Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon kostonhimosta ja katkeruudesta?

Vierailija
12.04.2021 |

Ja miten unohtaa ihmisten ilkeät ja loukkaavat kommentit vuosien takaa? Huom. jotkut kommentit ovat olleet TODELLA loukkaavia.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ovathan ne kiusaajatkin seuraus jostakin."

Mitä tarkoitat?

Että jokin asia on heidät tässä elämässä muokanneet kiusaajiksi. Joko ovat syntyneet sellaisiksi, jolloin ovat seuraus vanhempiensa geeneistä tai sitten vaikka kasvatuksessa ollaan menty pahasti pieleen ja näin ollen syy on taas yhden sukupolven taaempana. Ja tämä jatkumo voi olla lähtöisin ties kuinka kaukaa menneisyydestä.  Tai ihan vaikka jonkun ulkopuolisenkin henkilön toimesta, joka on vaikuttanut kiusaajan elämään ja tämän valintoihin.

Jos on sataprosenttisesti altis muiden vaikutukselle, niin sittenhän parempihenkisellä ympäristöllä ja terapialla luulisi okevan jotain mahdollisuutta.

Vierailija
62/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten harmien painaminen villaisella kannattaa ja isompienkin, jos niistä koituva stressi olisi liian raskasta läpikäydä.

Esim eräs epärehellinen porukka on huijannut multa n 10 000 euroa ja yrittänyt kiristää lisää, varasti tavaraakin. Olin yhteydessä lakimieheen ja ymmärsin, että olisi melko vaikea todistaa niistä mitään oikeudessa, lopputulos voisi olla 5 vuotta henkisesti kuluttavia oikeudenkäyntejä ja niistä tyyliin 80 000 euron lisälasku.

Päätin unohtaa, vaikka se nousee mieleen ihan päivittäin vielä. Jos joku on niin paha luonne, että kykenee sellaisiin tekoihin, niin heistä kannattaa pysyä erossa. Toki jos olisi ollut selvempi tilanne ja varma voitto, olisin saattanut haastaa oikeuteen. Mutta yritän ajatella, että keskittymällä itse hyvään, ei oma elämä mene pilalle vihasta ja katkeruudesta.

Jos ap:lla on kyse vain jonkun loukkaavista sanoista,niin sellaisia nyt ei pidä jäädä miettimään yhtään. Kannattaa keskittyä omaan elämään ja omaan onnellisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin veemäiseen sävyyn kommentoitiin tänään..

tää oli hyvä ketju, sattui sopivasti.

Jätän kommenttin omaan arvoonsa, ja olen tyytyväinen että itse olin asiallinen.

Hänen kommenttinsa todennäköisesti johtuu hänen omasta pahasta olostaan. :)

Vierailija
64/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin sillä että poistin kaikki nämä petturi elämästäni. Olin heidän teoistaan niin katkera, että suunnittelin itsemurhaa "kostoksi" heille, talon polttamista tms hullua. Hain apuakin, mutta katkeruus ei väistynyt.

Nämä ihmiset siis tuhosivat kaiken minulle tärkeän ja pitivät huolen että en saanut olla missään rauhassa, somessa myös kyttäsivät ja jatkoivat kiusaamista.

Lopulta muutin eri paikkakunnalle, estin heidät joka paikassa, myös yhteisiä tuttuja jotta eivät heidän kauttaan saa tietää elämästäni. Silti yrittivät kaikkensa jotta paha oloni jatkuisi.

Kun kerroin itsemurha aikeista, nauroivat vain ja vähättelivät. Onneksi silloin soitin kriisipuhelimeen ja sain akuuttiin tilanteeseen apua.

Nykyään voin paremmin kuin koskaan, ja nämä ihmiset saavat minut tuntemaan lähinnä sääliä. Viha on väistynyt, ja olen saanut rauhan, vaikka nämä ihmiset eivät ikinä teoistaan joutuneet maksamaan ja edelleen luultavasti jatkavat samaa rataa jos saavat uuden uhrin.

Mutta tärkeintä on, että Itsellä on rauha ja keskittyy vain omaan elämäänsä! :) Jos ei osaa antaa vanhojen asioiden olla, ei voi koskaan voida rehellisesti hyvin.

65/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Itse ymmärrän että jos joku puhuu minulle loukkaavasti hän on erehtynyt, ihminen on erehtyväinen. Täällä Vauva foorumilla on kiva harjoitella, täällä kun helposti saa loukkaavia vastauksia.

Huomaan, että pidät itseäsi viisaana, mutta et ymmärrä sitä, että näin tehdessäsi asetat itsesi toisten ihmisten yläpuolelle.

Ei oma viisauteni tee minusta toisia parempaa eikä huonompaa, se on vain oma käsitys itsestäni.

66/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Itse ymmärrän että jos joku puhuu minulle loukkaavasti hän on erehtynyt, ihminen on erehtyväinen. Täällä Vauva foorumilla on kiva harjoitella, täällä kun helposti saa loukkaavia vastauksia.

Huomaan, että pidät itseäsi viisaana, mutta et ymmärrä sitä, että näin tehdessäsi asetat itsesi toisten ihmisten yläpuolelle.

Jos sanoisin että olen viisaampi kuin sinä asettaisin itseni sinun yläpuolelle, lisäksi olisin tyhmä ellei meillä olisi ollut viisauskilpailu jonka olisin voittanut.

En ole kovin älykäs mutta viisas koska älykäs selviää tilanteista joihin viisas ei koskaan joudu.

67/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin veemäiseen sävyyn kommentoitiin tänään..

tää oli hyvä ketju, sattui sopivasti.

Jätän kommenttin omaan arvoonsa, ja olen tyytyväinen että itse olin asiallinen.

Hänen kommenttinsa todennäköisesti johtuu hänen omasta pahasta olostaan. :)

Oikein ! Ei pidä provosoitua vaikka provosoidaan on vanha viisaus joka aina toimii. Asiallinen aikuisen käytös vetää puoleensa.

Vierailija
68/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppoa sanoa, ettei tulisi kostaa kiusaajilleen.

Kuitenkin USA kosti Osama bin Ladenille hänen tekemänsä WTC-iskut. Eikä kukaan kyseenalaistanut USA:n osalta koston oikeutta...! En minäkään, eipä silti.

Miksi yksilötasolla se kosto olisi ja on sitten "väärin"?

Kosto yksilötasolla ei ole väärin.

Se on ainoa taatusti toimiva ja oikeudenmukainen tapa tasoittaa tilit mulkkujen kanssa.

Mulkut eivät ole mulkkuja vahingossa, vaan tieten ja tarkoituksella. ( Lapset voivat mahdollisesti olla poikkeus)

Kukaan muu ei voi antaa sinulle oikeutta, ei poliisi, ei "oikeuslaitos", ei kukaan muu kuin sinä tai luotettavat ystäväsi.

Iske takaisin niin, että tuntuu.

Muuten sinä kärsit ja sinulle tuskaa aiheuttaneet paskiaiset vain hymyilevät ja jatkavat toimintaansa.

Varo kuitenkin, aina ja ehdottomasti, sortumasta itse vääryyteen!

Eikä tietysti kaikkia pikkuasioita kannata liikaa murehtia.

Vierailija
69/73 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen Kaikenkarvaiset ystäväni -kirjaa. Siinä eläimetkin alkavat suhtautua varauksellisesti ihmisiin, jotka kohtelevat niitä huonosti. Eikä se asennoituminen siitä enää muuksi muutu. Muistijälki on pysyvä...

..eli ap:n ei tarvitsekaan päästä eroon kostonhimosta ja katkeruudesta koska eläimetkään eivät siihen kykene? Tämä selvä.

Vierailija
70/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä mitä parantavaa tällä kostolla saavutettiin?

Vierailija
71/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostonhimo ja katkeruus johtuu usein siitä, että jokin asia on jäänyt vaivaamaan eikä siitä ole saanut "hyvitystä". Monet vuosien takaiset kommentit vituttavat yhä sen takia, koska en silloin siinä tilanteessa osannut sanoa tarpeeksi nasevasti takaisin. Auttaisiko, jos opettelisit reagoimaan tilanteisiin voimakkaammin silloin kun ne tapahtuvat? 

On hyvä myös muistaa, että ihmisten kommentit eivät aina johtu sinusta itsestäsi. Huonona päivänä voi tulla sanottua jotain sellaista mitä ei muuten sanoisi. Sitä ei itse ajattele sen jälkeen, mutta sanotulle se voi jäädä mieleen pitkäksikin aikaa. 

Mä ymmärrän kostoja ja kostan myös vuosien takaiset jutut. Se auttaa heti 

Vierailija
72/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia voi auttaa. Vanhojen asioiden märehtiminen, vaikka ne olisivat kuinka epäoikeudenmukaisia ja ikäviä, jättää sinut itse henkisesti taantuneelle tasolle. Kiusaajasikin menevät todennäköisesti elämässä eteenpäin, joten paras kosto heille on näyttää että pärjäät ja että heidän sanomiset ei määrittele sinua. 

Vierailija
73/73 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä elämäsi näyttäisi ja mitä ajattelisit sinulle vääryyttä tehneistä ihmisistä jos olisit aidosti onnellinen? 

Jos joku uskovainen (esim. muslimi) olisi uskonsa takia ylitsevuotavaisen onnellinen, niin mitä luulet, nappaisko sitä ihmistä yhtään mitä muut sanovat tai ajattelevat tai jopa pilkkaavat (vrt. pilapiirrokset) hänen uskoaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä