Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täysi-ikäisen lapsen häätö kotoa

Vierailija
12.04.2021 |

Tämä 23v. poika, tuleva häädettävä, muka opiskelee, mutta ei näytä eikä kerro mitään miten opiskelut menevät (2 vuotta opiskellut etänä) ja onko enää edes kirjoilla koulussa. On tietokoneella kaiket päivät n. klo 13 - 04, lopun aikaa nukkuu. Ei kavereita fyysisesti; netissä varmaan on. Käy joskus kaupassa; siinä menot.

Yleensä auttaa kotitöissä, kun pyytää ja raskaammissakin ulkotöissä. Mitään kesätöitä ei ole tehnyt vuosiin ja kertomansa mukaan hakee niitä.... ehkä sellaisia paikkoja ettei varmaan niitä saakaan tai muuten useimmat työt ei kiinnosta.

Mistä kannattaisi kysellä aluksi neuvoja ja palveluita millä tämän saisi häädettyä omaan asuntoonsa? Nyt on raja tullut vastaan.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole huolissasi poikasi voinnista? Onko hän masentunut? Ennen kuin hän lähtee asumaan omilleen, pitäisi asioita selvittää. Jos hän nyt menee jonnekin pikkuyksiöön asumaan, niin mitä siitä tulee? Asiat voivat mennä todella huonoon suuntaan. Kuka tahansa voi menettää elämänhaluaan. Silloin kylmä suhtautuminen vain huonontaa tilannetta.

Vierailija
62/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsellasi kaikki ok? Jos on jotain vaikeuksia elämänhallinnan kanssa tai diagnosoimatonta adhd tai add.tä?

Sitä nyt ei varsinaisesti tiedä, mutta kuinka tuon tapaisen aikuisen ihmisen saa terv. hoidon palveluihin omasta tahdostaan huolimatta... tuskin menee.

Tärkeintä nyt olisi saada lapsi lääkärille tutkimuksiin, kuulostaa siltä ettei kaikki ole ok. Omasta mielestäni olisi todella kylmää käytöstä häätää lapsi, hän tuskin sitten haluaa vanhemmiten olla tekemisissä enää.

Ja samaa mieltä olen siitä, ettei lapsi itse pyytänyt syntyä, vaan te vanhemmat toitte hänet tähän maailmaan, joten teidän tulisi hänestä huolehtia. Ei 23v. vielä vanha ole edes.

Isä a.mpui itsensä meidän omakotitalossa

Äiti toi uuden isän melkein heti hautajaisten jälkeen

Minua lyötiin jos en tehnyt raskaita maatilan töitä

ruokaa ei yleensä ollut.

Muutin lukioon mennessäni soluasuntoon..

Sitten joulut pyhät aina yksin kunnes löysin aviomieheni

Heitä loinen ulos , kyllä se pärjää

Jotkut  pitää ns. heittää kylmään veteen jotta heistä tulisi reippaita ja itsenäisiä aikuisia. 

Älkää paapoko. Teette karhunpalveluksen. Nuoresta tulee masentunut, yksinäinen, aloitekyvytön, työtön ikineitsyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varma tapa on tuottaa narkkareita maailmaan on häätää oma työtön poika itsenäisyyteen.

Hylkääminen omasta klaanista ja heimosta on ehkä pahinta mitä laumaeläimelle voi käydä.

Te tapatte tuon pojan hitaasti. Ensin hankitte sen ja sitten hylkäätte sen...

Aika kylmää kyytiä.

Juuri näin.

Vierailija
64/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole huolissasi poikasi voinnista? Onko hän masentunut? Ennen kuin hän lähtee asumaan omilleen, pitäisi asioita selvittää. Jos hän nyt menee jonnekin pikkuyksiöön asumaan, niin mitä siitä tulee? Asiat voivat mennä todella huonoon suuntaan. Kuka tahansa voi menettää elämänhaluaan. Silloin kylmä suhtautuminen vain huonontaa tilannetta.

Joo elämänhalu oli nollissa 2 ensimmäistä lukiovuotta.

Vikalla tajusin.

Haluan itselleni elämän.

Valitettavasti kurssimuotoinen lukio oli juuri tullut voimaan

Vaikka sain vikalla kiitettäviä,

lukiotodistus jäi keskinkertaiseksi:(

Ja koko aika YKSIN SOLUASUNNOSSA:

Vierailija
66/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varma tapa on tuottaa narkkareita maailmaan on häätää oma työtön poika itsenäisyyteen.

Hylkääminen omasta klaanista ja heimosta on ehkä pahinta mitä laumaeläimelle voi käydä.

Aika kylmää kyytiä.

Juuri näin.

Minun vanhempani hylkäsivät minut.

Nyt minulla on 500 000 tilillä

Itse tehtyä rahaa

Ja se aviomies

ollut jo 30 vuotta

Äidistä en tiedä onko elossa vai kuollut..täysin yhdentekevä ihminen..

Vierailija
67/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lukko jääkaappiin ja lakkaa siivoamasta pojan huonetta

Laita nettiliittymä salasanan taakse.

Sit se ei joudu kadulle

Mutta lähtee himasta 

Vierailija
68/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo elämänhalu oli nollissa 2 ensimmäistä lukiovuotta.

Vikalla tajusin.

Haluan itselleni elämän.

Valitettavasti kurssimuotoinen lukio oli juuri tullut voimaan

Vaikka sain vikalla kiitettäviä,

lukiotodistus jäi keskinkertaiseksi:(

Ja koko aika YKSIN SOLUASUNNOSSA:

Mene muualle

Tämä ketju on normaaleille vanhemmille, jotka pitävät huolta lapsistaan.

Ros kasa,kin jälkeläisenä voit aloittaa oman ulina ketjusi

Vierailija
69/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsellasi kaikki ok? Jos on jotain vaikeuksia elämänhallinnan kanssa tai diagnosoimatonta adhd tai add.tä?

Sitä nyt ei varsinaisesti tiedä, mutta kuinka tuon tapaisen aikuisen ihmisen saa terv. hoidon palveluihin omasta tahdostaan huolimatta... tuskin menee.

Tärkeintä nyt olisi saada lapsi lääkärille tutkimuksiin, kuulostaa siltä ettei kaikki ole ok. Omasta mielestäni olisi todella kylmää käytöstä häätää lapsi, hän tuskin sitten haluaa vanhemmiten olla tekemisissä enää.

Ja samaa mieltä olen siitä, ettei lapsi itse pyytänyt syntyä, vaan te vanhemmat toitte hänet tähän maailmaan, joten teidän tulisi hänestä huolehtia. Ei 23v. vielä vanha ole edes.

Isä a.mpui itsensä meidän omakotitalossa

Äiti toi uuden isän melkein heti hautajaisten jälkeen

Minua lyötiin jos en tehnyt raskaita maatilan töitä

ruokaa ei yleensä ollut.

Muutin lukioon mennessäni soluasuntoon..

Sitten joulut pyhät aina yksin kunnes löysin aviomieheni

Heitä loinen ulos , kyllä se pärjää

Olisit soittanut poliisille?

Vierailija
70/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä,ettämiten kukaan jää vanhempien nurkkiin lojumaan. Itse olen asunut jo vuosia omillani (vuokra-asunto) ja nyt valmistun kandiksi yliopistosta. Pari vuotta vielä opintoja maisteriksi ja sitten töihin ja ostamaan omaa asuntoa. :D

Vierailija
71/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutaso alas. 

Teet pojan olot epämukaviksi. Alat imuroimaan aamuisin klo 7. Teet vain itsellesi ruokaa ja jos alkaa syödä sinun ruokasi, syöt vain ruokaa, josta poikasi ei pidä. Mitään juomia et osta, juokoot vettä. Pyykkinsä saa itse pestä (olen melko varma, että ap toimii pyykkipalveluna.)

Jos aikoo jäädä asumaan, saa todellakin esittää opiskelutodistuksensa! 

Ja kertoo, mitä töitä on hakenut! 

Ilmoitatte heti, että jos ei asioista sovi puhua, niin voi sitten hoitaa itse omat asiansa. Ja niihin kuuluu asuminen. 

Vierailija
72/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä palveluja siihen tarvitaan? Kamat pihalle ja kundi perässä. Jos ei suostu, niin niskaperseote käyttöön.

Hmmm.

Ihmisestä puhutaan.

Oma lapsi kyseessä.

Noinko sä toisia kohtelet?

Vierailija
73/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä tarvitsisi töitä ja rahaa.

Ilman sitä ei mieheksi kasva. Raha tuo vapautta ja aidosti kasvaa mieheksi, kun voi tehdä rahalla mitä haluaa.

Ostovoima on ajettu alhaiseksi. Töitä ei ole.

Ei ole mikään ihme että näitä jätkiä on nurkissa.

Tosi surkeita tapauksia ja ymmärrettävistä syistä näin.

Rahaa ne tarvitsee ja omaa rahaa, omalla työllä ja olemuksella ansaittua rahaa.

Tätä rahaa ei nykyään edes vanhemmat ja aikuiset ihmiset saa työnteolla.

Niin asiat on ajettu tässä maassa...

Vierailija
74/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä,ettämiten kukaan jää vanhempien nurkkiin lojumaan. Itse olen asunut jo vuosia omillani (vuokra-asunto) ja nyt valmistun kandiksi yliopistosta. Pari vuotta vielä opintoja maisteriksi ja sitten töihin ja ostamaan omaa asuntoa. :D

Se että et käsitä tarkoittaa vain rajallista kykyä ajatella ja kuvitella asioita.

Ihan hyvä että olet opiskellut, niin ehkä on laajentunut tuo kyky omalle suppealle tasolleen.

Voihan tuo viestisi olla myös silkkaa omahyväisyyttäkin.

Kirjoitit hyvin lapsellisen näkökulman asiasta.

Ole hyvä ja älä toiste kirjoita noin typeriä tänne aikuisten palstalle. Onko tämä nyt tältä erää selvä asia?

Ok?

t. Kahden lapsen isä 46v työtön insinööri

Vierailija
75/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä palvelu.

Veikkaan, että myös paljon painostusta.

Veikkaan, että pojallasi on ahdistusta ja masennusta, kun opinnot ei etene.

Ahdistuu siitä myös, kun haluaisi olla hyvä, mutta ei pysty. Haluaisi vanhemmilleen olla mieliksi ja joutaa opinnot, mutta ei pysty.

Mä passittaisin psykologille, että pääsisi jaloilleen.

Tuki mieluummin kuin tuho.

On pahassa nurkassa poika elämänsä ja olemisensa suhteen nyt.

Vierailija
76/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että et käsitä tarkoittaa vain rajallista kykyä ajatella ja kuvitella asioita.

Ihan hyvä että olet opiskellut, niin ehkä on laajentunut tuo kyky omalle suppealle tasolleen.

Ole hyvä ja älä toiste kirjoita noin typeriä tänne aikuisten palstalle. Onko tämä nyt tältä erää selvä asia?

Ok?

Onhan se naiivi, mutta kyllä tänne mielipiteitä mahtuu.

Vierailija
77/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kylmää kyytiä.

Kyllä jokaisella täyspäisellä ihmisellä on halu itsenäistyä tavalla tai toisella. Hinnalla millä hyvänsä. Taidat itse olla luuseri. Vai eikö napanuora ole vielä katkennut?

Vierailija
78/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok?

Katoppas kun, näin tätä elämää kuuluisi elää. Mietippäs, että miksi olet tuon ikäisenä ja tuolla koulutuksella työtön? Noh, katoppas peiliin. Kandi elää, just sillai, kun tässä yhteiskunnassa kuuluukin. Ei maata mamman nurkissa syömässä mamman kaappeja tyhjäksi, vaan yritetään oikeesti tehdä itsekkin jotain oman elämän eteenpäin viemiseksi. 

-toinen kandi, vuoden kuluttua maisteri. 

Vierailija
79/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä etsivään nuorisotyöhön. Mulla oli samanlainen lojuva aikuinen lapsi, joka ei saanut mitään aikaiseksi. Muutti puoliväkisin omaan asuntoon ja kaikkien yllätykseksi alkoikin siivota ja huolehtia omasta asunnostaan, heräsi ja lähti töihin ajoissa jne. Mutta koskaan ei voi tietää miten käy. Suosittelen kyllä kokeilemaan, aina voi muuttaa muualle, jos ei suju..

Vierailija
80/93 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok?

Katoppas kun, näin tätä elämää kuuluisi elää. Mietippäs, että miksi olet tuon ikäisenä ja tuolla koulutuksella työtön? Noh, katoppas peiliin. Kandi elää, just sillai, kun tässä yhteiskunnassa kuuluukin. Ei maata mamman nurkissa syömässä mamman kaappeja tyhjäksi, vaan yritetään oikeesti tehdä itsekkin jotain oman elämän eteenpäin viemiseksi. 

-toinen kandi, vuoden kuluttua maisteri. 

Jos 46-vuotias setämies viihtyy Vauva-palstalla kirjoittelemassa, niin en ihmettele, ettäon työtön. :D :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan