Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ujon aamutoimet sairaalassa, siis mikä niissä voi olla vaikeaa?

Vierailija
12.04.2021 |

Luulis, että huomio on siinä sairaudessa eikä jaksais mitkään ujostelut vaivata?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa joutua tekemään yksityisiä asioita muiden nähden. Kun minä olin sairaalassa silmät leikattuina, odotin hiljaista hetkeä ja vaelsin sitten aiemmin kartoittamaani reittiä vessaan. Olisin muuten pyytänyt saattoapua joltakulta, mutta se aina johti kinasteluun siitä, tuleeko hoitaja vessaan vai ei. Ei tule.

Minä olen yksityinen ihminen kaikin puolin, eikä minuun kosketa eikä minua katsella, jollen anna lupaa. Ja minähän en anna.

Olin jokin aika sitten kuukausikaupalla käymättä suihkussa. Olin sairauden vuoksi hyvin altis pyörtymään, enkä halunnut aiheuttaa vesivahinkoa tukkimalla tajuttomalla ruhollani lattiakaivoa. Ajatus siitä, että ottaisin jonkun kyttäämään ovelle sitä, käykö huonosti vai ei, oli minulle liikaa. Mieluummin ei suihkua ollenkaan. Sama juttu vessakäyntien kanssa: niihin meni paljon aikaa ja suunnittelua, ja kivun vuoksi itkin mennen tullen, mutta muiden ei tarvitse tulla sekaantumaan.

Sama juttu on muuten esteenä sovituskopeissa, joihin myyjät ainakin ennen vanhaan olivat kovin mielellään tulossa. Minä ripustelin vaatteita peittämään ovenrakoa ja olin suurin piirtein tulossa nyrkki edellä vastaamaan huhuiluihin. Ja ihan normaali olen, paitsi silloin, kun muilla on vaatteet päällä ja minulla ei. :)

ei tuo kyllä mitään pelkkää ujoutta ole

Vierailija
22/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kiinnostaako vai ei. Nyt on kysymys siitä, että minä tunnen oloni erittäin epämukavaksi puolipukeissa tuntemattomien seurassa.

Yritä nyt noiden muiden miinustelijoiden kanssa ymmärtää, että jotkut eivät ole yhtä leväperäisiä alastomuuden ja suojattomuuden suhteen kuin jotkut muut. Jos sen tajuatte, osaatte ehkä joskus välttää nenänne tulemisen kipeäksi.

Ei tässä ihan niin outoa ole se, että tunnet noin hallitsevaa epämukavuutta alastomuudesta, vaan se, että menet tässä alastomuushäpeässäsi ja pakkomielteessäsi niin pitkälle, että vihjailet väkivallalla jopa työtään tekeviä, mahdollisesti myös muita potilaita, jos ”tulevat liian lähelle”. Olet sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kamalaa joutua tekemään yksityisiä asioita muiden nähden. Kun minä olin sairaalassa silmät leikattuina, odotin hiljaista hetkeä ja vaelsin sitten aiemmin kartoittamaani reittiä vessaan. Olisin muuten pyytänyt saattoapua joltakulta, mutta se aina johti kinasteluun siitä, tuleeko hoitaja vessaan vai ei. Ei tule.

Minä olen yksityinen ihminen kaikin puolin, eikä minuun kosketa eikä minua katsella, jollen anna lupaa. Ja minähän en anna.

Olin jokin aika sitten kuukausikaupalla käymättä suihkussa. Olin sairauden vuoksi hyvin altis pyörtymään, enkä halunnut aiheuttaa vesivahinkoa tukkimalla tajuttomalla ruhollani lattiakaivoa. Ajatus siitä, että ottaisin jonkun kyttäämään ovelle sitä, käykö huonosti vai ei, oli minulle liikaa. Mieluummin ei suihkua ollenkaan. Sama juttu vessakäyntien kanssa: niihin meni paljon aikaa ja suunnittelua, ja kivun vuoksi itkin mennen tullen, mutta muiden ei tarvitse tulla sekaantumaan.

Sama juttu on muuten esteenä sovituskopeissa, joihin myyjät ainakin ennen vanhaan olivat kovin mielellään tulossa. Minä ripustelin vaatteita peittämään ovenrakoa ja olin suurin piirtein tulossa nyrkki edellä vastaamaan huhuiluihin. Ja ihan normaali olen, paitsi silloin, kun muilla on vaatteet päällä ja minulla ei. :)

No et kyllä ihan normaalilta vaikuta. Jotain epämiellyttävän passiivisaggressiivista sinussa on.

Ihanan tuomitsevan halventavaa kyökkipsykologiaa! :D

Ohis, mutta ihminen joka fantasioi väkivallalla kun jollain on mahdollisuus nähdä hänet vähissä vaatteissa, ja joka on kuukausia peseytymättä kun ei halua ketään oven taakse, ei ole mieleltään tasapainoinen.

Vierailija
24/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, kiinnostaako vai ei. Nyt on kysymys siitä, että minä tunnen oloni erittäin epämukavaksi puolipukeissa tuntemattomien seurassa.

Yritä nyt noiden muiden miinustelijoiden kanssa ymmärtää, että jotkut eivät ole yhtä leväperäisiä alastomuuden ja suojattomuuden suhteen kuin jotkut muut. Jos sen tajuatte, osaatte ehkä joskus välttää nenänne tulemisen kipeäksi.

Ei tässä ihan niin outoa ole se, että tunnet noin hallitsevaa epämukavuutta alastomuudesta, vaan se, että menet tässä alastomuushäpeässäsi ja pakkomielteessäsi niin pitkälle, että vihjailet väkivallalla jopa työtään tekeviä, mahdollisesti myös muita potilaita, jos ”tulevat liian lähelle”. Olet sairas.

Eiköhän tuo nyrkkien heiluttelu ollut vain liioittelua ja vitsiä.

Vierailija
25/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan karmivaa, joku repii hanurinsa mieluummin kuin kakkaa ovi kiinni lukollisessa vessassa.

Joku on mieluummin kuukausia menemättä suihkuun jos tarvisi vahdin suljetun oven taakse ettei tule mitään vahinkoa itselleen.

Olen taas jälleen kerran kiitollinen, että minä olen minä, omine hyvine puolineni ja vikoineni. Ei ne viat taida sittenkään kovin suuria kuitenkaan olla.

Pystyn elämään suhteellisen normaalia elämää muiden ihmisten kanssa ja läsnäollessa. Osaan ja pystyn myös pyytämään ja vastaanottamaan apua kun on sen aika.

Voi että oletkin niin hieno ja normaali ja nöyrä - ja aika tyhmä.

Minä en häpeile yhtään mitään. Seksikin sujuu vaikka päivänvalossa. Minä vain en halua tuntemattomia ihmisiä liian lähelle itseäni.

Vierailija
26/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme asenne joillain täällä. Taitavat itse olla näitä oliko se nyt kyykkyvatkaus? Ihmisiä.

Niin että jos suhtautuu asiallisesti jokapäiväiseen, normaaliin ruumintoimintaan ja ihmisen luojaltaan saamaan kehoon, on sitten ”kyykkyvatkaus”-ihminen. Haloo, nyt vähän lamppuja sinne kellariin.

Vierailija
27/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisi monella muuttua ääni kellossa siinä kohtaa kun pesette liikuntakykynsä menettänyttä ihmistä. Toinen vääntää itkua kun on niin häpäisty olo eikä sille voi mitään ettei itse pysty peseytymään. Tietysti se liikuntakyvyn menetys on se suurin kriisi, mutta ei se sitä häpeää poista kun sulle ventovieras ihminen pesee sut.

Tässä toki kyse on kai siitä, että joku ylipäätään on liian lähellä niin yksityisessä hetkessä, mutta ihmiset ovat erilaisia eikä se kenestäkään sairasta tee jos tarvitsee oman tilan tiukemmin kuin joku muu.

Vierailija
28/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa!😴

Vierailija
29/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Keskivertopalstalainen vain ei erota kielikuvia todellisista teoista. En ole koskaan joutunut väkivallan kohteeksi enkä ole itsekään kohdellut ketään kaltoin. Olen asunut koko aikuisikäni yksin, enkä ole tottunut siihen, että kuljeskellaan puolialasti toisten seurassa - minulla on ollut mahdollisuus siihen ylellisyyteen, ettei sellaista ole edes tarvinnut nähdä. Jotkut kuulemma pitävät vessan ovenkin auki parisuhteissaan, mitä minä en kerta kaikkiaan tajua.

Se, mikä minua kummastuttaa tässä ketjussa eniten, on se, miten kärkkäästi niin moni tekee noita kyökkidiagnoosejaan muista ihmisistä. Ovatko he yhtä innokkaasti tuomitsemassa muita tosielämässäkin vai louskuttavatko vain täällä palstalla, kun ei kukaan tunnista?

Mitähän tuollainen tyhmänpulskea keskivertopalstalainen muuten tekisi, jos säikähtäisi oikein kunnolla suihkuverhon tai oven takaa ilmestyvää hahmoa? Veikkaan, että monelta lähtisi se nyrkinisku huomattavasti nopeammin kuin minulta.

Vierailija
30/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan karmivaa, joku repii hanurinsa mieluummin kuin kakkaa ovi kiinni lukollisessa vessassa.

Joku on mieluummin kuukausia menemättä suihkuun jos tarvisi vahdin suljetun oven taakse ettei tule mitään vahinkoa itselleen.

Olen taas jälleen kerran kiitollinen, että minä olen minä, omine hyvine puolineni ja vikoineni. Ei ne viat taida sittenkään kovin suuria kuitenkaan olla.

Pystyn elämään suhteellisen normaalia elämää muiden ihmisten kanssa ja läsnäollessa. Osaan ja pystyn myös pyytämään ja vastaanottamaan apua kun on sen aika.

Voi että oletkin niin hieno ja normaali ja nöyrä - ja aika tyhmä.

Minä en häpeile yhtään mitään. Seksikin sujuu vaikka päivänvalossa. Minä vain en halua tuntemattomia ihmisiä liian lähelle itseäni.

Minusta tämä oli hyvä kommentti, ei ollenkaan tyhmä. Päin vastoin sinun kommenttisi ovat aika omituisia.

Vierailija
31/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v i t. t. u a on kyykkyvatkaus? :D

Raikkaat voileivät ja jauhenlihan tiedän, myös käsikakka ja pimpin suhina ovat tulleet tutuiksi. Tää on mennyt ohi.

Vierailija
32/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on sängyn vieressä ns. vessatuoli, jolle voi nousta kuin tuolille istumaan, ja tehdä tarpeensa siihen, pisut ja kakat. Toisen potilaan sänky voi olla aivan vieressä ja ehkä vain sermi välissä. Monesti vanhukset joutuvat käyttämään tällaisia kun hoitajat eivät ehdi taluttamaan vessaan. Kuvitelkaa miten nöyryyttävää. Samoin lääkärikierroksella kaikki potilaan sairaudet selviää muille huoneen potilaille.

Vierailija
33/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisi monella muuttua ääni kellossa siinä kohtaa kun pesette liikuntakykynsä menettänyttä ihmistä. Toinen vääntää itkua kun on niin häpäisty olo eikä sille voi mitään ettei itse pysty peseytymään. Tietysti se liikuntakyvyn menetys on se suurin kriisi, mutta ei se sitä häpeää poista kun sulle ventovieras ihminen pesee sut.

Tässä toki kyse on kai siitä, että joku ylipäätään on liian lähellä niin yksityisessä hetkessä, mutta ihmiset ovat erilaisia eikä se kenestäkään sairasta tee jos tarvitsee oman tilan tiukemmin kuin joku muu.

Mut on pesty teholla. Puhdistusliinoilla hangattiin, verho oli auki ja 2 muuta potilasta samassa tilassa. Epämukavaahan se oli mutta herranjeesus, elämä joskus on. Ihan naurettavaa veuhkaamista jos siitä pitää tehdä joku numero. "Mutku mä en tykkää, byää!" Pure hampaat yhteen ja kasva aikuiseksi.

Vierailija
34/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaat voileivät ja jauhenlihan tiedän, myös käsikakka ja pimpin suhina ovat tulleet tutuiksi. Tää on mennyt ohi.

Kunhan uimahallit ja kylpylät taas aukeavat, niin mene katsomaan. Siellä on av-mamma suorittamassa römpsänsä pesua. Kyykyssä vimmatusti vatkaten, saippua vaahdoten.....

Vierailija
35/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ujo kakka. Se ei vain tule oudossa paikassa aina. Oon ollut pitkään sairaalassa, jossa vessa oli käytävällä ja sitä käytti koko osasto. Ei tullut kakka.

Vierailija
36/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan uimahallit ja kylpylät taas aukeavat, niin mene katsomaan. Siellä on av-mamma suorittamassa römpsänsä pesua. Kyykyssä vimmatusti vatkaten, saippua vaahdoten.....

Jessus. :D Käyn pari kertaa viikossa uimassa mutta tällaiseen en ole törmännyt. Johtuu ehkä siitä ettei mulla ole tapana kyyläillä pesutiloissa muita ihmisiä, keskityn omiin toimiini.

Vierailija
37/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nämä omaa itseään, normaaleja ruumiintoimintojaan ja alastonta vartaloaan jopa sairaaloisesti vartiovat ihmiset ovat todella itsekeskeisiä ja oman napansa ympärillä pyöriviä ihmisiä.

Miten joku voi edes kuvitella, että muut ihmiset ovat kiinnostuneita heidän kakkaamisistaan, takapuolustaan, alastomuudestaan jne.

Kaikki kuutkin ihmiset käyvät kakalla, heillä on takapuoli ja ovat joskus alasti muiden ihmisten läsnäollessa.

Varsinkin kun kysymyksessä on sairaala, missä hoitajat näkevät joka päivä kymmeniä ihmisiä millon missäkin tilanteissa.

Tai yleensä kun ihmiset tekevät työkseen asiakaspalvelutyötä kaupassa ja näkevät kaikenlaisia ihmisiä päivät pitkät.

Luuletteko olevanne jotenkin erityisiä? Miksi luulette juuri teidän vartalonne tai kakkapökäleenne olevan jotenkin olisivat kiinnostavia.

Voin kertoa teille salaisuuden: eivät ne ole. Kukaan ei kuuntele ovan takana eikä seuraa ihmisten kakalla käyntejä.

Kukaan hoitaja, niin sairaalassa tai kotona, ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne kun olette suihkussa, he tekevät vain työtään, ettei se kallonne halkea.

Kukaan myyjä ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne tai ole utelias, je tekevät vain työtään. Te ja teidän vartalonne on yksi ja hailee, he eivät edes siihen reagoi.

Tässä tuli täyttä asiaa. Itse koen liiallisen oman kehon häpeilyn ja pakkomielteisen salailun todella itsekeskeisenä toimintana. Siinä häpeilijä ikään kuin asettaa viattoman sivullisen jotenkin noloon asemaan ja olettaa hänestä pahaa - että hän olisi kuola valuen tirkistelemässä. No ei ole!

Vierailija
38/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nämä omaa itseään, normaaleja ruumiintoimintojaan ja alastonta vartaloaan jopa sairaaloisesti vartiovat ihmiset ovat todella itsekeskeisiä ja oman napansa ympärillä pyöriviä ihmisiä.

Miten joku voi edes kuvitella, että muut ihmiset ovat kiinnostuneita heidän kakkaamisistaan, takapuolustaan, alastomuudestaan jne.

Kaikki kuutkin ihmiset käyvät kakalla, heillä on takapuoli ja ovat joskus alasti muiden ihmisten läsnäollessa.

Varsinkin kun kysymyksessä on sairaala, missä hoitajat näkevät joka päivä kymmeniä ihmisiä millon missäkin tilanteissa.

Tai yleensä kun ihmiset tekevät työkseen asiakaspalvelutyötä kaupassa ja näkevät kaikenlaisia ihmisiä päivät pitkät.

Luuletteko olevanne jotenkin erityisiä? Miksi luulette juuri teidän vartalonne tai kakkapökäleenne olevan jotenkin olisivat kiinnostavia.

Voin kertoa teille salaisuuden: eivät ne ole. Kukaan ei kuuntele ovan takana eikä seuraa ihmisten kakalla käyntejä.

Kukaan hoitaja, niin sairaalassa tai kotona, ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne kun olette suihkussa, he tekevät vain työtään, ettei se kallonne halkea.

Kukaan myyjä ei ole kiinnostunut teidän vartalostanne tai ole utelias, je tekevät vain työtään. Te ja teidän vartalonne on yksi ja hailee, he eivät edes siihen reagoi.

On muiden ihmisten kannalta harmillista, että ihmiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa, oppivat kirjoittamaan. Joten kuten.

Vierailija
39/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa on sängyn vieressä ns. vessatuoli, jolle voi nousta kuin tuolille istumaan, ja tehdä tarpeensa siihen, pisut ja kakat. Toisen potilaan sänky voi olla aivan vieressä ja ehkä vain sermi välissä. Monesti vanhukset joutuvat käyttämään tällaisia kun hoitajat eivät ehdi taluttamaan vessaan. Kuvitelkaa miten nöyryyttävää. Samoin lääkärikierroksella kaikki potilaan sairaudet selviää muille huoneen potilaille.

Mä varmaan oksentaisin jos mun ja vieressä paskovan välissä olisi vaan joku verho jos sitäkään. En voi sietää kusen hajua enkä sitä lorinaa enkä paskan loisketta saati jos sillä toisella olisi raikuva ripuli. Normaalia kropan toimintaa on joo mutten halua olla siinä hetkessä kenenkään kanssa.

Vierailija
40/103 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi paskoa jos joku kuulee. Siis vaikka olisi lukollinen vessa. Mutta silti en voi jos se vessa on siinä potilashuoneessa ja muut voi luulla.

Ratkaisu on olla paskomatta. 4pv paskomatta menee vielä mukavasti, 5-6 on jo todellista tuskaa. Ja viimein kun sitten pääsee kotiin niin se on sellaista teräksistä ja repii hanurin.

Mutta siis en vaan pysty siihen. Tarvitsen oman kakkarauhan.

Sama tilanne jos pitää olla hotellissa jonkun kanssa samassa huoneessa (joskus työmatkalla ollut jaettu huone ja harrastusmatkoilla usein) eli sielläkään en sitten pasko.

Joo, samaa minullakin. Arvaa, tuliko trauma, kun läheinen joutui sairaalassa kakkimaan sängyssä maaten alusastiaan ja pelkkä VERHO oli naapurisängyn potilaan ja hänen välissä siinä tilanteessa? Siis en kykenisi todellakaan siihen! Mahdoton tilanne, minä kuolisin paskahalvaukseen. Räjähtäisin sairaalassa 10 päivän päästä ummetukseen.