Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostettiin 2h + kk + s + wc + parveke Vantaalta! Remonttibudjetti max 11500€. Mitä kantsii laittaa?

Vierailija
13.04.2021 |

Ollaan nelihenkinen perhe, lapset 4 ja 1,5 vuotta.

Talo rakennettu -88 ja kaikki pinnat aika alkuperäisiä.

Suunnitelmissa olisi täysremontti, ainakin keittiö ja wc pitäisi laittaa uusiksi. Samoin hyviä säilytys ja sisutusratkaisua, mm miten tila saadaan toimivaksi perheasunnoksi.

Ehdoton minimi on: omat nukkumapaikat lapsille, tilava ruokapöytä jonka ääreen mahtuu myös sukulaiset ja ystävät, työtila minulle (työpöytä, hylly, tuoli), iso sohva löhöilyyn.

Keittiö on erillinen tila olkkarista, jossa liukuovi, ruokapöytä ei mahdu keittiöön.

Myös lattiat täytyy uusia, parketti tai lauta nykyisen laminaatin tilalle.

Olisi kiva kuulla hyviä ideoita ja ehdotuksia, että saadaan uusi koti toimivaksi!

Isoin ongelma on että mun tyyli on selkeän valkoinen moderni skandi ja vaalea puu, miehellä rouhea country, paksut matot ja isot nahkakalusteet, mm recliner sohva.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalle?

Säästää muuttobudjettiin. Ei mitään järkeä haaskata enempää rahaa. Ei hyvää rahaa, huonon päälle.

Pilalla, aivan pilalla.

Katso parempia tontteja.

Vierailija
22/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tua rahahan menee jo pelkkien luteiden torakoiden täiden myrkytykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni asunto nelihenkiselle perheelle.

Minä ja p:so olemme asuneet 24 neliössä  viime 18 v.

Vierailija
24/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuolla rahalla onnistuu, mutta itse pitää tehdä paljon. Jos huoneiden paikkoja vaihdellaan, niin sähkärin ja putkarin työt maksavat useamman tonnin. Suosittelen katsomaan tori.fi-palvelusta käytettyjä keittiöitä. Hyvällä tuurilla ilmaiseksi, mutta toki vanha keittiö pitää purkaa ja kuljettaa Sortti-asemalle. Usein myös haettava, käytetty keittiö pitää itse purkaa ja tietenkin kuljettaa. Tästä tulee kustannuksia pakun vuokran ja kierrätysmaksujen muodossa. Kaappien ovet voi halutessaan maalata mieleisellä värillä ja vaihtaa vetimet. Välitilaa voi maalata, kaakeloida tai laittaa välitilan levyjä. Laminaattien asentaminen ei ole vaikeaa. Huonekaluja etsisin myös käytettynä ja tuunailisin mieleiseksi. Kannattaa huomioida, että kaikki lvi- ja sähkötyöt pitää teettää ammattilaisella ja koko homma alkaa siitä, että haette isännöitsijältä remonttiluvan. Tsemppiä!

Vierailija
25/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa ääliöltä.

Vierailija
26/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pieni neljälle. Onko lapset tarkoitus mahduttaa makuuhuoneeseen vai olohuoneeseen? Neliöistä riippuu mahtuvatko edes kaikki toiveet tuohon.

Budjetti sinällään on riittävä.

Lautaparketin ja laminaatin kanssa hyvä huomioida määräykset, kun kerrostaloissa kaikujen estämiseksi alusmateriaaliin menee melko paljon rahaa. Myöskään lautaparketti tai laminaatti ei välttämättä ole lapsiperheeseen kestävimmästä päästä. Itse laitoin julkisen tilan kulutusluokituksella olevaa "vinyylilankkua" neliöhinta melko samoissa parketin kanssa eli ei halpa. Varsin aidon näköinen kestää kolhuja (laminaatti lohkeaa, parketti lommoutuu). Asennukseen ei tarvitse sirkkeleitä tai leikkureita, vaan mattoveitsi ja ohjuri riittää vinyylilevyihin (noin 4-6mm paksua on) ja teoriassa alusmateriaalia ei tarvitse mikäli lattia on tasainen voi päälle vain latoa. Keittiön remontointikin voi mahtua budjettiin jos paljon  tekee itse. Mulla meni 15k€ vajaa 70neliöisen kolmion remppaan, jossa lattiat uusiksi, keittiö uusiksi, katot ja seinät maalasin. Käytin vielä laadukkaita materiaaleja.

Vierailija
27/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiökaapit voi freesata maalaamalla ja vetimet vaihtamalla. Joissakin 80-luvun taloissa on täyspuiset ovet, jotka ovat paremmat kuin halvat laminaatit. Esim. vaalea ” greige” maali ja messinkiset pienet nupit vetimiksi, niin saatte ” Helsingö-keiitiö” lookin...

Vierailija
28/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö laminaattia ei laitettu 1988 mihinkään asuntoon, olikohan edes keksitty.

Niin? Laminaatti on voitu laittaa ihan koska tahansa; vaikka vuosi sitten, mutta ap ei pidä siitä.

Vierailija
29/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh.

Maalaatte kylppärin kaakelit, muuhun ei ole varaa.

DC-fixiä keittiöön, vedinten vaihto.

Uusi lattia, lautaan teillä ei ainakaan ole varaa.

Seiniin joku hyvä valkoisen sävy.

Huonekaluista voitte ottaa mukaan vain ne, mitä mahtuvat. Sängyt, sohva, ruokapöytä, työpöytä ja lapsille jotain.

11,5 k€ riittää ihan kunnolliseenkin pintaremonttiin, ei tarvitse millään muovikalvoilla ruveta keittiötä pilaamaan ja kylppärin kaakeleita suttaamaan.

Vierailija
30/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Niin toi 11500€ on ehdoton maksimi, jolla täytyy saada kaikki, siis remontti ja huonekalut (paitsi vanhempien parisänky ja yksi lasten sänky).

Mitä olen netistä selannut, niin kyllä tolla summalla pitää saada 56m2 neliön 2h+kk rempattua ja sisustettua. Mut jos jostain pitää luopua, niin se on sitten vessan ja eteisen remppa, koska mulla on semmoinen ajatus, että keittiö tulee olohoneeseen ikkunaa ja partsia vastapäätä ja iso ruokapöytä siihen eteen. Pitäis olla mahdollista kun sauna vesineen ja viemäreinee on just seinän toisella puolella. Nykysen keittiön paikalle tulee vanhempien makuuhuone josta on ovet sekä olohuoneeseen että lasten makuuhoneeseen. Ihan käypä ratkaisu!

Ap

Tää on provo, eiks ni? Ja se, että keittiön siirtää olohuoneeseen, vaatii putkituksen uusimista. Huonekalut jo olohuoneeseen maksaa ton teidän budjetin verran. Jos tää ei ole vitsi, niin äkkiä jollain verukkeella kaupan purkuun tai uudelleen myyntiin ja kädet ristiin.

Vierailija
31/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks itähelsinkiläinen kirjoitti:

Melko pieni neljälle. Onko lapset tarkoitus mahduttaa makuuhuoneeseen vai olohuoneeseen? Neliöistä riippuu mahtuvatko edes kaikki toiveet tuohon.

Lautaparketin ja laminaatin kanssa hyvä huomioida määräykset, kun kerrostaloissa kaikujen estämiseksi alusmateriaaliin menee melko paljon rahaa. Myöskään lautaparketti tai laminaatti ei välttämättä ole lapsiperheeseen kestävimmästä päästä. Itse laitoin julkisen tilan kulutusluokituksella olevaa "vinyylilankkua" neliöhinta melko samoissa parketin kanssa eli ei halpa. Varsin aidon näköinen kestää kolhuja (laminaatti lohkeaa, parketti lommoutuu). Asennukseen ei tarvitse sirkkeleitä tai leikkureita, vaan mattoveitsi ja ohjuri riittää vinyylilevyihin (noin 4-6mm paksua on) ja teoriassa alusmateriaalia ei tarvitse mikäli lattia on tasainen voi päälle vain latoa. Keittiön remontointikin voi mahtua budjettiin jos paljon  tekee itse. Mulla meni 15k€ vajaa 70neliöisen kolmion remppaan, jossa lattiat uusiksi, keittiö uusiksi, katot ja seinät maalasin. Käytin vielä laadukkaita materiaaleja.

Kyllä, mutta nyt puhutaan keittiön siirrosta, väliseinistä/tilanjakajista ja huonekaluista siihen päälle.

Vierailija
32/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajattelee, että kymppitonni remppaan, niin asunnosta saa sitten noin 10 vuoden päästä myydessä yli kaksi kertaa enemmän mitä siitä tuli itse maksettua, koska asuntojen hinnat vaan jatkaa nousuaan, eiks niin?

Vierailija
33/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Niin toi 11500€ on ehdoton maksimi, jolla täytyy saada kaikki, siis remontti ja huonekalut (paitsi vanhempien parisänky ja yksi lasten sänky).

Mitä olen netistä selannut, niin kyllä tolla summalla pitää saada 56m2 neliön 2h+kk rempattua ja sisustettua. Mut jos jostain pitää luopua, niin se on sitten vessan ja eteisen remppa, koska mulla on semmoinen ajatus, että keittiö tulee olohoneeseen ikkunaa ja partsia vastapäätä ja iso ruokapöytä siihen eteen. Pitäis olla mahdollista kun sauna vesineen ja viemäreinee on just seinän toisella puolella. Nykysen keittiön paikalle tulee vanhempien makuuhuone josta on ovet sekä olohuoneeseen että lasten makuuhoneeseen. Ihan käypä ratkaisu!

Ap

Eli olet siirtämässä keittiön paikkaa? Tarvitset luvat taloyhtiöltä ja jos siellä yhtään on kellään järkeä päässä, ne ei anna teidän tehdä tuota itse vaan siihen pitää ottaa ammattilaiset ja toi teidän rempparaha menee jo palkkoihin.

Vierailija
34/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yks itähelsinkiläinen kirjoitti:

Kyllä, mutta nyt puhutaan keittiön siirrosta, väliseinistä/tilanjakajista ja huonekaluista siihen päälle.

Huomasinkin vasta vastaukseni jälkeen, että myöhemmässä postauksessa oli haaveillut huoneiden siirrosta. Voi olla melko vaikeaa edes saada lupia tehdä se. Piikkausta, putki ja sähkötöitä tuosta tulisi varmaan jo budjetin verran ilman mitään keittiökalusteita tai pintamateriaaleja.

Vierailija
35/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että keittiön siirto mahdollinen. Isoista huonekaluista turha haaveilla, kun kuitenkin on kaksio.

Vierailija
36/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä te voitte nyt tehdä, on ostaa parvi teille olohuoneeseen ja laittaa sen alle työtila sulle. Kun keittiöön ei kerran ruokapöytä mahdu, on se laitettava olohuoneeseen myös. Makkariin kevyt väliseinä lasten ”huoneiden” väliin. Älä haaveile mistään keittiön siirroista hyvä ihminen. Huonekalujen oston jälkeen teillä on sellaset 6000 rahaa, sillä voi laittaa lattiat ja keittiönkaappien ovet tai sit kylppärin ja ne ovet. Aikamoiseen suohon itsenne ajoitte, täytyy sanoa. Jaettu lastenhuone ei ole tilaratkaisuin ongelma edes teineinä, mutta se teidän makkarin puuttuminen on jo tlitsepääsemätöntä.

Vierailija
37/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä keittiön siirto maksaa 10 000€, vaikka kuinka olisi pesutilat viereisessä huoneessa. Siihen päälle sitten keittiön kalusteet, kodinkoneet ja pinnat.

Vierailija
38/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota... Jos keittiön ja olohuoneen välinen seinä ei ole kantava, kaatakaa se ja laittakaa saareke/ruokailupöytä siihen. Ja sit toi jo ehdotettu parvi on ainut järkevä. Huonekalut ja sen jälkeen mitä on jäljellä maalaukseen ja joko keittiöön tai kylppäriin. Lattiaa ei kannata uusia, jos laminaatti on ehjä, sen ehtii sit, kun on rahaa siihen.

Vierailija
39/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli niin innoissaan kaksiostaan 😅 Mä niin näen apn asuntonäytössä pyörimässä olohuoneessa ja suunnittelemassa uuden keittiön paikkaa. Eikö mies edes tajunnut tätä älyttömyyttä?

Vierailija
40/48 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin miehen kans kaksin tuon kokoisessa kaksiossa, mikä jo itsessään oli aika työlästä. Ja olihan meillä 2 keskikokoista koiraakin. Mies kuitenkin  reissuhommissa aina 2vk kerrallaan, joten helpotti asumista.

Sitten tuli kaksi lapsenlasta ja ne molemmat aina samaan aikaan hoitoon. Voi herranjumala miten oli vaikeaa. Ei ois tullut mitään, jos olisi pitänyt nelistään asua. Jo pelkästään kaappitilojen puute (ja siis neliöiden puute ja väheneminen, jos olisi pitänyt irtokaappeja hommata) täydellinen este. Ei auttanut, vaikka oli rivarin pääty ja laitettiin valtava terassi paviljonkeineen, eli yksi kesähuone grilleineen melkein lisää. Oltiin kaikki aika ahdistuneita. Mutta kylläpäs nyt sata neliötä tuntuukin jo mukavalta. Jokaiselle oma soppi.

Mutta ollaanhan me kaikki erilaisia. Joillain on muutaman neliön yksiö ja ihan tyytyväisiä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme