Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ensimmäinen lapsi päivähoidossa ja kyseltiin milloin lapsi on 9 viikkoa päiväkodista lomalla. Ei meillä ole kesä-heinäkuussa lomia

Vierailija
12.04.2021 |

Ymmärrän että lapsetkin kaipaa lomaa hoidosta, mutta mulla ja miehellä on sellaiset alat että vaikka töitä on ympäri vuoden, niin kesällä saa tehdä oikeen kunnon päivää ja syksyllä/talvella ennemminkin puolikasta. Tästä syystä kesälomat pidetään joko näin huhti/toukokuussa tai sitten syys/lokakuussa. Nyt päiväkoti ilmoitti että olisi suotavaa että lapsi olisi 9 viikkoa (eli kesä-heinäkuut) pois hoidosta, sillä se menee kiinni kesäksi.

Olen jo ilmoittanut että lapsi ei mene toukokuussa hoitoon ja oli puhetta että syksyllä kun mies on vapailla niin ei olisi hoitoa. Nyt kuitenkin tuo päiväkodin viesti oikeen myrkyn lykkäisi, sillä ei meillä ole mahdollista laittaa 2-vuotiasta koko kesäksi sukulaisten hoitoon kun kunnan ainoa päiväkoti menee kiinni. Lisäksi kumminkin meidän palkka töissä on sellainen ettei siitä voi millään maksaa kun max 300-400e/kk jollekin vahdille...

Mitä tehdä? Olen koittanut soittaa päiväkotiin mutta kukaan ei vastaa niin kyselen täältä onko muilla vastaavaa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta järjestää varahoidon. Todennäköisesti kyse siitä, että juuri se teidän hoitopaikka on kiinni, eikä toimi kesällä. Soita kuntaan/kaupungille ja kysy kesän varahoitopaikat.

Se unohtui alusta mainita että kyseessä on pieni kunta, meidän kunnassa on vain 1 päiväkoti. Naapurikunnassa seuraava 30km päässä, mutta en tiedä onko se auki. Seuraavaa on 50km päässä

Ap

Varahoito voi olla myös perhepäivähoitopaikka. Tuo on kunnan ongelma, ei sinun. 

Vierailija
42/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa jos mulla on oikeus vaatia hoitoa kesä-heinäkuussa. Esikoinen kyseessä ja eka kesä niin kakki on outoa vielä. Me ollaan varmaan päiväkodin silmätikkuja kun tarvitaan klo 18 asti ma-pe hoitoa ja silloin tällöin la hoitoa, joten meidän takia kuntaan kuulemman jouduttiin hankkimaan vuorohoitaja kun kukaan muu ei ole ennen tarvinnut 🙄

Ap

Huoli pois. Teidän perheen aikuiset käy töissä ja lapsi on silloin hoidossa. Kunnan täytyy se järjestää. Toki kunnat, varsinkin pienet joissa on vuorohoidontarve vähäinen, yrittävät kaikin keinoin luistaa vastuusta...

Älä pode huonoa omatuntoa siitä, että käyt töissä.

T: ex vuorohoidon tuuraaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää kyllä vähän, jos teidän lapsenne joutuu olemaan arkisin klo 18 saakka hoidossa ja joskus lauantaisinkin. Eikö ole mitään mahdollisuutta, että toinen vanhemmista tekisi lyhyempää päivää tai joku noutaisi lapsen aiemmin ja hoitaisi häntä lauantaisin?

Vierailija
44/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet työt päiväkodeissa on niin, että hoitajan soppari alkaa elokuussa ja päättyy toukokuussa.

Vakkareita ei oteta yhtä lailla kuin niinä vanhoina hyvinä aikoina. Ja vanhoilla jäärillä on pitkät lomat, jotka ovat tulleet taloon joskus muinoin. Siksipä se päikky haluaisi sulkea ovensa.

Vierailija
45/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta viisitoista vuotta siitä kun lapset olivat hoidossa, mutta tuota painostusta oli jo silloin. Kaiken lisäksi tenavat olivat yhtä jaksoisesti kuusi viikkoa lomalla, mutta välillä päikyn mielestä ilmeisesti väärään aikaan kesästä, siis jos eivät heinäkuussa olleet🙄. Varahoito toki järjestyi, mutta ei hoitajat siellä oikein tykänneet, kun joka toinen viikko olivat puoli kuuteen.

Vierailija
46/46 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Kuulemman tuo kesä-heinäkuun päiväkoti sulku tosiaan tulee kesälomien ja lomautusten takia. Keksivät kuulemman sitten jotain jos me nyt sitten vaatimalla vaaditaan hoitoa tuolle ajalle eikä meillä ole omasta takaa mahdollista käyttää sukulaisia yms hyväksi.

Ja mitä lapsen päiviin tulee, päiväkotipäivä alkaa yleensä 11.30 ja kestää tosiaan 18 asti kun minä vien ja mies hakee. Itse olen toisessa kunnassa 30km päässä ja mies 50km päässä (nämä eri suuntiin) töissä niin siksi hoito on kuuteen asti kun matkaan menee aikaa. Mies on maalari/raksaäijä ja itse olen mökkiläisten suosimassa kaupassa töissä joten kesällä meillä on kunnolla töitä tarjolla 😊

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme