Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis miten mulla voi olla koskaan varaa ostaa auto?

Vierailija
13.04.2021 |

0on 20 v. ja tienaan 1200€ kuukaudes. miten mä voin koskaan ostaa minkää 16000€ kalliin auton? tai edes 5000€ koska ei mulla tuu olemaan 5000€ tilillä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään kuinka perseestä koulujen opetus on. 20-vuotias ei tiedä miten auton rahoitus toimii, mutta muistaa varmaankin Ranskan kuninkaat Renesanssi-ajalta ja tietää miten kallio sammaloituu.

Olen 49-vuotias enkä tiedä sen paremmin auton rahoituksista kuin Ranskan kuninkaistakaan. Kumpaakaan tietoa en ole koskaan tarvinnut.

Vierailija
22/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se auton hintakaan vaan se ylläpito... Kattavasta vakuutuksesta kannaatte sitte maksaa vaikka vähän kalliimpi onki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär ja vävy osti auton sillain, että laittoivat 5000€ omaa rahaa ja tulikohan siihen sitten joku 35000€ lainaa päälle. Juu, ei mitään järkeä, mutta harvemmin auton ostossa on. 

Me ostettiin meidän eka auto vasta kun oltiin nelikymppisiä. Sain silloin perintöä ja ostettiin 10000€ Skoda. Sitten kun autoa vaihdettin, Skodasta olisi saanut enää 2000€ ja myytiin se appiukolle 3000€:lla. Mies maksoi auton (17500€) rahoilla, jonka oli saanut myytyään työnantajan antamia osakkeita. Aina olen ajatellut, että auto pitää maksaa heti, ettei tule ostettua liian kallista. Mutta tuosta on nyt yli viisi vuotta ja niiden osakkeiden arvo olisi nyt yli 80000€. Niin en tiedä että oliko fiksua myydä niitä autoa varten :-D Auton arvo on jo alle 10000€.

Mutta jos tienaa 1200€ kuussa, niin ei siinä pidä miettiä, miten saa ostettua auton. Kyllä tuossa pitää miettiä, että mitä pitäisi opiskella, että saisi työn, josta saisi parempaa palkkaa. 1200€ ei riitä edes asuntoon ja ruokaan.

Autoon ei kannata liiaksi hassata rahaa. Asunnossa säilyy arvo paremmin kuin autossa. Meilläkin on asunnon arvo yli 500000€, mutta auton arvo alle 10000€. Ja asunnossa vietämme enemmän aikaa kuin autossa, joten tässä on enempi järkeä kuin siinä, että asuttaisiin 400000€ kämpässä ja ajeltaisiin sadan tonnin autolla.

Sinäpä sen sanoit: kalliimpaa autoa ei koskaan kannata ostaa käteisellä.

No olen myös sitä mieltä, että kalliimpaa autoa ei koskaan kannata ostaa. Mutta jos ostaa, niin ei kannata laittaa osakkeita lihoiksi sen vuoksi. Ihan tylsätkin osakkeet, joista ei tule niinkään arvonnousua, maksaa osinkoja paremmin kuin mitä rahoituksesta pitää maksaa. Tytär ja vävy saivat rahoituksen 1% korolla, vaikka olivat ihan lapsia vielä (19v ja 20v) kun auton ostivat. Laskevat sen varaan, että käyttökulut on sähköautossa pienemmät. 

Vierailija
24/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan aina leasing-autolla.

175€/kk. Ei tarvitse huolehtia muusta, bensat pitää vain itse ostaa.

Ei mulla ole mitään hinkua omistaa autoa.

25/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kvd.se/?gclid=Cj0KCQjw38-DBhDpARIsADJ3kjl9yOd9t4gemT4QZS9gE…

Täällä halvat ja luotettavat autot nettihuutokaupassa. 

Vierailija
26/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa uusi auto tai edes 5000e? Saat kuule hyvän auton halvemmallakin. Mutta ehkä kannattaa ensin pohtia, onko sinulla edes varaa pitää autoa ja maksaa mahdollisia huoltoja, jos et itse osaa korjata.

no mä siis mietin vaan et miten voi olla et ihmisillä on varaa ostaa noita kalliita autoja. mun vanhemmillaki on audi. siis miten teillä on melkeen 20000€ tilillä ylimäärästä auton ostoon? ootteko vaan säästäneet niin kauan? 

Hyvissä töissä voi saada hyvää palkkaa. Meillä mies tienaa 10000€ kuussa, josta puolet menee veroihin ja muuhun, mutta itsellekin jää 5000€. Ja välillä tulee käsittämättömiä bonuksia, niin kuin nyt maaliskuussa tuli joku 50000€ ylimääräistä (josta puolet veroihin, mutta 25000€ jäi itsellekin). Vaikka meillä on isot menotkin, niin juuri noista bonuksista jää tilille ylimääräistä lojumaan, vaikka välillä mies niitä sijoitteleekin. 

20000€ autossa ei ole järkeä, ellei vuositulot ole vähintään 80000€. Moni ostelee näitä rahoituksella pienemmilläkin tuloilla, mutta mitään järkeä siinä ei ole.

Ne, jotka kalliimpia autoja ostavat, ovat autofriikkejä. Heille auto tuo iloa.

Kukin sijoittaa rahansa siihen, mistä saa iloa. Toiset maksavat asunnoksta, jotta on ns. Hyvällä asuinaluuella, kun toiset ei ät ymmärrä sijainnin päälle. Toiset arvostavat asunnon isoja neliöitä, kun taas toiset eivät halua maksaa hukkatilasta. Toiset sijoittavat ulkonäköön älyttömiä summia.... ei autoon ”sijoittaminen” eroa mitenkään näistä valinnoista.

27/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasemmistoa tai vihreitä äänestää ei saa edes uneksia autosta.Että sitä saa mitä äänestää. 

Vierailija
28/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ostaa velaksi.

Vierailija
29/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa uusi auto tai edes 5000e? Saat kuule hyvän auton halvemmallakin. Mutta ehkä kannattaa ensin pohtia, onko sinulla edes varaa pitää autoa ja maksaa mahdollisia huoltoja, jos et itse osaa korjata.

no mä siis mietin vaan et miten voi olla et ihmisillä on varaa ostaa noita kalliita autoja. mun vanhemmillaki on audi. siis miten teillä on melkeen 20000€ tilillä ylimäärästä auton ostoon? ootteko vaan säästäneet niin kauan? 

Me ostettiin juuri 60 000 euron sähköauto. Tilillä olisi ollut raha, mutta ostettiin rahoituksella. Käsiraha oli 10 000 euroa. Sitten kuukaudessa lyhennetään 700 e, ja neljän vuoden jälkeen pitää päättää, maksetaanko loppu (20 000 ehkä) pois vai myydäänkö auto.

700 euroa kuussa on iso raha, mutta kun laskee summan niin, ettei meidän tarvitse maksaa 400 euroa bensoista, niin autoa maksetaan tavallaan vain 300 euroa kuussa.

Ajatte autollanne siis yli 3500 kilometriä kuukaudessa? Koska sen verranhan pääsee neljänsadan euron bensoilla jos auto kuluttaa 7l/100km?

Vierailija
30/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin juuri 60 000 euron sähköauto. Tilillä olisi ollut raha, mutta ostettiin rahoituksella. Käsiraha oli 10 000 euroa. Sitten kuukaudessa lyhennetään 700 e, ja neljän vuoden jälkeen pitää päättää, maksetaanko loppu (20 000 ehkä) pois vai myydäänkö auto.

700 euroa kuussa on iso raha, mutta kun laskee summan niin, ettei meidän tarvitse maksaa 400 euroa bensoista, niin autoa maksetaan tavallaan vain 300 euroa kuussa.

Ajatte autollanne siis yli 3500 kilometriä kuukaudessa? Koska sen verranhan pääsee neljänsadan euron bensoilla jos auto kuluttaa 7l/100km?

Mies on laskenut, että hänellä menee bensoihin 300 e kk. Kun viime kesän asuimme mökillä, hänellä meni 500 e kk.

Ei minua autot kiinnosta, mutta mies saa tehdä rahoillaan, mitä haluaa. Hän on autoihminen. Kadullakin katsoo autojen perään, ei naisten. Sekä lauantaina että sunnuntaina vietimme päivää - autoajellen avoautolla.

31/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään kuinka perseestä koulujen opetus on. 20-vuotias ei tiedä miten auton rahoitus toimii, mutta muistaa varmaankin Ranskan kuninkaat Renesanssi-ajalta ja tietää miten kallio sammaloituu.

Pelkään pahoin että tällaiset nuoret eivät edes tiedä, missä on Ranska.

Meillä on yhä enemmän nuoria, joilla on peruselämän edellytykset täysin hukassa. Suomessa on OECD-maiden korkein syrjäytymisprosentti nuorilla miehillä. Korkein prosentti taisi olla Vantaalla, siellä jopa 30% alle 30-vuotiaista miehistä oli vaikka työtä ja vailla mitään koulutusta peruskoulun jälkeen.

Oppivelvollisuuden nosto oli askel oikeaan suuntaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
32/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhä enemmän nuoria, joilla on peruselämän edellytykset täysin hukassa. Suomessa on OECD-maiden korkein syrjäytymisprosentti nuorilla miehillä. Korkein prosentti taisi olla Vantaalla, siellä jopa 30% alle 30-vuotiaista miehistä oli vaikka työtä ja vailla mitään koulutusta peruskoulun jälkeen.

Näin opettajana olen oppivelvollisuuden nostoa vastaan. Se ei ratkaise mitään. Sillä ei päästä näiden henkilöiden pään sisään.

Vierailija
33/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan sitten pitäisi nostaa sitä koulutuksen tasoa etenkään n smiksissa ja amkeissa että siitä pakkokoulutuksesta olisi jotain hyötyä niin yksilöille kuin yhteiskunnalle kun. Lähiopetusta ja käytännön harjoitustöitä lisää kouluihin, niinkuin 70-80-luvuilla oli.

Vierailija
34/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pitäminen on kallista puuhaa, kaikenmaailman vakuutukset ja korjaukset, bensat.

Se ostaminen siinä se halvin prosessi on.

Minäkään en ymmärrä miksi ihmiset ottavat velkaa ostaakseen kalliin auton. Moni tuntuu elävän kokonaan pankin rahoilla, nämä samat pankkipummit haukkuvat kelatuen saajia pummeiksi.

Ironiaa kerrakseen.

Vierailija
35/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan sitten pitäisi nostaa sitä koulutuksen tasoa etenkin amiksissa ja amkeissa että siitä pakkokoulutuksesta olisi jotain hyötyä niin yksilöille kuin yhteiskunnalle kun. Lähiopetusta ja käytännön harjoitustöitä lisää kouluihin, niinkuin 70-80-luvuilla oli. Korjattu

36/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista pitää sähköautoa.10 km matka maksaa 10 euroa luin täällä Ruotsissa. Toivon että se on halvempaa Suomessa. 

Vierailija
37/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista pitää sähköautoa.10 km matka maksaa 10 euroa luin täällä Ruotsissa. Toivon että se on halvempaa Suomessa. 

En kyllä usko tuota. Samalla sähköllä se auto ladataan, millä peset pyykkejäsi. Maksaako pyykinpesusi ja telkkarinkatsomisesi ja valojen käyttäminen maltaita kanssa?

Omalla paikalla lataaminen maksaa 11 euroa ”tankillinen”.

Jos lataa esim. K-kaupan nopeilla paikoilla, niin se maksaa 30 euroa.

Meillä mies lataa töissä ilmaiseksi.

Kaverilla on ollut sähköauto vuoden, ja hänen mukaansa aiemmin hänellä meni bensaa 300 e ja nykyään kulkeminen maksaa 30 e.

Vierailija
38/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainalla ne autot ostetaan pääsääntöisesti.

Vierailija
39/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton pitäminen on kallista puuhaa, kaikenmaailman vakuutukset ja korjaukset, bensat.

Se ostaminen siinä se halvin prosessi on.

Minäkään en ymmärrä miksi ihmiset ottavat velkaa ostaakseen kalliin auton. Moni tuntuu elävän kokonaan pankin rahoilla, nämä samat pankkipummit haukkuvat kelatuen saajia pummeiksi.

Ironiaa kerrakseen.

Erohan tässä on siinä, että pankki ei luotota sossupummeja vaan pitää olla luottokelpoinen. Omaisuutta ja vakityö tai sitten takaaja. Pankki myös ottaa aina omansa pois korkojen kera.

Vierailija
40/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainalla ne autot ostetaan pääsääntöisesti.

Tai autokaupan tarjoamalla rahoituksella. Monesti toki pankkilaina olisi edullisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi