Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen akateeminen yliopistoihminen, mutta sekoitan oikean ja vasemman...

Vierailija
12.04.2021 |

...enkä opi vuosien harjoittelunkaan jälkeen sitä, kumpaan suuntaan esim. ruuvi tai mutteri aukeaa.

Autoa ajaessa jos minulle neuvotaan että seuraavasta risteyksestä vasemmalle, niin laitan vilkun oikealle ja lähden oikealle ja ihan kuvittelen olevani menossa vasemmalle.

Pulloja joudun aina kokeilemaan, kumpaan suuntaan aukeaa. Sama ruuvien jne kanssa ja vuosi toisensa jälkeen vahingossa kiristän kun yritän avata. Purkkejakin usein yritän avata väärään suntaan ja ihmettelen miten tämä on näin kireä.

Oppimisvaikeuksia ei ole ollut kirjoittamisen ja lukemisen kanssa, mutta kaikki mikä vaatii käden ja silmän koordinaatiota epäonnistuu varmasti.

Mikä mielenhäiriö minulla oikein on???

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmimmilläni olen ollut myös niin tyhmä, etten ole osannut laittaa pesukonetta päälle vaan soitin siitä huoltomiehelle.

Vierailija
2/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kaikenlaisia hahmotushäiriöitä. Varmasti muillakin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, et vain ole penaalin terävin kynä. Suotuisten olosuhteiden avustuksella olet päätynyt nykyiseen tutkintoosi, mutta todennäköisesti huomattavan moni muu olisi suoriutunut tilallasi täsmälleen samoilla tekijöillä huomattavasti paremmin...

Vierailija
4/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen dosentti ja kansainvälisesti tunnustettu huippututkija, jolla on sama vika. Ei liity älykkyyteen.

Vierailija
5/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samaa. Jos sanotaan, että käänny vasemmalle, joudun ensin ajattelemaan kättä jolla kirjoitan, että käännyn varmasti oikein. Ruuvit ja mutterit ovat ihan ufoja, mutta en niihin juuri koskekaan. Pullonkorkin kääntäminen sujuu automaattisesti oikein.

Vierailija
6/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen yliopistoihminen mutta silti vessanvalo syttyy siitä viimeisestä katkaisijasta jota kokeilen.

Vierailija
7/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lievä hahmotus- tai lukihäiriö.

Vierailija
8/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä olemme kohdistaneet voimavaramme muihin asioihin ...

T: Samanlaisten asioiden kanssa painiskeleva proffa, oikein hyvä omalla alallaan

Vierailija
9/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.

T. FM

Vierailija
10/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahmotushäiriö. Kuinka matikka sujuu? Entä suunnistus? Itse olen hyvä lukemaan, mutta lukihäiriötestin 22 kysymyksestä sain 11 pistettä, koska hahmotuksessa on vaikeuksia.

Vierailija
11/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa ylempänä mainitsi lukihäiriön. Itselläni ei ole tietoakaan lukihäiriöstä, se on testattu moneen kertaan yhteisillä testeillä koulussa. Eli mitään epäilyä ei ole alunperinkään ollut, vaan kaikille opiskelijoille on teetetty testi.

Vierailija
12/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hankkimaan keskustan puoluekirjan. Ei tule sitten virheitä äänestyksessä.

Vierailija
13/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kirjoittaa kirjan siitä, miten sohlaa ihminen, jolla on taipumus sekoittaa oikea ja vasen. Olen yliopistotutkinnon ja auskultoinnit suorittanut. Päässä ei pitäisi olla muuta vikaa kuin tämä. Lähti ehkä siitä, kun lapsena vasen käsi kiedottiin naruun, jotta en esimerkiksi piirtäisi vasuristi.

Vierailija
14/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jos ajat niin osta Volvo koska siinä on ratissa navigaattori joka suoraan kertoo kumpi on V vasen , O oikea.

Vierailija
15/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen erittäin kätevä käsistäni, mutta oikea ja vasen ovat pienestä pitäen olleet muistisääntöjen takana. Nyt viisikymppisenä olen huomannut, että oikea ja vasen alkavat tulla mieleen automaattisesti. Nytkin kuitenkin niin, että minun on nähtävä sieluni silmillä oikea käsi ja vasen käsi, muuten on liian abstraktia. Oikeaa jalkaa en edelleenkään muista, mutta "vasen, vasen, vasen kaks kolme" auttaa päättelemisessä.

t. FM

Vierailija
16/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tuossa ylempänä mainitsi lukihäiriön. Itselläni ei ole tietoakaan lukihäiriöstä, se on testattu moneen kertaan yhteisillä testeillä koulussa. Eli mitään epäilyä ei ole alunperinkään ollut, vaan kaikille opiskelijoille on teetetty testi.

Milloin? Joskus kymmenen vuotta sitten hahmotushäiriötä tai dyskalkuliaa ei olla tunnettu ollenkaan. Nytkään ne eivät ole "oikeita diagnooseja", joilla saisi esim helpotusta tai lisäaikaa jossain yo-kokeissa. Koulussa voi saada tukaria. Käy katsomassa uusin tieto lukihäiriöstä niin siinä on mainittu muustakin kuin lukemiseen ja sanoihin liittyvistä vaikeuksista.

Vierailija
17/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena vasenkätinen ja äiti pakotti oikeakätiseksi, sillä hänen veljeään oli opettaja koulussa asiasta kiusannut! Vasenkätiset ovat paholaisesta tms. No, kouluun mennessä olin sitten oikeakätinen, joka ei hahmota oikeaa ja vasenta! Tanssiminen ja ryhmäliikunta aivan tuskaa! Vältän näitä!! Leikkaan leipää vieläkin vasemmalla ja pidän juomalasin vasemmalla puolen. Juurikin autolla ajaminen ohjeiden mukaan todella vaikeaa. Joudun joka kerta kovasti miettimään kumpi on oikea ja kumpi vasen. Uskomattoman paljon vaikeuttaa elämää ja olen siis on jo 50+. Mietin kovasti, saanko vasenkätisen lapsen ja niinhän siinä kävi. Ei tullut mieleenkään häntä pakottaa oikeakätiseksi! Niin ja akateeminen loppututkinto löytyy! Olen tosi nopea lukija ja pidän kovasti lukemisesta.

Vierailija
18/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun harrastan ratsastusta niin minulla oli vaikeita hahmotushäiriöitä käsittää kumpi on vasen, kumpi oikea. Esim. opettaja kertoi " Ja nyt enemmän oikeaa ohjaa ja vasenta hellität samalla vasenpohje kiinni... "  Ihana sekaisin olin.

Vierailija
19/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen erittäin kätevä käsistäni, mutta oikea ja vasen ovat pienestä pitäen olleet muistisääntöjen takana. Nyt viisikymppisenä olen huomannut, että oikea ja vasen alkavat tulla mieleen automaattisesti. Nytkin kuitenkin niin, että minun on nähtävä sieluni silmillä oikea käsi ja vasen käsi, muuten on liian abstraktia. Oikeaa jalkaa en edelleenkään muista, mutta "vasen, vasen, vasen kaks kolme" auttaa päättelemisessä.

t. FM

Ei tuo nyt erityisen automaattiselta kuulosta, vaikka kiva tietysti, että ikä on tuonut paremmat selviytymiskeinot. Joillekin ihmisille se tulee ihan luonnostaan, eli he koko ajan tietää missä on oikea ja missä vasen. Ihan niinkuin sinun ei tarvitse miettiä onko joku väri sininen vai punainen, se on jompikumpi, ellei se ole siltä väliltä eli violetti, mutta siis että et tarvitse mitään systeemejä värien muistamiseen.

Vierailija
20/109 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kirjoittaa kirjan siitä, miten sohlaa ihminen, jolla on taipumus sekoittaa oikea ja vasen. Olen yliopistotutkinnon ja auskultoinnit suorittanut. Päässä ei pitäisi olla muuta vikaa kuin tämä. Lähti ehkä siitä, kun lapsena vasen käsi kiedottiin naruun, jotta en esimerkiksi piirtäisi vasuristi.

Tuskin liittyy siihen. Minä olen saanut kirjoitella ja piirtää miten olen halunnut.

T. Se vasuri, joka joutuu miettimään kättään osatakseen kääntyä oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi