Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis miten mulla voi olla koskaan varaa ostaa auto?

Vierailija
13.04.2021 |

0on 20 v. ja tienaan 1200€ kuukaudes. miten mä voin koskaan ostaa minkää 16000€ kalliin auton? tai edes 5000€ koska ei mulla tuu olemaan 5000€ tilillä.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoissa on se huono puoli, että on kaksi vaihtoehtoa. Ostaa joko uusi tai lähes uusi tai sitten ihan vanha "paska". Noiden välille mahtuu nimittäin järjetön määrä erilaisia pommeja, joista on takuut loppuneet ja entiset omistajat tod.näk juuri silloin myyneet autonsa, jonka historiasta ja vioista ei tiedä mitään.

Vanhat autot on korjattu jo niin moneen kertaan muutenkin, että hyvä, jos ne ovat vielä ajokunnossa. Ovat todennäköisesti vielä hetken pidempäänkin.

Vierailija
62/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa uusi auto tai edes 5000e? Saat kuule hyvän auton halvemmallakin. Mutta ehkä kannattaa ensin pohtia, onko sinulla edes varaa pitää autoa ja maksaa mahdollisia huoltoja, jos et itse osaa korjata.

no mä siis mietin vaan et miten voi olla et ihmisillä on varaa ostaa noita kalliita autoja. mun vanhemmillaki on audi. siis miten teillä on melkeen 20000€ tilillä ylimäärästä auton ostoon? ootteko vaan säästäneet niin kauan? 

Hyvissä töissä voi saada hyvää palkkaa. Meillä mies tienaa 10000€ kuussa, josta puolet menee veroihin ja muuhun, mutta itsellekin jää 5000€. Ja välillä tulee käsittämättömiä bonuksia, niin kuin nyt maaliskuussa tuli joku 50000€ ylimääräistä (josta puolet veroihin, mutta 25000€ jäi itsellekin). Vaikka meillä on isot menotkin, niin juuri noista bonuksista jää tilille ylimääräistä lojumaan, vaikka välillä mies niitä sijoitteleekin. 

20000€ autossa ei ole järkeä, ellei vuositulot ole vähintään 80000€. Moni ostelee näitä rahoituksella pienemmilläkin tuloilla, mutta mitään järkeä siinä ei ole.

Jääköön sun mies sinne omalle saarekkeelleen.. katsos kun, hyviä töitä ei riitä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa on se huono puoli, että on kaksi vaihtoehtoa. Ostaa joko uusi tai lähes uusi tai sitten ihan vanha "paska". Noiden välille mahtuu nimittäin järjetön määrä erilaisia pommeja, joista on takuut loppuneet ja entiset omistajat tod.näk juuri silloin myyneet autonsa, jonka historiasta ja vioista ei tiedä mitään.

Vanhat autot on korjattu jo niin moneen kertaan muutenkin, että hyvä, jos ne ovat vielä ajokunnossa. Ovat todennäköisesti vielä hetken pidempäänkin.

Teinipojallani on sitä laatua "vanha paska", mutta osaa sitä itse korjata ja työkaluja on nyt tietysti isältään lainannut. Noissa vanhoissa autoissa on se hyvä, että niille voi jotain tehdäkin ja lähti kovillakin pakkasilla käyntiin ilman lämmitystä. Mutta se sitten tosiaan vaatii sen, että opettelee itse korjaamaan. Mutta pakko oli auto hankkia, kun ei harjoittelupaikkoihin muutenkaan pääse kulkemaan. Tämä on se juttu, mikä tässä sähköautokiimassa unohtuu, että on heitä, joille auto on välttämättömyys, mutta hinnan pitää olla max. pari tonnia. Eikä se nyt aina ole mikään ammatinvalintakysymys, ei tuolla 17-vuotiaalla vielä kovin kummoista ammattia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi