Minkä ikäinen lapsi on liian vanha kävelemään vanhempansa kanssa käsi kädessä?
Kommentit (10)
Eskarilainen on vielä ok, mutta kouluikäisen kanssa käveleminen käsi kädessä on jo outoa, ellei lapsi ole vammainen yms.
Tyttäreni kanssa välillä vieläkin ja hän on 18-vuotias.
Poikien kanssa viimeksi, kun olivat ehkä 10v. Eli meillä ainakin vaikuttaa sukupuoli. Ja olisihan jopa vähän pervoa, jos äiti kulkisi poikansa kanssa käsi kädessä murrosiässä?
Suomessa melkein vauva vielä, mutta monessa maassa ei satavuotiaskaan.
Noudatan kansainvälistä tapaa. Olen opettanut lapsilleni myös poskisuudelmat. 15 v teinini voi kulkea kanssani käsikädessä ilman häpeää.
Tässäkin on normaali hyvin erilainen siinä missä maassa ollaan. Tässä nyt toki varmasti tarkoitettiin SUomessa. Mutta monessa maassa olen nähnyt aikuisten kävelevän käsikkäin vanhempansa kanssa.
Riippuu kulttuurista. Suomessa on vanhempiinsa välttelevästi kiintyneitä lapsia paljon, ja he opettavat omille lapsilleen saman vahingollisen kiintymyssuhdemallin. Siksi teinien ja aikuisten on vaikea kulkea käsi kädessä.
Kun oma vanhempi on jo vanhus, silloin on taas sosiaalisesti hyväksytympää kävellä käsi kädessä.
Terveemmissä kulttuureissa voivat 18-vuotias lapsi ja 45-vuotias isä/äiti kävellä käsi kädessä, ja se on kaunis ja hyvä tapa. Omalta osaltani pyrin tähän samaan, vaikka tiedänkin, että Suomen kulttuuri on tässä kohdin sairas.
Kyllä mä otan 9-vuotiasta kädestä tai hihasta kiinni, kun mennään vilkkaan tien yli.
Sukupuoli ei vaikuta. Persoonallisuus vaikuttaa jonkin verran. 180 cm teinipoikani hyväksyy käsikädessä ja käsikynkässä kävelyn sekä kädellä selkää tai tai olkapäätä taputtamisen, yläviitoset. Yksityisesti myös hiusten pörröttämisen kädellä.
5.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli ei vaikuta. Persoonallisuus vaikuttaa jonkin verran. 180 cm teinipoikani hyväksyy käsikädessä ja käsikynkässä kävelyn sekä kädellä selkää tai tai olkapäätä taputtamisen, yläviitoset. Yksityisesti myös hiusten pörröttämisen kädellä.
5.
Tuleeko paheksuvia katseita?
Poikani on 9-vuotias ja käveli kanssani (äiti) eilen käsi kädessä.