Tyttären poikaystävällä yhteyksiä moottoripyöräjengiin
15-vuotias tyttäreni on alkanut seurustelemaan kaksi vuotta vanhemman pojan kanssa, joka on muuten ihan kunnollinen, mutta hänen suvussaan on paljon rikollisia. Tämä poika myös poseeraa kuvissa näiden serkkujensa kanssa "kerhotiloissa" ja viettää heidän kanssa paljon aikaa. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa?
Kommentit (57)
Joo, no ehkei tuollaiset kerhotilat ole tarkoitettu 15-vuotiaille teinitytöille.
Hanki tytölle e-pillerit, koska se hormonipää jaksaa kyllä nussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne muuttuisi huolestuttavaan suuntaan, niin varmaan alkaisin harkita muuttoa toiselle paikkakunnalle ja teini tietysti mukaan.
Luuletko, että ne sedät jaksaa joidenkin pikkutyttöjen perässä juosta? Ei se nyt ihan sellaista ole kuitenkaan. Ei silti ole suositeltavaa pyrkiä tällaisten ihmisten lähelle, joissa huumebisnes ja rikollisuus kukoistaa.
Sen verran on tiedossa juttuja yhdestä kerhosta, että reagoisin mieluummin liian aikaisin ja yliampuvasti kuin liian vähän ja liian myöhään. Huonosti voi käydä.
Niin mitä voi käydä? Jonkun serkkupojan 15v. teinityttiksen perään lähtevät? :D
Ei nyt ehkä niin, mutta 15-vuotias on sellaisessa iässä, että lähtee helposti esimerkiksi kokeilemaan kaikenlaista... Jos vaikka tällä poikaystävällä on jotain huumekokeiluja tai muuta rikollista taustalla, niin helposti saa vedettyä tuollaisen nuoren likan mukaansa. Itsekin on vielä nuori ja manipuloitavissa. Tosin luulisi, että vanhemmat sukulaiset eivät altistaisi nuorempiaan mihinkään epämääräiseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, toisten vaimoihin ja lapsiin ei kosketa mutta itse voi omia vähän "kurittaa". Puhumattaan niistä "tyttöystävistä" jotka hengaa kerhotiloissa näiden oih, niin kunnollisten ja luotettavien aviomiesten ja perheenisukkien kanssa.
Tämä viesti on niin kertakaikkiaan täyttä potaskaa ja höpöpuhetta, etten oikein vaan jaksa enempää todeta! Muuta kuin että voi-voi sentään, kun sun jutut on ihan hulluja ja täysin paikkaansapitämätöntä.
Ei niissä prosenttijengeissäkään kaikki ole rikollisia, muuten vaan mukana hengaavia. Kysyisin lähimmältä poliisilaitokselta rikospoliisilta, voivatko kertoa onko poika ja sukunsa miten rikollista. Tytärtä en jengitiloihin päästäisi, parempi että poikaystävänsä pysyisi sieltä pois. Juttele tytön kanssa ja kerro mistä on kysymys, kerro ettet pidä että hän seurustelee jengiläisten sukulaisen kanssa. Jos poika on kunnollinen ja hänen sukulaisensakaan eivät pahoja rikollisia niin ehkä olisi hyväkin että annat pojan esim. käydä teillä. Eihän nuorta saa eristää sukulaistensa tekojen vuoksi. Jos alkaa pahalta näyttää niin tosiaan muutto toiselle paikkakunnalle edessä jos muu ei auta. Jos tyttärelläsi on hyvät vanhemmat ei hän varmasti halua roiston kanssa seurustella. Saattaa olla jopa helpottunut jos kiellät.
En mäkään ole pystynyt sukulaisiani valitsemaan. Isä on prosenttikerholainen, kuten on veljensä ja tämän pojat.
Mut sijoitettiin jo pikkusena. Isää näin viikottain, äiti muutti muualle. Tuo suku on tullut tutuksi ja läheiseksi, vaikken olekaan heidän kaltaisensa. Onneksi mieheni ja hänen perheensä olivat ennakkoluulottomampia kuin muut.
Olen saanut paljon paskaa ihmisiltä, jotka kulkee laput silmillä. Todella harva on antanut mulle mahdollisuuden. Musta ei edes löydy kuvia, joissa poseeraan liivityyppien kanssa.
En ole rikostakaan tehnyt elämässäni, enkä mitenkään käyttäytynyt uhkaavasti yms. Silti mä olen menettänyt pari duunipaikkaakin sen jälkeen, kun esimies oli saanut soiton, että mistä perheestä mä olen. Olin ollut tunnollinen työntekijä siihen saakka ja oho... Laittomiahan ne kumpikin irtisanominen oli, mutten nähnyt vaivaa oikeuden kautta kiukutella.
Nykyään sentään on työnantajalla, joka tajuaa yksilöpohjalta toimia.
Eli antaisin pojalle mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toisten vaimoihin ja lapsiin ei kosketa mutta itse voi omia vähän "kurittaa". Puhumattaan niistä "tyttöystävistä" jotka hengaa kerhotiloissa näiden oih, niin kunnollisten ja luotettavien aviomiesten ja perheenisukkien kanssa.
Sitä on katseltu telkkaria nyt pikkasen liikaa.
Ovatko nämä serkut paljon vanhempia? Pyöriikö noissa porukoissa muita vanhempia sukulaisia? Jos molempiin on vastaus ei, niin aika todennäköistä, että poikaystäväkin on vaarassa sekaantua johonkin laittomaan, ellei jo ole.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan teistä ei tiedä mitään.
Miksi jauhatte täällä silkkaa paskaa?
Prötkäjengiläisen pikkumuru on vauvapalstalla😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä prosenttijengeissäkään kaikki ole rikollisia, muuten vaan mukana hengaavia. Kysyisin lähimmältä poliisilaitokselta rikospoliisilta, voivatko kertoa onko poika ja sukunsa miten rikollista. Tytärtä en jengitiloihin päästäisi, parempi että poikaystävänsä pysyisi sieltä pois. Juttele tytön kanssa ja kerro mistä on kysymys, kerro ettet pidä että hän seurustelee jengiläisten sukulaisen kanssa. Jos poika on kunnollinen ja hänen sukulaisensakaan eivät pahoja rikollisia niin ehkä olisi hyväkin että annat pojan esim. käydä teillä. Eihän nuorta saa eristää sukulaistensa tekojen vuoksi. Jos alkaa pahalta näyttää niin tosiaan muutto toiselle paikkakunnalle edessä jos muu ei auta. Jos tyttärelläsi on hyvät vanhemmat ei hän varmasti halua roiston kanssa seurustella. Saattaa olla jopa helpottunut jos kiellät.
Ai meinaat, että soittaa rikospoliisille luetella jotain nimiä, ja poliisi sitten kertoo niiden rekisterit vai?
Voi herran jumala.
En tiedä mitä voisit asialle tehdä, mutta sen sanon, että jotakin kuitenkin kannattaisi.
Ja jos joku nyt luulee, että teinityttöjä ei noissa rikollisporukoissa pyöri, niin se on hyvin väärää tietoa. Näissä rikollisjengeissä on niin paljon huumeidenkäyttöä, että se tässä nyt huolestuttaisi ainakin minua äitinä eniten. Suurin osa huumeidenkäyttäjistä aloittaa teini-iässä. Mistäkö tiedän? Siitä, kun olen entinen huumeidenkäyttäjä ja tämä tarina alkoi juuri näin. Ja kyllä, aloitin käyttämään, sillä rakastuin vääränlaiseen poikaan. Jotenkin siis ihan hirvittävän samankaltainen tilanne kävi minulle, kuin mistä tässäkin on kerrottu. Ja olin siis kiltti tyttö kunnollisesta perheestä. Nyt jo onneksi kuivilla ja elämä saatu kasaan, mutta kyllähän niitä elämän riekaleita viimeiset kymmenen vuotta parsittiinkin kasaan oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on katseltu telkkaria nyt pikkasen liikaa.
Itseasiassa kyllä tuo lainaamasi juttu pitää paikkansa. Toki televisiosarjoista tuttuja maailmanluokan kaunottaria tuskin peräkylän mopokerhoissa pyörii, mutta kyllä niissä silti kaikenlaisia pubiruusuja ja elämämkoululaisnaisia on omiksi tarpeikseen. Yllättävän moni nainen viehättyy rikollisista, valitettavasti. Ja mitä tulee päihteidenkäyttäjiin, niin sekin on aika ikävä fakta, että niissä valtasuhteet on vähän erilaisia kuin tavan suhteissa. Ja koska huumeet on kalliita ja rahaa on vähän, niin aika helposti rikollinen saa montakin morsmaikkua rinnalleen ilmaisten päihteiden toivossa.
Kilttiä poikaa ei kenenkään tytär halua :(
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä voisit asialle tehdä, mutta sen sanon, että jotakin kuitenkin kannattaisi.
Ja jos joku nyt luulee, että teinityttöjä ei noissa rikollisporukoissa pyöri, niin se on hyvin väärää tietoa. Näissä rikollisjengeissä on niin paljon huumeidenkäyttöä, että se tässä nyt huolestuttaisi ainakin minua äitinä eniten. Suurin osa huumeidenkäyttäjistä aloittaa teini-iässä. Mistäkö tiedän? Siitä, kun olen entinen huumeidenkäyttäjä ja tämä tarina alkoi juuri näin. Ja kyllä, aloitin käyttämään, sillä rakastuin vääränlaiseen poikaan. Jotenkin siis ihan hirvittävän samankaltainen tilanne kävi minulle, kuin mistä tässäkin on kerrottu. Ja olin siis kiltti tyttö kunnollisesta perheestä. Nyt jo onneksi kuivilla ja elämä saatu kasaan, mutta kyllähän niitä elämän riekaleita viimeiset kymmenen vuotta parsittiinkin kasaan oikein kunnolla.
Itse muistan omasta nuoruudestani, kun olin joku 15 tai 16, niin hengailin sellaisen vajaan parikymppisen jäppisen kanssa, joka tuollaisissa rikollistaustaisissa mp-porukoissa pyöri, niin en päässyt kerhotiloihin ja minulle naurettiin, että pikkutytön pitää mennä kotiin, bye bye. Ja meninkin enkä koskaan sinne nurkille enää palannut.
15 v. on alaikäinen, joten vanhemmilla on vastuu missä liikkuu ja kenen kanssa. Noin nuori on vielä todella kypsymätön ja vaikutteille altis. Ei sillä, että olisi mitään vastaan mopojengejä, vaan ihan yleisesti ottaen.
Kamalaa kirjoitti:
Seurustelu poikki. Kaikki energia opiskeluun. Jos haluaa vielä 18/19-vuotiaana ylioppilaana tuollaiseen porukkaan haluaa sekaantua, omapa on asiansa, mutta tuhlatkaa surutta rahanne. Perintöä tuollainen ei ansaitse.
Tuo on helpommin sanottu kuin tehty.
Kukaan teistä ei tiedä mitään.
Miksi jauhatte täällä silkkaa paskaa?