Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi huokaus tätä postin toimintaa

Vierailija
12.04.2021 |

Sain tänään postilta samalla kertaa minulle oikein osoitetun kirjeen ja samalla kertaa pikkupaketin, mikä oli edelliselle asujalle, joka muuttanut pois marraskuun alussa. Eikö järki sano postinjakajalle, että miten tässä samassa osoitteessa asuu sitä sun tätä asujaa, kun ovessa on vain oma sukunimeni. Eli alan nyt sitten postikuriiriksi kuljettaen lähetystä johonkin postin kirjelaatikkoon, jos sinne mahtuu. Sekö kuuluu ulkopuoliselle. Olen varma, että osa väärin jaetusta postista jää sille tielleen. Avataan ehkä ja nakataan pois. Eikä ole ensimmäinen kerta roudailla postin lähetyksiä postin kirjelaatikkoon tai postiin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työohjeiden mukaan tämä tilanne on todennäköisesti mennyt ihan oikein, sillä pikkupaketit jaetaan osoitteen mukaan, vaikka samaa nimeä ei lajittelulistassa lukisikaan. Pikkupaketti käännettäisiin uuteen osoitteeseen ainoastaan jos vanhalla asukkaalla on vielä voimassaoleva lisämaksullinen kääntöpalvelu. Työohjetta voi siis toki kyseenalaistaa, mutta en nyt heti ensimmäisenä lähtisi jakaa moittimaan, varsinkin kun jakoreitit voivat vaihdella päivittäin, joten ehkä ihan jokaista kaupungin asukasta ei jokainen muista ulkoa. Ovissa oleviin nimiin vois myöskään harvoin luottaa, eikä niillä jakelussa ole mitään virkaa.

Niin ja rivarissa ja kerrostalossa ei mikään nimi missään ole pakollinen. Ei ole pakko laittaa oveen eikä sen enempää siihen nimitauluunkaan nimeään, jos ei tahdo.

Meillä täällä erillistaloissahan ei mitään tauluja edes ole.

Vierailija
22/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitse kuoreen, osoitteen kohdalle, että ei asu teillä. Lähettävät sen muuten sinulle 100 kertaa uudelleen.

Mä olen tehnyt noin monta vuotta. Silti tulee jonkun tyypin kirjeet meille, verohallinnosta ja Nordeasta.

Mä olen asunut tässä jo 15v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tulee sellainen tunne, kun osan kommentteja lukee, että ei haittaa vaikka postit jaetaan väärin. Itseäni kyllä haittaa. Ei ole minun tehtäväni niistä väärin jaetuista huolehtia. Ja vielä ikävämmältä tuntuu, jos omat postit jaetaan väärin ja olen sen varassa, että postini saanut kiikuttaa sen joko minun postiluukkuun tai postiin.

Vierailija
24/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkitse kuoreen, osoitteen kohdalle, että ei asu teillä. Lähettävät sen muuten sinulle 100 kertaa uudelleen.

Mä olen tehnyt noin monta vuotta. Silti tulee jonkun tyypin kirjeet meille, verohallinnosta ja Nordeasta.

Tuohan on jo toivotonta. Miksi vaan jatketaan samaan malliin?

Vierailija
25/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut suomi.fi viestit käyttöön. Ei tule paperipostia virallisilta tahoilta enää, esim. Verottajalta. Kaikki on netissä.

Vierailija
26/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työohjeiden mukaan tämä tilanne on todennäköisesti mennyt ihan oikein, sillä pikkupaketit jaetaan osoitteen mukaan, vaikka samaa nimeä ei lajittelulistassa lukisikaan. Pikkupaketti käännettäisiin uuteen osoitteeseen ainoastaan jos vanhalla asukkaalla on vielä voimassaoleva lisämaksullinen kääntöpalvelu. Työohjetta voi siis toki kyseenalaistaa, mutta en nyt heti ensimmäisenä lähtisi jakaa moittimaan, varsinkin kun jakoreitit voivat vaihdella päivittäin, joten ehkä ihan jokaista kaupungin asukasta ei jokainen muista ulkoa. Ovissa oleviin nimiin vois myöskään harvoin luottaa, eikä niillä jakelussa ole mitään virkaa.

Niin ja rivarissa ja kerrostalossa ei mikään nimi missään ole pakollinen. Ei ole pakko laittaa oveen eikä sen enempää siihen nimitauluunkaan nimeään, jos ei tahdo.

Riippuu kyllä kerrostalosta tuo käytäntö. Olen asunut noin 8 vuoden aikana kolmessa eri kerrostalossa. Kaikissa sukunimi oli oltava ovessa ja nimitaulussa. Viimeisimpään kun muutin, nimi oli jo muuttopäiväksi vaihdettu tauluun ja oveen. No täällä on kyllä tarkat systeemit muutenkin. Mutta silti posteja jaetaan väärin.

Vierailija
27/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ovessa puoli vuotta edellisen asukkaan nimi, kun muuttoni ei ollut mennyt isännöitsijälle asti enkä ollut aikaisemmin jaksanut soittaa asiasta. Hyvin tuli postit silti. Isännöitsijä soitti vielä perään että saahan nimen vaihtaa myös nimitauluun, eli ei ole mitenkään pakollista nuo nimet.

Vierailija
28/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*rkeleen posti kirjoitti:

Minä odotin pitkään HUS:ista Meilahdesta kirjettä sovittuun

sydänoperaatioon.

Vihdoin kännykkä soi ja hoitaja kysyi

-Mikä on syy siihen että olet jättänyt tulematta kahteen

sinulle varattuun aikaan sairaalaan saamaan hoitoa?

-Sinun olisi tänään pitänyt olla aamulla kello 9.00

sairaalassa.

En ollut saanut kumpaakaan kirjettä ja tietoihini

sairaalasa oli kirjoitettu:

"potilas jäänyt saapumatta kahteen sovittuun tapaamiseen"

Kun vihdoin pääsin hoitoon niin kohtelu oli sen mukaista

kuin olisin jättänyt tahallani menemättä hoitoon.

Samoin jäi läheiselleni tulematta kirje Husista, lisäksi, missähän ne kirjeen salassapidettävät tiedot mahtaa olla, ojan penkalla vai missä?

Itsellemme tuli ukaasi auton asettamisesta käyttökieltoon maksamattoman ajoneuvoveron vuoksi. Missähän se lasku mahtaa olla?

Aivan luokatonta on postin toiminta.

Vierailija
29/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kornia ettet viitsi palauttaa sinulle väärin tulleita posteja mutta odotat, että joku tekisi tämän sinun posteillesi.

Vierailija
30/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut kans reilun 10 vuoden aikana Nordeasta pari kertaa joku kuolinpesä-kirje useamman vuoden välein, entisen asukkaan kait 😌

Vierailija
31/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSilta ei koskaan tuu kirjeitä. Posti hukkaa niitä aina.

Vierailija
32/43 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut kans reilun 10 vuoden aikana Nordeasta pari kertaa joku kuolinpesä-kirje useamman vuoden välein, entisen asukkaan kait 😌

Minulle on tullut edellisen asukkaan ulosottokirjeitä ja olen ilmoittanut perijöille, että henkilö ei asu enää ko. osoitteessa. Ei tullut enää sen jälkeen.

Vierailija
33/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Postista tekstarin, että pakettini on noudettavissa. Paketti on lähetetty lähimpään postiautomaattiin, mutta yllättäen onkin noudettavissa 18km päästä viereisen kunnan postista! Mitä hittoa!!

Tässä oman kaupungin puolella ja muutaman kilometrinkin säteellä on ainakin 10postia...mutta hevonkuuseen asti sitten paketti on viety.

Pakko vaihtaa ärräpakettiin, niin hulluks menee postin touhu!

Vierailija
34/43 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kans jonkun vanhan asukkaan kirjeitä välillä, onneksi on laatikko lähellä.

Vierailija
35/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ol postinjakaja asia lukea vastaanottajan tietoja arvailla, onko tämä NN tämän toisen asukkaan puoliso, lapsi, kämppis vai ajat sitten pois muuttanut tai peräti kuollut asukas. 

Mutta ajattele positiivisesti: ainakin osoite oli luettu oikein ja toimitettu siihen osoitteeseen, joka kirjeessä ja paketissa luki! Se ei nimittäin ole mitenkään itsestään selvää. Kerrostaloissa on ollut toisinaan aihetta kokoontua postinjakokokouksiin, kun ne on jaettu mihin sattuu ja asukkaat ovat vaihdelleet niitä keskenään.

Vierailija
36/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Postista tekstarin, että pakettini on noudettavissa. Paketti on lähetetty lähimpään postiautomaattiin, mutta yllättäen onkin noudettavissa 18km päästä viereisen kunnan postista! Mitä hittoa!!

Tässä oman kaupungin puolella ja muutaman kilometrinkin säteellä on ainakin 10postia...mutta hevonkuuseen asti sitten paketti on viety.

Pakko vaihtaa ärräpakettiin, niin hulluks menee postin touhu!

MItä posti vastaa reklamaatioosi? 

Eihän postilla ole mitään syytä poiketa valitsemaltaan tieltä, kukaan ei valita eikä vaadi mitään muuta. Mulla on nyt kaksi pakettia eri paikoissa, mutta sentään samassa kylässä. Matkahuolto onnistui kuljettamaan pakettini 200 kilometrin päähän, kun pyöristi vanhan postinumerotiedon lähimpään sataseen.

Vierailija
37/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitteen perusteella se posti jaetaan.

Mutta jos edellinen asukas tehnyt muutto ilmoituksen silloin pitäisi jakaa  paketit ja kirjeet uuteen osoitteeseen , eriasia jos jakajana muu kuin postilaitos . Silloin voidaan jakaa eri nimellä jos sitä nimeä ei ole merkattu pois muuttaneeseen  vaan oletetaan että tarkoituksella eriniminen haluaa postin sinne  , silloinkin kysely että kuuluuko tänne ja jos ei pyydetään palauttamaan .

Vierailija
38/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitteen perusteella se posti jaetaan.

Mutta jos edellinen asukas tehnyt muutto ilmoituksen silloin pitäisi jakaa  paketit ja kirjeet uuteen osoitteeseen , eriasia jos jakajana muu kuin postilaitos . Silloin voidaan jakaa eri nimellä jos sitä nimeä ei ole merkattu pois muuttaneeseen  vaan oletetaan että tarkoituksella eriniminen haluaa postin sinne  , silloinkin kysely että kuuluuko tänne ja jos ei pyydetään palauttamaan .

Eihän se kääntö toimi kuin kuukauden.

Vierailija
39/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeiden toimitus on kyllä mennyt luokattoman huonoksi: viimeisin kirje oli matkalla 2 viikkoa! Jotenkin ihan hulluutta, että paketit saa perille jopa muutamassa päivässä, mutta kirjepostia saa odottaa viikkotolkulla :D

Että turhaanpa Postilla ihmettelevät, miksi ihmiset ei enää niitä kirjeitä nykyään lähetä..

Vierailija
40/43 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ol postinjakaja asia lukea vastaanottajan tietoja arvailla, onko tämä NN tämän toisen asukkaan puoliso, lapsi, kämppis vai ajat sitten pois muuttanut tai peräti kuollut asukas. 

Muistakaapa ihmiset käyttää sitä c/o-merkintää, jos haluatte postejanne muuhun kuin omaan osoitteeseenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän