Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun eron jälkeen yksin omakotitalossa ja välillä ahdistaa oma osaamattomuus ja tietämättömyys. Onko täällä muita ja miten olet selvinnyt?...

Vierailija
13.04.2021 |

.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yksin vanhassa omakotitalossa 13 vuotta, muutto toiseen kaupunkiin, miehen kanssa omakotitalossa muutama vuosi ja nyt yksin taas. Jos tulee mitä tahansa ongelmaa, aina löytyy asiantuntija, joka tekee, jos en itse osaa, toki maksaa, mutta mielellään antavat naiselle hyviä ohjeitakin.

Pidät silmät, korvat ja nenän valppaina, omakotitalossa pitää nähdä, kuulla ja haistaa; hoksattava nopeasti ongelmat ja korjattava heti. Hyvin pärjää.

Vierailija
22/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus loppuu kun googletat ja otat selvää.

Niin teenkin mutta joskus tieto lisää vain tuskaa. Kysymällä selviää mutta lähinnä se, että ei edes huomaa kysellä kaikkea hyvissä ajoin. Ei vaan tiedä.

Annatko jonkun esimerkin tuollaisesta ahdistavasta asiasta. Nyt en ymmärrä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo myyntiin ja muuta kerros- tai rivitaloon. Itse en jäisi ok-taloon jos eroaisin, suuressa talossa on paljon työtä ja valtavat asuinkulut.

No eihän ole. Halvempaa asuminen on omakotitalossa. Työmääräkin on yleensä ihan itse valittavissa, vai osaatko luetella niitä sinun mielestä paljon työtä vaativia juttuja?

Osaan paljonkin ja asumisen halpuus riippuu paikasta, talosta ja onko lainaa + kulut. Joissain taloissa ei tehdä mitään ja talo mätänee pystyyn, toisissa taas on enemmän hommaa.

Miksi sinä kuvittelit tietäväsi, että ap;n talossa on paljon työtä? Miksi et viitsinyt luetella niitä paljon työtä vaativia juttuja? Siksikö, että tajusit puhuvasi täyttä potaskaa? Miten esimerkiksi talo mätänee pystyyn? Mikä homma silloin on jäänyt tekemättä? Tiedätkö sinä yhtään mitään ok-talossa asumisesta? Oletko pelkkä kateellinen kerrostalossa vuokralla-asuja?

Vierailija
24/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin taloni yksin jo paljon ennen kuin ex mieheni muutti siihen. Tunnen taloni ja sen metkut kuin omat taskuni.

Vierailija
25/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta asun omakotitalossa yksin. Olen miettinyt kerrostaloon muuttoa keskustaan, mutta samalla hinnalla saisin kaksion, kun nyt mulla on 4h+k+s ja takka ja iso piha, autotalli ja varasto. Mitä minä siellä luukussa sitten tekisin. Eikä kukut omakotitalossa edes ole isot, kun hommat voi tehdä itse. Torista löysin remppamiehen, joka on kohtuuhintaan käynyt tekemässä pikkujuttuja.

Vierailija
26/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuttaisi mitään ongelmaa. Mikä tässä nyt taas. Kai jokainen aikuinen nyt osaa (tai pitäisi osata) huolehtia perustyöt kiinteistössä, samathan ne on riippumatta onko kerrostaloasunto tai omakotitalo. Ulkotöiden määrässä oikeastaan näkyy vain.

Oikeastaan ainoa mitä EI tarvitse osata yhtään eikä edes saakaan tehdä itse, on sähkötyöt; niiden tekemiseen pitää olla ammattihenkilö. Ja kaikkia palveluita saa aina ostettua.

Oikeastaan tuo on ihan totta! Välillä vaan iskee  avuttomuus, kun aikaisemmin Mies hoiteli kaiken. Hyvin hoitikin ei siinä mitään. Tää on eri talo. Ulkotöistä pidän ja toistaiseksi olen selvinnyt sisälläkin. Pakko vaan ollut opetella.

Vierailija
27/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta asun omakotitalossa yksin. Olen miettinyt kerrostaloon muuttoa keskustaan, mutta samalla hinnalla saisin kaksion, kun nyt mulla on 4h+k+s ja takka ja iso piha, autotalli ja varasto. Mitä minä siellä luukussa sitten tekisin. Eikä kukut omakotitalossa edes ole isot, kun hommat voi tehdä itse. Torista löysin remppamiehen, joka on kohtuuhintaan käynyt tekemässä pikkujuttuja.

Asun 55 m2:n kaksiossa ja tilaa on omasta mielestäni ihan riittävästi. Taloyhtiöön kuuluu myös viihtyisä ja suojaisa piha, jossa tulee vietettyä paljon aikaa kesäisin. Vieressä on myös hyvät ulkoilumaastot. Ainakaan omaan elämään tuollainen iso talo toisi mitään lisää vaan pelkästään vaivaa. 

Vierailija
28/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun rohkaiset. Tuo on totta, mitä siellä kerrostalossa sitten tekisi kun olen tottunut omaan pihaan ja tekemiseen. Kulut eivät ole isot ja kun en ole kovin nirso, oman työn jälki kelpaa. Joo olen huomannut Torissa tarjouksia, pitää muistaa tuokin.

Vierailija
29/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa. Google auttaa ja rahalla saa palkattua ammattilaisia auttamaan. Miten vanha talo/mikä lämmitysmuoto?

Meillä on myös laaja kotivakuutus, mihin kuuluu tietyin väliajoin kodin kuntotarkastus ja kerran kävi tuholaistorjujakin auttamassa sen kautta, voin suositella!

Vierailija
30/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun rohkaiset. Tuo on totta, mitä siellä kerrostalossa sitten tekisi kun olen tottunut omaan pihaan ja tekemiseen. Kulut eivät ole isot ja kun en ole kovin nirso, oman työn jälki kelpaa. Joo olen huomannut Torissa tarjouksia, pitää muistaa tuokin.

Kaikille ei kerrostalo sovi. Varsinkin kesällä minusta tuntui, että tukehdun kerrostalossa. Kesällä kaikki ateriat yleensä tehdään ja syödään ulkona.

Vierailija
31/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä pihalla talvella tehdään, kolataan lunta? Sekö on omakotitaloasujan mielekästä tekemistä? 

Vierailija
32/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin yksin vanhassa omakotitalossa 13 vuotta, muutto toiseen kaupunkiin, miehen kanssa omakotitalossa muutama vuosi ja nyt yksin taas. Jos tulee mitä tahansa ongelmaa, aina löytyy asiantuntija, joka tekee, jos en itse osaa, toki maksaa, mutta mielellään antavat naiselle hyviä ohjeitakin.

Pidät silmät, korvat ja nenän valppaina, omakotitalossa pitää nähdä, kuulla ja haistaa; hoksattava nopeasti ongelmat ja korjattava heti. Hyvin pärjää.

Kiitos, juuri tuota tarkoitin pitää olla valppaana ja minulta se ei aina onnistu, ehkä siperia sitten opettaa sitäkin. Olen muuten huomannut jo tuon, että mua neuvotaan todella hyvin kun naisena hoidan asioita, joita yleensä miehet.

Vierailija
33/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siitä helpottaa. Google auttaa ja rahalla saa palkattua ammattilaisia auttamaan. Miten vanha talo/mikä lämmitysmuoto?

Meillä on myös laaja kotivakuutus, mihin kuuluu tietyin väliajoin kodin kuntotarkastus ja kerran kävi tuholaistorjujakin auttamassa sen kautta, voin suositella!

Tuossa kohtaa ei kannata säästää, laajan turvan kotivakuutus on ehdoton omakotitalossa!

Vierailija
34/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä pihalla talvella tehdään, kolataan lunta? Sekö on omakotitaloasujan mielekästä tekemistä? 

Joo kolataan lunta, viritellään ulkotulia ja lyhtyihin kynttilöitä, ihaillaan kaunista lumista maisemaa : )

Vierailija
35/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa vastaat itse talon huollosta. Tee kaikki hyvin ja talo pysyy kunnossa. Entä jos satut kerrostaloon, jossa kaikkia remontteja on vastustettu vuosikymmeniä ja sitten ne tulevat yhtäaikaa syliin. Kävin kerran katsomassa asuntoa, joka oli ihmeellisen halpa. Syykin selvisi. Tulevat remontit olivat yli 100 000 euroa 68 neliön kolmioon.

Vierailija
36/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä ei ahdistanut yhtään jäädä yksin ok-taloomme ja hyvin pärjäsin, kun minä siellä yhdessäollesakin kaiken tein, vaimo vain roikkui puhelimella ja söi (minun tekemää ruokaa).

Etkö pärjää enää vai miksi mennyt aikamuoto?

Vierailija
37/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri jäi asumaan omakotitaloon eron jälkeen ja tajusi, että mies ei ollut hoitanutkaan asioita kunnolla. Aiemmin ei ollut sekaantunut asioihin, kun mies oli halunnut yksin ne hoitaa. 

Tyypillinen eronneen naisen miehensyyllistämisloru, jota kerrotaan kavereille oman itsetunnon pönkittämiseksi ja eron henkiseksi käsittelemiseksi kun oma maailma on järkkynyt.

Sama kävi mielessä. Joo, niin varmaan. Sama ku mies sanois ettei vaimo halunnut, et hän puuttuu tiskien tai pyykkien hoitamiseen. Älkää nyt viitsikö ottaa tuota tosissaan. Laiska, avuton paskakaverisi ei vaan ole kiinnostunut eikä ole halunnut hoitaa mitään, koska mies.

Vierailija
38/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä ei ahdistanut yhtään jäädä yksin ok-taloomme ja hyvin pärjäsin, kun minä siellä yhdessäollesakin kaiken tein, vaimo vain roikkui puhelimella ja söi (minun tekemää ruokaa).

Etkö pärjää enää vai miksi mennyt aikamuoto?

Ehkä hän ei ole enää yksin?

Vierailija
39/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nuo asiat ap, eivät ole vaikeita.

Vierailija
40/95 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus loppuu kun googletat ja otat selvää.

Niin teenkin mutta joskus tieto lisää vain tuskaa. Kysymällä selviää mutta lähinnä se, että ei edes huomaa kysellä kaikkea hyvissä ajoin. Ei vaan tiedä.

Annatko jonkun esimerkin tuollaisesta ahdistavasta asiasta. Nyt en ymmärrä ollenkaan.

Ei ahdistaisi niin paljon jos osaisin antaa. Ei voi mitään jos et ymmärrä mutta kiitos kun yritit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi