Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujon aamutoimet sairaalassa, siis mikä niissä voi olla vaikeaa?

Vierailija
12.04.2021 |

Luulis, että huomio on siinä sairaudessa eikä jaksais mitkään ujostelut vaivata?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille, joiden mielestä yksityisyydestään kiinni pitävä ja muiden seuraa vessa- ja peseytymistilanteissa välttelevä ihminen on jotenkin epänormaali tai sairas.

Mitä teette, jos oma lapsenne jo pienenä panee vessan oven lukkoon? Tai pyytää alakouluikäisenä päästä yksin saunaan? Syytättekö epänormaaliksi ja sairaaksi? Pakotatteko hänet käymään vessassa ja peseytymään muiden silmien alla vastoin tahtoaan?

Vierailija
42/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kiinnostaako vai ei. Nyt on kysymys siitä, että minä tunnen oloni erittäin epämukavaksi puolipukeissa tuntemattomien seurassa.

Yritä nyt noiden muiden miinustelijoiden kanssa ymmärtää, että jotkut eivät ole yhtä leväperäisiä alastomuuden ja suojattomuuden suhteen kuin jotkut muut. Jos sen tajuatte, osaatte ehkä joskus välttää nenänne tulemisen kipeäksi.

Ei tässä ihan niin outoa ole se, että tunnet noin hallitsevaa epämukavuutta alastomuudesta, vaan se, että menet tässä alastomuushäpeässäsi ja pakkomielteessäsi niin pitkälle, että vihjailet väkivallalla jopa työtään tekeviä, mahdollisesti myös muita potilaita, jos ”tulevat liian lähelle”. Olet sairas.

Eiköhän tuo nyrkkien heiluttelu ollut vain liioittelua ja vitsiä.

Juuri näin. Keskivertopalstalainen vain ei erota kielikuvia todellisista teoista. En ole koskaan joutunut väkivallan kohteeksi enkä ole itsekään kohdellut ketään kaltoin. Olen asunut koko aikuisikäni yksin, enkä ole tottunut siihen, että kuljeskellaan puolialasti toisten seurassa - minulla on ollut mahdollisuus siihen ylellisyyteen, ettei sellaista ole edes tarvinnut nähdä. Jotkut kuulemma pitävät vessan ovenkin auki parisuhteissaan, mitä minä en kerta kaikkiaan tajua.

Se, mikä minua kummastuttaa tässä ketjussa eniten, on se, miten kärkkäästi niin moni tekee noita kyökkidiagnoosejaan muista ihmisistä. Ovatko he yhtä innokkaasti tuomitsemassa muita tosielämässäkin vai louskuttavatko vain täällä palstalla, kun ei kukaan tunnista?

Mitähän tuollainen tyhmänpulskea keskivertopalstalainen muuten tekisi, jos säikähtäisi oikein kunnolla suihkuverhon tai oven takaa ilmestyvää hahmoa? Veikkaan, että monelta lähtisi se nyrkinisku huomattavasti nopeammin kuin minulta.

Eu kait ne ihmiset, jotka työkseen vahtivat ettei tule mitään vahinkoa, ettei kaadu tms. sieltä oven tai suihkuverhon takaa nyt mitenkään yllättäen ilmesty? 😮

Ei nyt olla missään Hitctkokin filmissä vaan oikeassa elämässä. Oletko katsonut liikaa Psykoa?

Tottakai tiedät, että se ihminen on siellä, ei se hyppää muuten sinne verhon taakse kuin silllon kun kuuluu kolahdus ja rysähdys tai huudat apua.

Ja sehän on ihan aiheellistakin tulla sinne auttamaan ja tiedät itsekin, että silloin tulee

Tuo jatkuva nyrkillä ja nyrkiniskuilla vihjailu on outoa ja pelottavaa lukea, et ole kyllä ihan tasapainossa itsesi kanssa.

Vielä oudompaa (ja loukkaavaa) on olettaa ja vihjata, että muutkin ihmiset ovat nyrkit pystyssä valmiina lyömään muita näissä kuvaamissasi tilanteissa.

Eivät he ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme asenne joillain täällä. Taitavat itse olla näitä oliko se nyt kyykkyvatkaus? Ihmisiä.

Joo, leikkaussalissa maataan katetroituna mutta osastolla ei uskalleta hoitajan nähden mennä vessaan...

Vierailija
44/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on kiukkuista porukkaa. Joku asia on jollekkin täysin ok ja toiselta ei onnistu eikä halua. Ihme syyllistämistä ja pilkkaamista. Toivottavasti te tuittupäät ette ole hoitoalalla.

Vierailija
45/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme asenne joillain täällä. Taitavat itse olla näitä oliko se nyt kyykkyvatkaus? Ihmisiä.

Joo, leikkaussalissa maataan katetroituna mutta osastolla ei uskalleta hoitajan nähden mennä vessaan...

Ollaanki leikkauksessa aina katedroituna?

Vierailija
46/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kiinnostaako vai ei. Nyt on kysymys siitä, että minä tunnen oloni erittäin epämukavaksi puolipukeissa tuntemattomien seurassa.

Yritä nyt noiden muiden miinustelijoiden kanssa ymmärtää, että jotkut eivät ole yhtä leväperäisiä alastomuuden ja suojattomuuden suhteen kuin jotkut muut. Jos sen tajuatte, osaatte ehkä joskus välttää nenänne tulemisen kipeäksi.

Ei tässä ihan niin outoa ole se, että tunnet noin hallitsevaa epämukavuutta alastomuudesta, vaan se, että menet tässä alastomuushäpeässäsi ja pakkomielteessäsi niin pitkälle, että vihjailet väkivallalla jopa työtään tekeviä, mahdollisesti myös muita potilaita, jos ”tulevat liian lähelle”. Olet sairas.

Juuri näin. Keskivertopalstalainen vain ei erota kielikuvia todellisista teoista. En ole koskaan joutunut väkivallan kohteeksi enkä ole itsekään kohdellut ketään kaltoin. Olen asunut koko aikuisikäni yksin, enkä ole tottunut siihen, että kuljeskellaan puolialasti toisten seurassa - minulla on ollut mahdollisuus siihen ylellisyyteen, ettei sellaista ole edes tarvinnut nähdä. Jotkut kuulemma pitävät vessan ovenkin auki parisuhteissaan, mitä minä en kerta kaikkiaan tajua.

Se, mikä minua kummastuttaa tässä ketjussa eniten, on se, miten kärkkäästi niin moni tekee noita kyökkidiagnoosejaan muista ihmisistä. Ovatko he yhtä innokkaasti tuomitsemassa muita tosielämässäkin vai louskuttavatko vain täällä palstalla, kun ei kukaan tunnista?

Mitähän tuollainen tyhmänpulskea keskivertopalstalainen muuten tekisi, jos säikähtäisi oikein kunnolla suihkuverhon tai oven takaa ilmestyvää hahmoa? Veikkaan, että monelta lähtisi se nyrkinisku huomattavasti nopeammin kuin minulta.

Eu kait ne ihmiset, jotka työkseen vahtivat ettei tule mitään vahinkoa, ettei kaadu tms. sieltä oven tai suihkuverhon takaa nyt mitenkään yllättäen ilmesty? 😮

Ei nyt olla missään Hitctkokin filmissä vaan oikeassa elämässä. Oletko katsonut liikaa Psykoa?

Tottakai tiedät, että se ihminen on siellä, ei se hyppää muuten sinne verhon taakse kuin silllon kun kuuluu kolahdus ja rysähdys tai huudat apua.

Ja sehän on ihan aiheellistakin tulla sinne auttamaan ja tiedät itsekin, että silloin tulee

Tuo jatkuva nyrkillä ja nyrkiniskuilla vihjailu on outoa ja pelottavaa lukea, et ole kyllä ihan tasapainossa itsesi kanssa.

Vielä oudompaa (ja loukkaavaa) on olettaa ja vihjata, että muutkin ihmiset ovat nyrkit pystyssä valmiina lyömään muita näissä kuvaamissasi tilanteissa.

Eivät he ole.

Voi hyvänen aika, millaisia vainoharhailijoita tällä palstalla liikkuukaan.

Et sitten ole koskaan ollut sovituskopissa kädet solmussa vetämässä alusvaatteita yllesi, kun myyjä tulee huhuilemaan, että sopiiko se, ja raottaa verhoakin valmiiksi. Etkä ole ollut ajatuksissasi suihkussa, kun joku alkaa rynkyttää ovenkahvaa saadakseen selville, onko siellä joku. Tai hoitaja panee päänsä ovenraosta sisään ja huikkaa, onko kaikki hyvin, kun ei kuulu mitään - vaikka on sovittu, että ei tulla kurkkimaan. Hemmetin epämiellyttävää.

Mutta vastaapa tuossa ylempänä olevaan kysymykseen. Mitä tekisit, jos oma lapsesi osoittaisi merkkejä tavallista voimakkaammasta yksityisyydentarpeesta? Löytyykö ymmärrystä vai vieläkö teet diagnooseja olkiukkojen mielenterveydestä?

Vierailija
47/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun jouduin sairaalaan ja vessahädästä sanottuani mulle tuotiin sellainen ihme läpykkä mihin olisi pitänyt siinä sängyssä homma hoitaa. Loppui se kusihätä siihen paikkaan.

Vierailija
48/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä loput ? Viisas, Jörö, Lystikäs, Unelias, Nuhanenä ja Vilkas.

Vierailija
49/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kertoo jostain ihan muusta kuin ujoudesta

Vierailija
50/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa joutua tekemään yksityisiä asioita muiden nähden. Kun minä olin sairaalassa silmät leikattuina, odotin hiljaista hetkeä ja vaelsin sitten aiemmin kartoittamaani reittiä vessaan. Olisin muuten pyytänyt saattoapua joltakulta, mutta se aina johti kinasteluun siitä, tuleeko hoitaja vessaan vai ei. Ei tule.

Minä olen yksityinen ihminen kaikin puolin, eikä minuun kosketa eikä minua katsella, jollen anna lupaa. Ja minähän en anna.

Olin jokin aika sitten kuukausikaupalla käymättä suihkussa. Olin sairauden vuoksi hyvin altis pyörtymään, enkä halunnut aiheuttaa vesivahinkoa tukkimalla tajuttomalla ruhollani lattiakaivoa. Ajatus siitä, että ottaisin jonkun kyttäämään ovelle sitä, käykö huonosti vai ei, oli minulle liikaa. Mieluummin ei suihkua ollenkaan. Sama juttu vessakäyntien kanssa: niihin meni paljon aikaa ja suunnittelua, ja kivun vuoksi itkin mennen tullen, mutta muiden ei tarvitse tulla sekaantumaan.

Sama juttu on muuten esteenä sovituskopeissa, joihin myyjät ainakin ennen vanhaan olivat kovin mielellään tulossa. Minä ripustelin vaatteita peittämään ovenrakoa ja olin suurin piirtein tulossa nyrkki edellä vastaamaan huhuiluihin. Ja ihan normaali olen, paitsi silloin, kun muilla on vaatteet päällä ja minulla ei. :)

Itse kyllä mieluummin haluaisin jonkun tutun tai vaikka kotihoitajan vaikka sitten raollaan olevan oven taakse päivystämään kerran viikossa että pääsen suihkuun. Ei niiden tarvitse seistä ja toljottaa siellä kylpyhuoneessa, kuuluu se pyörtymisen rymähdys varmaan sen oven taaksekin, vaikka olisi jopa kokonaan suljettu. Ja ottaisin suihkutuolin siksi ajaksi lainaan että voin suihkutella istuallaan, ei tarvitse suorilta jaloilta asti kaatua ja mahdollisesti halkaista kalloaan. Kylpy olisi vieläkin parempi, mutta sitten varmaan tarvitsee olla näköyhteys valvojaan jotta ei vahingossa pyörry ja huku.

Kyllä tuo sinun yksityisyytesi kuulostaa hivenen neuroottiselta. Hoitajia ei todellakaan kiinnosta sinun tirkistelemisesi, he ovat jo tarpeeksi ihmisruhoja nähneet, pukeissa ja ilman rihmankiertämää. 

Kyllä pervoja riittää, eikö niitä lääkäreitäkin joutunut käräjille kun käyttivät hyväksi potilaitaan? Ihmiset ovat tyhmän sinisilmäisiä.

Vierailija
51/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kertoo jostain ihan muusta kuin ujoudesta

Mitkä?

Vierailija
52/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun huomaa, että tuli kirjoittaneeksi passiivisaggressiivisia uhkauksia, voi selitellä huumorilla. Kun se ei uppoa, voi yrittää halventaa muita kirjoittajia ”keskivertopalstalaisiksi”... kyseessä on selvästi melko sairas persona🙄

Joo, no, keskivertokeskustelut tällä palstalla tosiaan ovat järkevämpihenkisiä kuin tämä, johon on jostain syystä etsiytynyt poikkeuksellisen epäempaattista ja ihmisluonteesta tietämätöntä porukkaa. Ja heikosti lukemaansa ymmärtävää. Pari trolliakin on nähty.

Jos muuten sovitaan, että sinä et työnny vessaan, kun minä olen siellä, ja sinä kuitenkin työnnyt, ihan varmasti saat äkkilähdön. Ihan sama reaktio olisi itselläsi, vaikka yritätkin esittää muuta.

Vierailija
53/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa joutua tekemään yksityisiä asioita muiden nähden. Kun minä olin sairaalassa silmät leikattuina, odotin hiljaista hetkeä ja vaelsin sitten aiemmin kartoittamaani reittiä vessaan. Olisin muuten pyytänyt saattoapua joltakulta, mutta se aina johti kinasteluun siitä, tuleeko hoitaja vessaan vai ei. Ei tule.

Minä olen yksityinen ihminen kaikin puolin, eikä minuun kosketa eikä minua katsella, jollen anna lupaa. Ja minähän en anna.

Olin jokin aika sitten kuukausikaupalla käymättä suihkussa. Olin sairauden vuoksi hyvin altis pyörtymään, enkä halunnut aiheuttaa vesivahinkoa tukkimalla tajuttomalla ruhollani lattiakaivoa. Ajatus siitä, että ottaisin jonkun kyttäämään ovelle sitä, käykö huonosti vai ei, oli minulle liikaa. Mieluummin ei suihkua ollenkaan. Sama juttu vessakäyntien kanssa: niihin meni paljon aikaa ja suunnittelua, ja kivun vuoksi itkin mennen tullen, mutta muiden ei tarvitse tulla sekaantumaan.

Sama juttu on muuten esteenä sovituskopeissa, joihin myyjät ainakin ennen vanhaan olivat kovin mielellään tulossa. Minä ripustelin vaatteita peittämään ovenrakoa ja olin suurin piirtein tulossa nyrkki edellä vastaamaan huhuiluihin. Ja ihan normaali olen, paitsi silloin, kun muilla on vaatteet päällä ja minulla ei. :)

Mitä alapeukutatte tätä? Ettekö kestä omaa keskinkertaisuuttanne? Vain hölmöt alistuu.

Vierailija
54/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, joiden mielestä yksityisyydestään kiinni pitävä ja muiden seuraa vessa- ja peseytymistilanteissa välttelevä ihminen on jotenkin epänormaali tai sairas.

Mitä teette, jos oma lapsenne jo pienenä panee vessan oven lukkoon? Tai pyytää alakouluikäisenä päästä yksin saunaan? Syytättekö epänormaaliksi ja sairaaksi? Pakotatteko hänet käymään vessassa ja peseytymään muiden silmien alla vastoin tahtoaan?

Tästä nyt ei ole kyse. Väännät asiat toisiksi. On eroa normaalilla ja epänormaalilla. Ymmärrät hyvin kyllä. Älä tee itseäsi tyhmäksi äläkä yritä tehdä muita tyhmiksi.

Ei pakoteta, eikä tarvitse peseytyä muiden silmien alla vastoin tahtoaan.

Saa mennä yksin saunaan ja panna vessan lukkoon.

Okei, siis sinun lapsesi saa, mutta joku tuntematon aikuinen ei saa. Mikä sinun lapsestasi tekee normaalin, mutta samaa yksityisyyttä haluava aikuinen on epänormaali? Vastaus: se, että sinä olet itsekäs ja epäempaattinen tollo. :)

Vierailija
55/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä mieluummin haluaisin jonkun tutun tai vaikka kotihoitajan vaikka sitten raollaan olevan oven taakse päivystämään kerran viikossa että pääsen suihkuun. Ei niiden tarvitse seistä ja toljottaa siellä kylpyhuoneessa, kuuluu se pyörtymisen rymähdys varmaan sen oven taaksekin, vaikka olisi jopa kokonaan suljettu. Ja ottaisin suihkutuolin siksi ajaksi lainaan että voin suihkutella istuallaan, ei tarvitse suorilta jaloilta asti kaatua ja mahdollisesti halkaista kalloaan. Kylpy olisi vieläkin parempi, mutta sitten varmaan tarvitsee olla näköyhteys valvojaan jotta ei vahingossa pyörry ja huku.

Kyllä tuo sinun yksityisyytesi kuulostaa hivenen neuroottiselta. Hoitajia ei todellakaan kiinnosta sinun tirkistelemisesi, he ovat jo tarpeeksi ihmisruhoja nähneet, pukeissa ja ilman rihmankiertämää. 

Kyllä pervoja riittää, eikö niitä lääkäreitäkin joutunut käräjille kun käyttivät hyväksi potilaitaan? Ihmiset ovat tyhmän sinisilmäisiä.

Onhan noita. Ja herttaisen sinisilmäistä tosiaan, kun kuvittelevat hoitajien ja lääkäreiden olevan joitain pyhimyksiä jotka eivät potilaitaan arvostele tai puhu pahaa. Tietäisittepä vaan mitä kaikkea henkilökunta puhuu kun luulevat ettei kukaan ole kuulemassa. Lempinimet potilaille ovat myös yleisiä.

Vierailija
56/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole.

Voi hyvänen aika, millaisia vainoharhailijoita tällä palstalla liikkuukaan.

Et sitten ole koskaan ollut sovituskopissa kädet solmussa vetämässä alusvaatteita yllesi, kun myyjä tulee huhuilemaan, että sopiiko se, ja raottaa verhoakin valmiiksi. Etkä ole ollut ajatuksissasi suihkussa, kun joku alkaa rynkyttää ovenkahvaa saadakseen selville, onko siellä joku. Tai hoitaja panee päänsä ovenraosta sisään ja huikkaa, onko kaikki hyvin, kun ei kuulu mitään - vaikka on sovittu, että ei tulla kurkkimaan. Hemmetin epämiellyttävää.

Mutta vastaapa tuossa ylempänä olevaan kysymykseen. Mitä tekisit, jos oma lapsesi osoittaisi merkkejä tavallista voimakkaammasta yksityisyydentarpeesta? Löytyykö ymmärrystä vai vieläkö teet diagnooseja olkiukkojen mielenterveydestä?

Ohis mutta ymmärrätkö sinä että on eri asia kaivata yksityisyyttä kuin olla kuukausia peseytymättä ettei vaan kenenkään tarvitse olla oven takana valmiina auttamaan hätätilanteessa?

Eivät nuo vertaudu keskenään mitenkään. Toinen kertoo mt-ongelmista ja toinen nyt on ihan normaalia yksilöllistä variaatiota yksityisyyden tarpeessa.

Vierailija
57/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes ujo, mutta olen tottunut huolehtimaan hygienianhoidon ja sen sellaisen ihan ylhäisessä yksinäisyydessäni.

Sairaalassa mennessäni vessaan erehdyin laittamaan oven lukkoon, ja kohta oli hoitaja paukuttamassa ovea, että ei saa laittaa ovea lukkoon. Luulisi, että pyörtymisen tms. hätätilanteen varalta hoitajilla olisi vaikka jokin avain, jolla pääsisivät myös lukitusta ovesta.

Ulostettua en saa, ellen saa täydellistä omaa rauhaa. Suolistoni vain on vieraskorea ja lukkiutuu, vaikka kuinka yrittäisin. Onneksi en ole koskaan joutunut olemaan sairaalassa paria päivää kauempaa. Varmasti joutuisin turvautumaan peräruiskeeseen.

Vierailija
58/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita. Ja herttaisen sinisilmäistä tosiaan, kun kuvittelevat hoitajien ja lääkäreiden olevan joitain pyhimyksiä jotka eivät potilaitaan arvostele tai puhu pahaa. Tietäisittepä vaan mitä kaikkea henkilökunta puhuu kun luulevat ettei kukaan ole kuulemassa. Lempinimet potilaille ovat myös yleisiä.

Nämä lääkärit oli riisuttaneet naisia vaikka ei olisi ollut tarvetta, halusivat vain nähdä potilaat alasti.

Vierailija
59/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nämä omaa itseään, normaaleja ruumiintoimintojaan ja alastonta vartaloaan jopa sairaaloisesti vartiovat ihmiset ovat todella itsekeskeisiä ja oman napansa ympärillä pyöriviä ihmisiä.

Miten joku voi edes kuvitella, että muut ihmiset ovat kiinnostuneita heidän kakkaamisistaan, takapuolustaan, alastomuudestaan jne.

Kaikki kuutkin ihmiset käyvät kakalla, heillä on takapuoli ja ovat joskus alasti muiden ihmisten läsnäollessa.

Varsinkin kun kysymyksessä on sairaala, missä hoitajat näkevät joka päivä kymmeniä ihmisiä millon missäkin tilanteissa.

Tai yleensä kun ihmiset tekevät työkseen asiakaspalvelutyötä kaupassa ja näkevät kaikenlaisia ihmisiä päivät pitkät.

Luuletteko olevanne jotenkin erityisiä? Miksi luulette juuri teidän vartalonne tai kakkapökäleenne olevan jotenkin olisivat kiinnostavia.

Voin kertoa teille salaisuuden: eivät ne ole. Kukaan ei kuuntele ovan takana eikä seuraa ihmisten kakalla käyntejä.

Kukaan hoitaja, niin sairaalassa tai kotona, ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne kun olette suihkussa, he tekevät vain työtään, ettei se kallonne halkea.

Kukaan myyjä ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne tai ole utelias, je tekevät vain työtään. Te ja teidän vartalonne on yksi ja hailee, he eivät edes siihen reagoi.

On muiden ihmisten kannalta harmillista, että ihmiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, oppivat kirjoittamaan. Joten kuten.

Ai, en tiennyt, että täällä samalla haetaan seuraavaa Nobelin kirjallisuuspalkinnon saajaa.

Kirjoitustaso on ihan rittävä, jopa liiankin tasokas, siihen ajatustasoon mikä täällä vallitsee.

Jos joku ei ymmärtänyt tekstiä niin tuskin ymmärtää muutenkaan mitään. Vaikka olisi kirjoitettu kuinka kieliopin mukaisesti.

Kas kun asioita voi ymmärtää ja ymmärtää.

Vierailija
60/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun tulette vanhoiksi. Mitäs tuumitte kun joku pesee ja vaihtaa vaipat.