Täysi-ikäisen lapsen häätö kotoa
Tämä 23v. poika, tuleva häädettävä, muka opiskelee, mutta ei näytä eikä kerro mitään miten opiskelut menevät (2 vuotta opiskellut etänä) ja onko enää edes kirjoilla koulussa. On tietokoneella kaiket päivät n. klo 13 - 04, lopun aikaa nukkuu. Ei kavereita fyysisesti; netissä varmaan on. Käy joskus kaupassa; siinä menot.
Yleensä auttaa kotitöissä, kun pyytää ja raskaammissakin ulkotöissä. Mitään kesätöitä ei ole tehnyt vuosiin ja kertomansa mukaan hakee niitä.... ehkä sellaisia paikkoja ettei varmaan niitä saakaan tai muuten useimmat työt ei kiinnosta.
Mistä kannattaisi kysellä aluksi neuvoja ja palveluita millä tämän saisi häädettyä omaan asuntoonsa? Nyt on raja tullut vastaan.
Kommentit (93)
Viimeinen temppu - jos ei keskustelu auta - on ehkä se, että muutat itse pois.
Irtisanot vuokra-asuntosi / myyt omistusasuntosi ja aikuinen poika ei muuta kanssasi uuteen asuntoon.
Palavelu pelloo liian hyvin.
Minäkin haluan tuollaisen mamman,
Jfdijj kirjoitti:
Sen siitä saa maksaa vanhempana kun ojentaa lapselle tietokoneen ja antaa internetin kasvattaa lastaan. Mitään välittämistä se ei ole. Itse pelasin nuorena ja vanhempani katkaisivat olohuoneesta netin pois päältä. Johan loppui koneellakökötys. Ovi otettiin huoneesta pois. Ei sen jälkeen tehnyt mieli vetäytyä huoneeseen yksin pimeään. Kävin kyllä töissä jo 14-vuotiaasta alkaen eka tonnitalkoilla jne. Mutta kyllä se että vanhemmat kontrolloivat minun elämääni hyvin paljon niin sai halun muuttaa heti lukion jälkeen pois. :)
Juuri näin! Monet vanhemmat kuten tämä ap:kinon aivan liian laiskoja kasvattaakseen lastaan. Sitten kun lapsi on aikuinen, on myöhäistä katua kun löysät on jo housussa.
Aikuisen lapsen saa laillisesti häädettyä vain käräjäoikeuden päätöksellä, sillä kyseessä on aikuisen lapsen koti. Jos siis puhe ei auta, tämä on ainoa laillinen keino. Mikään itsekirjoitettu "häätölappu" ei riitä, jos aikuinen lapsi tuntee oikeutensa. Hän voi hakea tarvittaessa poliisilta apua kotiinsa pääsemiseen, joten lukkojen vaihto ei auta.
Vierailija kirjoitti:
tuo myöhäinen aborttisi ei toimi. Halusit lapsia ole nyt siinä :)
Mistä sinut on koostettu, ei noin typeriä ihmisiä synny.
Kyllä hän ymmärtää kun sanot, ettet halua häntä kotiisi. Mutta sinun pitää aikuisena etsiä hänelle asunto hyvältä alueelta tai haluaako vaihtaa paikkakuntaa pienempään isosta kaupungista, ei jättää heitteille ja tukea asumiskuluissa. Kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole yksin ap. Ihan sama ongelma. 23 v poika ei halua muuttaa omilleen. Tekee satunnaisia keikkatöitä eikä yritäkään etsiä kokopäivätyötä. Ei suostu maksamaan asumisestaan tai osallistumaan muihin kuluihin. Siivoukseenkin osallistuu tosi nihkeästi. Yöt valvoo ja päivisin nukkuu pitkään. Olen monesti miettinyt, että muuttaisin itse pois.
Hakekaa asuntoa etsivän sosiaalityön kautta.
Sano se on nyt sitten moro ja näkemiin.
Varma tapa on tuottaa narkkareita maailmaan on häätää oma työtön poika itsenäisyyteen.
Hylkääminen omasta klaanista ja heimosta on ehkä pahinta mitä laumaeläimelle voi käydä.
Te tapatte tuon pojan hitaasti. Ensin hankitte sen ja sitten hylkäätte sen...
Aika kylmää kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Jfdijj kirjoitti:
Sen siitä saa maksaa vanhempana kun ojentaa lapselle tietokoneen ja antaa internetin kasvattaa lastaan. Mitään välittämistä se ei ole. Itse pelasin nuorena ja vanhempani katkaisivat olohuoneesta netin pois päältä. Johan loppui koneellakökötys. Ovi otettiin huoneesta pois. Ei sen jälkeen tehnyt mieli vetäytyä huoneeseen yksin pimeään. Kävin kyllä töissä jo 14-vuotiaasta alkaen eka tonnitalkoilla jne. Mutta kyllä se että vanhemmat kontrolloivat minun elämääni hyvin paljon niin sai halun muuttaa heti lukion jälkeen pois. :)
Juuri näin! Monet vanhemmat kuten tämä ap:kinon aivan liian laiskoja kasvattaakseen lastaan. Sitten kun lapsi on aikuinen, on myöhäistä katua kun löysät on jo housussa.
Voi jumankauta, kasvata itse ja puhu sitten.
Miksi pitää kommentoida, jos ei ole asiaa?
En ymmärrä miksi nuori pitäisi "häätää" omasta kodistaan, vaikkakin asuisi lapsuuden kodissaan. Kyllä ne lähtee ihan itse, kun ovat siihen valmiita.
En ainakaan palvelisi mitenkään. En pesisi pyykkejä tai tiskejä. En ostaisi mitään ruokaa. Söisin töissä jos mahdollista. Aamupalasta lähtien. Kyseessä kuitenkin aikuinen ihminen, joten sietää tehdä ja maksaa osuutensa. Netin katkaisisin myös, jos ei kerran koulua käy. Vuokralla asuessa saattaisin muuttaa pois.
Mitä ennen kävi kun hylättiin omasta laumasta?
Hylätty löytää sattumalta pienellä todennäköisyydellä uuden lauman tai perustaa sellaisen.
Muuten hylätty kokee jonkin kuoleman ennenaikojaan...
Tämä on se mitä luonnossa käy ja luonnossa eletään edelleen. Ihmisen mieli on sen luonto. Ei maailma ole mihinkään muuttunut.
Älkää nyt hyvät vanhemmat hylätkö laumasta ihmistä.
Konkreettinen muualle muutto ja pakottaminen siihen on hylkääminen laumasta ja alueelta.
Pahempaa on tarjota viikonloppuisin jotain skitsofreenisiä tapaamisiä.
Se tekee kaikista pahinta, kun entinen lauma esittää ystävää ja läheisiä. Sitten on taas aika häipyä pois silmistä ja mielistä.
Sellainen etenkin urokselle on itsetunnon kuohintaa. Hän pääsee hetkeksi pojan ja lauman tulevan johtajan asemaan ja sitten hylätään taas.
Varma narkomaanin uran alku sanon minä.
Älkää hyvät vanhemmat hylätkö rakkaimpianne.
Surkea kasvattaja kasvattaa usein heikkolahjaisia lapsia. Olisiko kannattanut tutustua kunnolla lapseen ja kasvattaa hänet kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Surkea kasvattaja kasvattaa usein heikkolahjaisia lapsia. Olisiko kannattanut tutustua kunnolla lapseen ja kasvattaa hänet kunnolla?
Fiksuhan poika on.
Nyky-yhteiskunnasta ei löydy järkeviä töitä. Ostovoima on alhainen ja asuntoja alle 25v on vaikea saada.
Hänen pitää vain nyt istua kakkua kotonaan ja odottaa.
Hänet on kasvatettu fiksuksi, mutta ap haluaa hylätä fiksuuden takia ulos laumasta.
Näitä nuoria on kymmeniä tuhansia. Täysin yhteiskunnan syrjäyttämiä ja vanhempien alaisuuteen jätetty eläteiksi. Osa näistä nuorista työllistää verorahoilla pyöritettäviä ongelmanuorten keskuksia ja päihdepiirejä.
Rahaa vain laitetaan näihin laitoksiin, koska nuori tulevaisuudessa työllistää poliisia, sosiaalitoimia ja ehkä terveydenhoitoalaa, psykiatrista puolta jne.
He työllistävät verovaroin monia sen sijaan että voisivat mennä töihin, töihin minkä ulkoperäinen työvoima vie.
Nuoria systemaattisesti syrjäytetään ulos ja nyt sen tekee myös omat vanhemmatkin.
Jotkut pojat pitää ns. heittää kylmään veteen jotta heistä tulisi reippaita ja itsenäisiä aikuisia.
Älkää paapoko. Teette karhunpalveluksen. Pojasta tulee masentunut, yksinäinen, aloitekyvytön, työtön ikineitsyt.
yhteiskunnan liharattaat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksuhan poika on.
Nyky-yhteiskunnasta ei löydy järkeviä töitä. Ostovoima on alhainen ja asuntoja alle 25v on vaikea saada.
Hänen pitää vain nyt istua kakkua kotonaan ja odottaa.
Hänet on kasvatettu fiksuksi, mutta ap haluaa hylätä fiksuuden takia ulos laumasta.
Näitä nuoria on kymmeniä tuhansia. Täysin yhteiskunnan syrjäyttämiä ja vanhempien alaisuuteen jätetty eläteiksi. Osa näistä nuorista työllistää verorahoilla pyöritettäviä ongelmanuorten keskuksia ja päihdepiirejä.
Rahaa vain laitetaan näihin laitoksiin, koska nuori tulevaisuudessa työllistää poliisia, sosiaalitoimia ja ehkä terveydenhoitoalaa, psykiatrista puolta jne.
He työllistävät verovaroin monia sen sijaan että voisivat mennä töihin, töihin minkä ulkoperäinen työvoima vie.
Nuoria systemaattisesti syrjäytetään ulos ja nyt sen tekee myös omat vanhemmatkin.
Suomi on Euroopan korkeimpia huumekuolleisuuden maita.
Liharattaat jauhaa nuoria kappaleiksi. Suurin osa ei tule näkemään neljääkymmentä ikävuotta koskaan.
Rahaa syynätään sellaisille tahoille että porukkaa jauhautuu ennen aikojaan historiaan. Halutaan auttaa on eetos, mutta rahaa sitä oikeasti halutaan ja ongelmaa ei haluta korjata, koska se työllistää säkkikaupalla ennenaikaisia turhia kuolemia.
Vanhemmat tukee tätä tuhoa etunenässä.
Epähumaania päihdepolitiikkaa nuorille miehille 2021
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pojat pitää ns. heittää kylmään veteen jotta heistä tulisi reippaita ja itsenäisiä aikuisia.
Älkää paapoko. Teette karhunpalveluksen. Pojasta tulee masentunut, yksinäinen, aloitekyvytön, työtön ikineitsyt.
23v on jo mies, eikä poika.
Tuollaisen kun heittää kylmään veteen, niin meno on takuuvarmalla kylmäävää.
Kylmään veteen varhain ja vanhempien silmien alla.
Nyt on liian myöhäistä ja ongelma on paisunut sellaiseksi että tulee takuuvarmalla suuria ongelmia.
Mies tarvitsee rahaa itsenäistymiseen. Itsenäistyminen on vapautta ja siihen tarvitaan rahaa. Työtä tekemällä saa rahaa ja raha mahdollistaa siirtymän sekä kasvun.
Ei tätä nykyä ole vapautta ja ei ole vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsellasi kaikki ok? Jos on jotain vaikeuksia elämänhallinnan kanssa tai diagnosoimatonta adhd tai add.tä?
Sitä nyt ei varsinaisesti tiedä, mutta kuinka tuon tapaisen aikuisen ihmisen saa terv. hoidon palveluihin omasta tahdostaan huolimatta... tuskin menee.
Tärkeintä nyt olisi saada lapsi lääkärille tutkimuksiin, kuulostaa siltä ettei kaikki ole ok. Omasta mielestäni olisi todella kylmää käytöstä häätää lapsi, hän tuskin sitten haluaa vanhemmiten olla tekemisissä enää.
Ja samaa mieltä olen siitä, ettei lapsi itse pyytänyt syntyä, vaan te vanhemmat toitte hänet tähän maailmaan, joten teidän tulisi hänestä huolehtia. Ei 23v. vielä vanha ole edes.
Isä a.mpui itsensä meidän omakotitalossa
Äiti toi uuden isän melkein heti hautajaisten jälkeen
Minua lyötiin jos en tehnyt raskaita maatilan töitä
ruokaa ei yleensä ollut.
Muutin lukioon mennessäni soluasuntoon..
Sitten joulut pyhät aina yksin kunnes löysin aviomieheni
Heitä loinen ulos , kyllä se pärjää