Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei jaa omaisuuttaan oman perheensä kanssa?

Vierailija
13.04.2021 |

Mihin te sitä jemmaatte omalta perheeltänne?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim narsisti. Itse ui varoissaan, lapsilleen ei ole koskaan herunut killinkiäkään, eikä edes henkistä apua tai tukea. Aikoo omien sanojen mukaan pitää huolen että penniäkään perintöä lapsensa eivät saa. Narsistit on sairaita.

Vierailija
2/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistäjä. Käyttää perhettä emotional labouriin, kodinhoitoon, viihdyttämiseen jne, ja vie näiden töiden tulokset pomolleen omaa palkkaansa vastaan. Juoskaa tällaisia ihmisiä hippulat vinkuen karkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perhe ei ansaitse sitä mitenkään? Ei ole tehnyt mitään sen eteen, eikä ole muutenkaan ollut kiva?

Vierailija
4/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se perhe on k-päisiä parasiitteja.

Vierailija
5/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin rutiköyhä ei paljon jakele.

Vierailija
6/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perhe ei ansaitse sitä mitenkään? Ei ole tehnyt mitään sen eteen, eikä ole muutenkaan ollut kiva?

Oma puoliso, omat lapset, miksi heidän pitäisi erityisesti ansaita sitä?

Vierailija
7/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat ollut aina, ja tienaan enemmän. Mutta ehkä jos nyt tulis ero 20 vuoden jälkeen voisi uudessa suhteessa olla varovaisempi, ja pitää oman omaisuutensa turvattuna. Varsinkin jos suhde päättyisi vaimon löytäessä uuden, ja veisi puolet kaikesta, myös perinnöstäni.

Vierailija
8/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen.

9/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä omaisuutta?

Vierailija
10/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se moraalisesti aika k...päistä touhua kun alunperinkin tietoisesti alkaa ns. vetää välistä eikä osallistu perheen kustannuksiin kokonaisuutena. Ja varsinkin jos valehtelee vuosia aiheesta. Yhdelle tutulle pariskunnalle kävi niin.

Ihan keskituloisia olivat, mies oli jonkun lajin pitkävetoharrastaja ja ravipelaaja ja oli saanut yhden ison voiton sitten josta ei ollut kertonut perheelleen mitään vaan oli pistänyt sen itselleen jemmaan ja ostanut pari asuntoa, joista niistäkään ei kertonut puolisolleen mitään. Lapsia ei varmaan ois kiinnostanutkaan, mut ehkä puolison, joka kituutti koko oman palkkansa lasten harrastuksiin ja vastaavaan yhteiseloon olis ollut kiva tietää. Ensin en tajunnut miten tuo on voinut pysyä vaimolta salassa kun näkyyhän ne tiedot kaikissa veropapereissa esimerkiksi pääomatuloina, ja pidin kaveria eli tuota vaimoa tosi tyhmänä ja ihmettelin sitä, kun on kumminkin työssä esimiesasemassa ja akateemisesti koulutettu. No, se mies olikin perustanut yrityksiä ja niiden tietojen kululle on verotuksessa ihan omat väylänsä. Joten ihan hyvin onnistui salassapito.

Loppujen lopuksi tuolla miehellä oli tilejä ties missä, pääomatuloja yritysten kautta kymmeniä tuhansia, useita sijoitusasuntoja, ravihevosia, vene ja venepaikka ja osa noista oli ollut olemassa jo vuosia, eikä vaimo ollut tiennyt mistään mitään. Siellä oli kaks ihan eri elintasoa saman perheen sisällä.

Nyttemmin olen valitettavasti menettänyt yhteyden tuohon kaveriin, hänen elämänsä romahti kun mies ilmoitti haluavansa eron. Putosi kuoppaan josta kai yrittää vieläkin ulos. Olisin ehkä voinut jotenkin tukea, mutta kyseinen henkilö ei ole halunnut apua ja syynä on ilmeisesti häpeän tunne. Minusta se on turhaa mut samalla ymmärrän miks hän niin kokee. Moni meidän yhteisistä tutuista on pitänyt miestä fiksuna koska "tottakai omilla rahoilla saa tehdä mitä haluaa" ja "ei kuulu meille mitä muut kustannusten jaosta sopii, jos vaimo on tyhmä eikä osaa sijoittaa tai pyytää isompaa palkkaa, niin ei se miehen vika ole".

Entisen liittonsa lapsia mies ei ole mitenkään tukenut. Tosin en tiedä onko tilanne nyt muuttunut sen jälkeen kun kaveri lopetti yhteydenpidon. Uutta vaimoaan mies hehkuttaa ja heidän yhteistä vauvaansa ja kertoo somessa miten on avattu osakesäästötili vauvalle. Tämä on minusta kylmäävää varsinkin kun tiedän, että tuo entinen vaimo repisi omin käsin vaikka munuaisensa irti ja antaisi lapsilleen, jos se lapsia auttaisi. Harmittaa tosi kovaa, kun yhteys on katkennut ja tosiaan moni meistä kavereista olis jollain tapaa pystynyt tukemaan.

Vierailija
11/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea on jakaa omaisuus,jos jaettavaa ei ole?Onko kyse perintö asiat? Itselläni Ei kuolemani  jälkeen jää vekaa,ei myöskään perintöä!Pärjään työ-elkäkeeläni hyvin,kun hallitsen rahan käytön!Mutta täällä pienessä asunossa,ei ole perintö kalleuksiakaan.Ei isoa taulutelevisiotakaan.Ikean astioita,lusikoita haarukoita,ymm.Ikean julisteita tauluina!Kattossakaan ei kirstalia,tai aarnion lamppuja..Jälki polveni ja siitä seuraava polvi:Ovat oma varaisia,eivät mitään minulta tarvitse tai odota!Riitän omana  itsenänini ,hyveineni ,vikoineni heille! Itsekään en perintöjä saanut henkilökohtaiseen käyttön. Jäin orvoksi 11 vuotiaana ja perintöraha pieni. Sillä Maksetiin paikkani jonkun aikaa Sofialehdon lasten koti.Sieltä asuu sukulaiseen perhet.Jonne maksetiin perinöstäni: ruoka,puhtaus,peti paikka jossain,ilman oma huone,lapsilisillä ostetiin vaateni ja jopa joulu lahja minulle niistä.Töihin mentävä kansakoulun jälkeen,palkasta maksettava sama.Joten elämä ei leveä koskaan ollut.Olen kyllä elänyt,itkenyt ja naurannut paljon.Enkä ulko kultaisuutta keränyt ympärilleni mitään.Riitää mitä on.Kotini on silti minun linnani ja turva satamani.En rakentannut kotia näyttely kodiksi ;Ystävilleni,naapureilleni tai sukulaisilleni. Kotini on minun näköinen ja minun pienillä rahoilla laitettu minua varten.Toki autan niitä joilla,ei leipää,jaan sen leipäni!Maistuu paremalta kun jakaa sen.Mutta rahaa en lainaa enää " ystäville" Tuppasi olee niin unohtivat maksaa takas aina vippinsä.Sama ystäville,tuttavilleni lopetin kotini kahvinkeitot,ruuan teot ymm.Tuppasi olee niin että siitä tultiini tapaamaan minua vuosi kymeniä,kun hätä,puute! Tultiin luokseni ei vasta vierailuja koskaan.Seltys kun asut yksin,on kiva tulla luoksesi,meille ei voi tulla kun asuu muita jne.Empatiaani hyväksi käyttäen lähtivät ruoka kassi mukana ja se tupakka raha vippaus.Kun en itse edes polta.Joten mieleläni kahvilta ruoka paikat tapaan ystäviäni ,tutaviani ,oma kustanus hintaan,jos jotain haluavat,todella ostavat itse,en minä enää!.Tapaavatko minua enää? EI! Säästypähän  rahani  ja koti osaan ihan  hyvin todella yksinkin olla.Oppinut   sen ei sanan  jo 3 vuotta.Kilttikin saa rauhan kun oppi sanomaan napakasti EI !( ps,menikö pieleen alkuperäinen aihe? anteeksi se. en luki häiriöisenä näe omat kirjotus virheeni anteeksi sekin.)

Vierailija
12/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raharikkaatkaan jaa sitten rahaa lapsille hölläkätisesti kun kuitenkin elämässä pärjäämistä on opeteltava ja itse joskus joutunut ponnistelemaan tuonkin eteen.

Vierailija
13/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensin en tajunnut miten tuo on voinut pysyä vaimolta salassa kun näkyyhän ne tiedot kaikissa veropapereissa esimerkiksi pääomatuloina, ja pidin kaveria eli tuota vaimoa tosi tyhmänä ja ihmettelin sitä, kun on kumminkin työssä esimiesasemassa ja akateemisesti koulutettu."

Eihän Suomessa ole avioparin yhteisverotusta eli miksi oletat vaimon lukevan miehen veropapereita?

Vierailija
14/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 😊

Meillä on ihan hyvät palkkatulot, joilla eletään. Perintönä saatu omaisuus menee edelleen lapselle. Testamentissa oli poissuljettu perijöiden puolisot.

Vierailija
15/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiselitteisesti mulkku. Tällaisesta onneksi pääsee eroamalla ja viemällä puolet omaisuudesta mukana, ml. puolison perinnöt. Siksipä ei pihtailekaan rahan kanssa perheessä.

Vierailija
16/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat lähtökohtaisesti viattomia ja oikeutettuja vanhempansa elintasoon. Ja puolison saa itse valita.

Vierailija
17/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma puoliso, omat lapset, miksi heidän pitäisi erityisesti ansaita sitä?

Miksi sinun pitäisi käyttää puolisosi perintö?

Vierailija
18/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiselitteisesti mulkku. Tällaisesta onneksi pääsee eroamalla ja viemällä puolet omaisuudesta mukana, ml. puolison perinnöt. Siksipä ei pihtailekaan rahan kanssa perheessä.

Hyvin usein puoliso on erikseen poissuljettu testamentissa perityn varallisuuden omistajista. Toimii erotilanteessa kuten avioehto.

Vierailija
19/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat lähtökohtaisesti viattomia ja oikeutettuja vanhempansa elintasoon. Ja puolison saa itse valita.

Korjaus; vanhempiensa, ei vain toisen vanhemman.

Vierailija
20/27 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin usein puoliso on erikseen poissuljettu testamentissa perityn varallisuuden omistajista. Toimii erotilanteessa kuten avioehto.

Meillä näin ei ole ja perinnöt on puolisolle tullut jo vuosikymmeniä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä