Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävällä yhteyksiä moottoripyöräjengiin

Vierailija
12.04.2021 |

15-vuotias tyttäreni on alkanut seurustelemaan kaksi vuotta vanhemman pojan kanssa, joka on muuten ihan kunnollinen, mutta hänen suvussaan on paljon rikollisia. Tämä poika myös poseeraa kuvissa näiden serkkujensa kanssa "kerhotiloissa" ja viettää heidän kanssa paljon aikaa. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei vielä moottoripyörät, kerhoilu ja kokoontuminen tee rikollista kenestäkään että en nyt vielä repisi peliverkkareita. Poika ei suvulleen mitään mahda, joten siitä on turha rangaista.

Toki sitten pitää puuttua jos tilanne alkaa muuttua sellaiseen suuntaan, että rikollisuus sotkeutuu mukaan nuoren parin kuvioihin.

En sano täällä jengin nimeä, mutta kyseessä on mediassa useita kertoja esillä ollut liivijengi, eikä mitään tavallisia moottoriharrastelijoita.

-ap

Vierailija
2/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun moottoripyöräjengiin eikä siellä kukaan tee rikoksia. Löytyy kerhotilat ja kaikki. Olen 45- vuotias nainen, talouspäällikkö ammatiltani. Jos jengin nimi on cannonballs tai hells angels ym oikeasti rikollinen järjestö niin vasta sitten olisin huolissani. Suomi on pullollaan moottoripyörätalleja jotka on ihan vaan puhtaasti moottoripyöräharrastusta varten. Osa jopa kristillisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kuinka vastenmielistä.

Vierailija
4/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojalle mahdollisuus. Jos hän itse ei anna mitään syytä huolestumiseen, älä välitä suvunkaan ongelmista. Ei ole reilua tuomita nuorta perheensä rötöksistä, ei hän ole vanhempiaan valinnut. Tyttärellesikin voisi olla aikamoinen isku, jos tuomitsisit pojan heti alkuun, etenkin jos kyseessä on ensimmäinen kumppani jonka tyttö on tuonut näytille. Hänhän on saattanut jännittää sinun ja pojan tapaamista jo kauan.

Olisiko tyttäresi edes uskaltanut esitellä sinulle poikaa, joka aiheuttaa ongelmia?

Vierailija
5/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyseessä olisikin prosenttijengi, ei se poika sukulaisiaan pysty valitsemaan.

Vaikka suku olisikin pesunkestäviä kriminaaleja, ei se tee lapsesta rikollista, pikemminkin päinvastoin, sillä harva peruskriminaali haluaa omalle lapselleen samanlaista kohtaloa kuin minkä on joutunut itse kokemaan ties mistä syystä.

Ne moottoripyöräjengiläisetkin rassailevat ja rakentelevat harrikoitaan päästäkseen ajamaan, joten nuoren sukulaispojan mukanaolo hengailemassa samoilla huudeilla ei kerro mitään siitä, että hän osallistuisi millään tavalla "kerhon" toimintaan kuin ehkä kunnostelemalla pyöriä ja oppimassa kuinka niitä rakennellaan.

Vierailija
6/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pojan tavannut, juttelisin sopivassa tilanteessa tästä avoimesti, tuomitsematta. Että mitä mieltä hän on kyseisestä jengistä ja sen toiminnasta. Ja toki jos tämä on pidempi tuttavuus, varmasti pojan vanhempien tapaaminen ja heidän kanssaan vastaavan keskustelun käyminen olisi paikallaan. Jos vanhemmat itse ovat jengiläisiä henkeen ja vereen, olisin aika varovainen myös pojan suhteen. Tosin sanoit että hän on itse kunnollinen. Mutta näissä järjestöissä on käsittääkseni aika paljon samaa uskonlahkojen kanssa. Joko olet mukana ja vähintään katsot sivuun kun rikollista toimintaa tapahtuu, tai sitten olet kokonaan ulkona, myös perheestäsi. Aika kova valinta teinille.

Vierailija
7/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäisin vähintään tytärtä menemästä lähellekään sitä kerhoa. Perusteluiden kera.

Vierailija
8/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelu poikki. Kaikki energia opiskeluun. Jos haluaa vielä 18/19-vuotiaana ylioppilaana tuollaiseen porukkaan haluaa sekaantua, omapa on asiansa, mutta tuhlatkaa surutta rahanne. Perintöä tuollainen ei ansaitse. 

Vierailija
9/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun moottoripyöräjengiin eikä siellä kukaan tee rikoksia. Löytyy kerhotilat ja kaikki. Olen 45- vuotias nainen, talouspäällikkö ammatiltani. Jos jengin nimi on cannonballs tai hells angels ym oikeasti rikollinen järjestö niin vasta sitten olisin huolissani. Suomi on pullollaan moottoripyörätalleja jotka on ihan vaan puhtaasti moottoripyöräharrastusta varten. Osa jopa kristillisiä.

Ap jo kertoi ettei kyse tavallisesta jengistä vaan rikollisesta.

Vierailija
10/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kirjoitti:

Seurustelu poikki. Kaikki energia opiskeluun. Jos haluaa vielä 18/19-vuotiaana ylioppilaana tuollaiseen porukkaan haluaa sekaantua, omapa on asiansa, mutta tuhlatkaa surutta rahanne. Perintöä tuollainen ei ansaitse. 

Sinäkin olet päässyt ylioppilaaksi, vaikka et osaa laittaa jokaiseen virkkeeseen verbiä.

Vierailija
11/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jatkaa seurustelua .. Ehkä tytöstä voi tuntua ensin jännittävältä, mutta lopulta se on vain yksi iso virhe. Suojele tytärtäsi. 

Vierailija
12/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jatkaa seurustelua .. Ehkä tytöstä voi tuntua ensin jännittävältä, mutta lopulta se on vain yksi iso virhe. Suojele tytärtäsi. 

Ei järjestäytyneessä rikollisuudessa harrasteta lähisuhdeväkivaltaa.

Vierailija
13/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa kirjoitti:

Sinäkin olet päässyt ylioppilaaksi, vaikka et osaa laittaa jokaiseen virkkeeseen verbiä.

Ylioppilaaksi pääsy ei vaadi paljoa.

Vierailija
14/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toki. Kilttejä kavereita.

Vierailija
15/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toki. Kilttejä kavereita.

Eivät välttämättä ole kilttejä, mutta lähisuhdeväkivallan motiivit ovat aivan erilaiset kuin esim huumekaupan.

Vierailija
16/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, mitä nyt välillä viedään saunan taakse ja nappi ohtikkoon, jos on sattunut tekemään jengipomojen mielestä jonkun virheen.

Vierailija
17/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, mitä nyt välillä viedään saunan taakse ja nappi ohtikkoon, jos on sattunut tekemään jengipomojen mielestä jonkun virheen.

Tuo ei ole lähisuhdeväkivaltaa.

Vierailija
18/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten syvällä tämä poika on jo siinä mukana..tommoset kuvat kertoo ainakin sen että jollain tapaa ihannoi sitä ja omaa perhettään..mulla on 2 poikaa,toinen valitsi jengi elämän ja ekat merkit oli kuvat..toinen poika ei halua ollaa missään tekemisissä tämmösen kanssa..heidän isänsä on tämmöisessä mukana.. me ei olla yhdessä oltu 20vuoteen,mutta teini iässä tämä toinen poika halusi muuttaa isälleen ja näin kävi..toinen jäi minun luokse asumaan..

Vierailija
19/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toisten vaimoihin ja lapsiin ei kosketa mutta itse voi omia vähän "kurittaa". Puhumattaan niistä "tyttöystävistä" jotka hengaa kerhotiloissa näiden oih, niin kunnollisten ja luotettavien aviomiesten ja perheenisukkien kanssa.

Vierailija
20/57 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, toisten vaimoihin ja lapsiin ei kosketa mutta itse voi omia vähän "kurittaa". Puhumattaan niistä "tyttöystävistä" jotka hengaa kerhotiloissa näiden oih, niin kunnollisten ja luotettavien aviomiesten ja perheenisukkien kanssa.

Omiakaan ei saa pahoinpidellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi