Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostanko liikaa vaatteita jos niihin menee n. 300 e vuodessa?

Vierailija
13.04.2021 |

kertokaas!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liikaa, mikäli ostat turhia vaatteita. Kuukautta kohti se on 25 euroa. Se on liian vähän, mikäli et ole sinulla ei ole tarvittavia vaatteita ja jalkineita.

Aina välillä joutuu jotain uusimaan: Suomessa pitää olla talvivaatteet, lämpimämmät talvivaatteet, kevät/syysvaatteet, kesävaatteet. Villaista kerrastoa, villaista sukkaa, pipoa, hanskaa, lapasta yms. Alusvaatteita, yövaatteita, työvaatteita...

Riippuu myös paljon siitä millaista työtä teet, että minkälaiset vaatteet riittävät: Päiväkodissa työskennellessä vaatteet kuluvat jo siksi, kun joka päivä pesee hygieniasyistä jokaisen päivävaatekappaleen. Lisäksi tarvitset ulkovaatteet, lämpimät kerrastot, lämpimät kengät, kumisaappaat yms, joita työnantaja ei korvaa. Jos taas on kotiäitinä/isänä kotona, niin vaatteita samankaltaisessa käytössä ei tarvitse pestä yhtä usein, ulos voi mennä silloin kun omat vaatteet riittävät jne.

Vierailija
42/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten tyylittömyys ei johdu valituista vaatteista vaan siitä että vaatteet käytetään nuhjuisiksi asti mitä ap:n budjetti kertoo hyvin.

Suurin osa kulkee rääsyissä jostain kumman syystä. Itsekin muistan vanhempieni ikäluokan levittäneen "rumat ne vaatteilla koreilee" - idiotismia. Olen 46.

Suomen suurin vaatekauppa on Prisma

Helpompi Prismasta on löytää hyvälaatuisia materiaaleja ja vatteita kuin jostain MenkkaHaukalta tai NewYorkerista.

Pieniä vaatteita XS tai xxs ei löydy Prismoista, korkeintaan lastenvaatteita jotka ei väriltään tai tyyliltään enää tällaiselle 60 v naiselle sovi.

Jotenkin ärsyttää kun puhutaan yleistäen esim Ny:n vaatteista että ovat pikamuotia. Ei minulla ainakaan, käytössä esim nytkin koko ajan useita jo vuosia vanhoja T-paitoja ym. Kun vaatteen muoto ja väri pysyy ja malli on ajaton, sen ei tarvitse olla kallis eikö niitä tarvitse ostaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ostaa joka kuukausi vaatteita, välillä olen työttömänä kotona ja välillä toimistotöissä, tykkään pitää kauniita vaatteita.

Olen aina ollut vaateihminen ja minusta on ihanaa, kun toimistotöissä saa pitää omia vaatteita.

En haluaisi missään nimessä pitää työvaatteita. Monessa työssä myös hiukset täytyy pitää kiinni eikä saa käyttää kynsilakkaa eikä sormuksia esim. sairaanhoitaja tai kokki.

Olen onnellinen voidessani tehdä toimistotyötä.

Vierailija
44/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ostaa liikaa silloin, jos ne jäävät käyttämättä, tai ei pysty huoltamaan, ylläpitämään ja säilyttämään niitä kaikkia. Yksinkertaista. Raha ei ole avainasemassa tässä asiassa. Jokuhan voi laittaa vaikka 10 000e vaatteisiin ja pitää ne kaikki elinkaarensa päähän aktiivikäytössä.

Vierailija
45/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään ostaa joka kuukausi vaatteita, välillä olen työttömänä kotona ja välillä toimistotöissä, tykkään pitää kauniita vaatteita.

Olen aina ollut vaateihminen ja minusta on ihanaa, kun toimistotöissä saa pitää omia vaatteita.

En haluaisi missään nimessä pitää työvaatteita. Monessa työssä myös hiukset täytyy pitää kiinni eikä saa käyttää kynsilakkaa eikä sormuksia esim. sairaanhoitaja tai kokki.

Moni tykkää sisustaa, mutta minä olen niin viimeisen päälle vaateihminen.

Olen ollut töissä, missä pidetään työvaatteita ja se tuntui pahalta joka päivä, vaikka työ olisikin ollut ok.

Onneksi nyt pääsen taas toimistotöihin, missä saan pitää omia vaatteita.

Vierailija
46/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kyllä miten erilaisia ihmiset ovat, itselleni vaatteet ovat vain pakollinen paha, pakko niitä on olla että ei ole kylmä, eikä ole sosiaalisesti hyväksyttyä olla ilmankaan. :D Työvaatteet on suorastaan siunaus, ei tarvitse huolehtia kuin siitä että ne ovat puhtaat.

Vierailija
47/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vain vaatteita, jotka on eettisesti ja ekologisesti valmistettuja. Voi mennä tuo summa kuukaudessakin, mutta jokainen vaate/asuste/kenkäpari on sellainen, joka on huolellisella harkinnalla valittu, ja josta tulen tykkäämään kauan.

Vierailija
48/49 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee varmaan tonni vuodessa vaatteisiin jos kengätkin lasketaan budjettiin. Ostan pääasiassa alennuksista ja tarjouksista tarpeeseen.

Vuoden sisään ostamiani esimerkiksi:

- alpakanvillaneule 70€

- uudet juoksukengät 70€

- pellavasekoitepaita 42€

- kahdet pellavahousut kesäksi à 40€

- uusia alusvaatteita 60€

- didriksonin säänkestävä talvitakki 120€

- kumisaappaat 25€

- kuorihousut 80€

- kerrasto 40€

- kukkamekko 35€