Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis miten mulla voi olla koskaan varaa ostaa auto?

Vierailija
13.04.2021 |

0on 20 v. ja tienaan 1200€ kuukaudes. miten mä voin koskaan ostaa minkää 16000€ kalliin auton? tai edes 5000€ koska ei mulla tuu olemaan 5000€ tilillä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahotuksella me ne ostetaan, vaikka tilillä ois rahaakin. Pienestä ei tarvitse maksaa paljoa, mutta käsiraha pitää olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa uusi auto tai edes 5000e? Saat kuule hyvän auton halvemmallakin. Mutta ehkä kannattaa ensin pohtia, onko sinulla edes varaa pitää autoa ja maksaa mahdollisia huoltoja, jos et itse osaa korjata.

Vierailija
4/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa uusi auto tai edes 5000e? Saat kuule hyvän auton halvemmallakin. Mutta ehkä kannattaa ensin pohtia, onko sinulla edes varaa pitää autoa ja maksaa mahdollisia huoltoja, jos et itse osaa korjata.

Niin, auto itse on se halvin ostos tässä. Ylläpito suhteessa jallimoaa: korjaukset huollot, uudet renkaat, vakuutukset, bansat.

Vierailija
5/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasilla saattaa saada oikean helmen hyvällä tuurilla.

Vierailija
6/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mä siis mietin vaan et miten voi olla et ihmisillä on varaa ostaa noita kalliita autoja. mun vanhemmillaki on audi. siis miten teillä on melkeen 20000€ tilillä ylimäärästä auton ostoon? ootteko vaan säästäneet niin kauan? 

Vierailija
7/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi?gclid=Cj0KCQjw38-DBhDpARIsA…

onks tää siis joku vuokra auto? pitääks tää sit antaa niille takas?

Vierailija
8/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat autot maksaa parisataa. Mekin pistettiin paalin 20 v Volvo V70. Siitä olisi saanut pari satasta rahaa, joten otettiin mieluummin romutuspalkkio.

Vierailija
9/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim https://www.autoverkkokauppa.fi/melkeinuusi?gclid=Cj0KCQjw38-DBhDpARIsA…

onks tää siis joku vuokra auto? pitääks tää sit antaa niille takas?

Joo, leasing, eli tavallaan kuin vuokralla.

Vierailija
10/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mä siis mietin vaan et miten voi olla et ihmisillä on varaa ostaa noita kalliita autoja. mun vanhemmillaki on audi. siis miten teillä on melkeen 20000€ tilillä ylimäärästä auton ostoon? ootteko vaan säästäneet niin kauan? 

Ei, vaan rahoituksella.

Auton arvosta annetaan 10% käsiraha, ja sitten maksat kuukaudessa 100-1000 e lainaa.

Vierailija
11/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä: vaihda työtä jos saat vain 1200€ käteen.

Toisena: säästä, älä tuhlaa turhuuksiin, tee ruuat itse, älä osta hampurilaisia ja limppareita, käytä pankkilainaa auton hankintaan, varaudu auton polttoaine-, huolto-, vakuutus-, vero- ja rengaskuluihin.

Vierailija
12/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvalla ihmisellä on käsirahaa 20000 euroa. Autot ostetaan rahoituksella, eli autoa lyhennetään joku tietty summa kuukaudessa.

Vierailija
13/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisin, kehutuin!

www.ostetaanautoja.fi

Vierailija
14/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko että maailman kaikki ihmiset tienaa 1200 € kuussa?

Vierailija
15/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin juuri 60 000 euron sähköauto. Tilillä olisi ollut raha, mutta ostettiin rahoituksella. Käsiraha oli 10 000 euroa. Sitten kuukaudessa lyhennetään 700 e, ja neljän vuoden jälkeen pitää päättää, maksetaanko loppu (20 000 ehkä) pois vai myydäänkö auto.

700 euroa kuussa on iso raha, mutta kun laskee summan niin, ettei meidän tarvitse maksaa 400 euroa bensoista, niin autoa maksetaan tavallaan vain 300 euroa kuussa.

Vierailija
16/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään kuinka perseestä koulujen opetus on. 20-vuotias ei tiedä miten auton rahoitus toimii, mutta muistaa varmaankin Ranskan kuninkaat Renesanssi-ajalta ja tietää miten kallio sammaloituu.

Vierailija
17/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ja vävy osti auton sillain, että laittoivat 5000€ omaa rahaa ja tulikohan siihen sitten joku 35000€ lainaa päälle. Juu, ei mitään järkeä, mutta harvemmin auton ostossa on. 

Me ostettiin meidän eka auto vasta kun oltiin nelikymppisiä. Sain silloin perintöä ja ostettiin 10000€ Skoda. Sitten kun autoa vaihdettin, Skodasta olisi saanut enää 2000€ ja myytiin se appiukolle 3000€:lla. Mies maksoi auton (17500€) rahoilla, jonka oli saanut myytyään työnantajan antamia osakkeita. Aina olen ajatellut, että auto pitää maksaa heti, ettei tule ostettua liian kallista. Mutta tuosta on nyt yli viisi vuotta ja niiden osakkeiden arvo olisi nyt yli 80000€. Niin en tiedä että oliko fiksua myydä niitä autoa varten :-D Auton arvo on jo alle 10000€.

Mutta jos tienaa 1200€ kuussa, niin ei siinä pidä miettiä, miten saa ostettua auton. Kyllä tuossa pitää miettiä, että mitä pitäisi opiskella, että saisi työn, josta saisi parempaa palkkaa. 1200€ ei riitä edes asuntoon ja ruokaan.

Autoon ei kannata liiaksi hassata rahaa. Asunnossa säilyy arvo paremmin kuin autossa. Meilläkin on asunnon arvo yli 500000€, mutta auton arvo alle 10000€. Ja asunnossa vietämme enemmän aikaa kuin autossa, joten tässä on enempi järkeä kuin siinä, että asuttaisiin 400000€ kämpässä ja ajeltaisiin sadan tonnin autolla.

Vierailija
18/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär ja vävy osti auton sillain, että laittoivat 5000€ omaa rahaa ja tulikohan siihen sitten joku 35000€ lainaa päälle. Juu, ei mitään järkeä, mutta harvemmin auton ostossa on. 

Me ostettiin meidän eka auto vasta kun oltiin nelikymppisiä. Sain silloin perintöä ja ostettiin 10000€ Skoda. Sitten kun autoa vaihdettin, Skodasta olisi saanut enää 2000€ ja myytiin se appiukolle 3000€:lla. Mies maksoi auton (17500€) rahoilla, jonka oli saanut myytyään työnantajan antamia osakkeita. Aina olen ajatellut, että auto pitää maksaa heti, ettei tule ostettua liian kallista. Mutta tuosta on nyt yli viisi vuotta ja niiden osakkeiden arvo olisi nyt yli 80000€. Niin en tiedä että oliko fiksua myydä niitä autoa varten :-D Auton arvo on jo alle 10000€.

Mutta jos tienaa 1200€ kuussa, niin ei siinä pidä miettiä, miten saa ostettua auton. Kyllä tuossa pitää miettiä, että mitä pitäisi opiskella, että saisi työn, josta saisi parempaa palkkaa. 1200€ ei riitä edes asuntoon ja ruokaan.

Autoon ei kannata liiaksi hassata rahaa. Asunnossa säilyy arvo paremmin kuin autossa. Meilläkin on asunnon arvo yli 500000€, mutta auton arvo alle 10000€. Ja asunnossa vietämme enemmän aikaa kuin autossa, joten tässä on enempi järkeä kuin siinä, että asuttaisiin 400000€ kämpässä ja ajeltaisiin sadan tonnin autolla.

Sinäpä sen sanoit: kalliimpaa autoa ei koskaan kannata ostaa käteisellä.

Vierailija
19/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme autoa, yhdestäkään ei ole velkaa.

Vierailija
20/63 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvissä töissä voi saada hyvää palkkaa. Meillä mies tienaa 10000€ kuussa, josta puolet menee veroihin ja muuhun, mutta itsellekin jää 5000€. Ja välillä tulee käsittämättömiä bonuksia, niin kuin nyt maaliskuussa tuli joku 50000€ ylimääräistä (josta puolet veroihin, mutta 25000€ jäi itsellekin). Vaikka meillä on isot menotkin, niin juuri noista bonuksista jää tilille ylimääräistä lojumaan, vaikka välillä mies niitä sijoitteleekin. 

20000€ autossa ei ole järkeä, ellei vuositulot ole vähintään 80000€. Moni ostelee näitä rahoituksella pienemmilläkin tuloilla, mutta mitään järkeä siinä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän