Ostanko liikaa vaatteita jos niihin menee n. 300 e vuodessa?
Kommentit (49)
Ostatko yhden tai pari arvokkaampaa vaatetta vai parin euron rättejä 🤔
no et, laadukkaat, naiselle hyvän näköiset pikkuhousut maksaa jo 20 -30e/kpl
Et, vastannee aika lailla kulumaa.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan :D Kuulostat köyhältä tai pihiltä.
Olen molemmat. Siksi tein tämän aloituksenkin kun alkoi ahdistaa olenko tuhlannut liikaa rahaa. xD
Ostan kuukausitasolla samalla summalla vaatteita. En pärjäisi töissä enkä liikuntaharrastuksissa muuten.
Mulla menee joku 50€/vuosi mut ostankin kirppikseltä
Todella vähän, jos ostat esimerkiksi jonkun ulkoiluasun, niin tuo raha menee lähestulkoon jo siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee joku 50€/vuosi mut ostankin kirppikseltä
Minäkin ostaisin mutta asun paikkakunnalla jossa on vain 3 kirppistä ja ne on pieniä eikä niistä koskaan löydy oikean kokoisia vaatteita :( t.AP
Mulla menee saman verran vaatteisiin kuukaudessa, voi mennä enemmänkin :D
Eihän pelkästä hinnasta voi päätellä mitään. Tuolla summalla voi ostaa vaikka vain yhden kalliin ja laadukkaan tai 50 rättiä.
Mä ostin just Haglöfsin goretex-housut, jotka maksoi yli 200 e. Satsaus kannattaa, koska edelliset Haglöfsin housut kesti mulla melkein 10 vuotta. Tämä on saavutus, koska mulla hinkkaa reidet yhteen kävellessä, eivätkä housut yleensä kestä mulla kauaa.
Et, eihän se tee kuin 25 euroa kuukaudessa. Jos ostat kestäviä laatuvaatteita, saat kaksi tai tuurilla kolme vaatekappaletta vuodessa.
Ostat liikaa, jos ostat yhdenkään H&M:n tai vastaavan rätin.
Suomalaisten tyylittömyys ei johdu valituista vaatteista vaan siitä että vaatteet käytetään nuhjuisiksi asti mitä ap:n budjetti kertoo hyvin.
Suurin osa kulkee rääsyissä jostain kumman syystä. Itsekin muistan vanhempieni ikäluokan levittäneen "rumat ne vaatteilla koreilee" - idiotismia. Olen 46.
Suomen suurin vaatekauppa on Prisma
Riippuu siitä millaisia vaatteita ostat ja onko kyseessä poikkeama vai esimerkiksi kymmenen vuoden keskiarvo. Jos tuohon sisältyy esimerkiksi kengät, niin eihän tuo ole edes paljoa.
Esimerkiksi rintaliivit maksaa helposti 60-80 € / kpl, jos perus Lindexin valikoimasta ei löydy kokoa. Villapaita on jonkun 100 €, ellei löydä alesta. Äkkiä menee vuodessa 300 €, eikä ole tullut ostettua paljoa. Samoin joku takki vie budjetista äkkiä ison osan mutta on käytössä sen jälkeen useita vuosia.
Mutta jos tuolla summalla ostaa joka vuosi 10 toppia, pari kesämekkoa yms kertakäyttömuotia, niin sitten ostat mielestäni liikaa vaatteita.
Ei se summa vaan se mitä sillä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä millaisia vaatteita ostat ja onko kyseessä poikkeama vai esimerkiksi kymmenen vuoden keskiarvo. Jos tuohon sisältyy esimerkiksi kengät, niin eihän tuo ole edes paljoa.
Esimerkiksi rintaliivit maksaa helposti 60-80 € / kpl, jos perus Lindexin valikoimasta ei löydy kokoa. Villapaita on jonkun 100 €, ellei löydä alesta. Äkkiä menee vuodessa 300 €, eikä ole tullut ostettua paljoa. Samoin joku takki vie budjetista äkkiä ison osan mutta on käytössä sen jälkeen useita vuosia.
Mutta jos tuolla summalla ostaa joka vuosi 10 toppia, pari kesämekkoa yms kertakäyttömuotia, niin sitten ostat mielestäni liikaa vaatteita.
Ei sisälly kengät.
Liikaa on. Itsellä menee ehkä 100 e vuodessa. Jää enemmän sijoituksiin.
Joo, 299 € on maksimi vuodessa.