Mulle ei ole vielä soitettu koronarokotuksista! Tuttavaan otettiin jo viime viikolla yhteyttä HUS:ista tai terveyskesksesta että saa rokotuksen!
Ollaan kumpikin alle 63-vuotiaita ja kakkosriskiryhmäläisiä. Olen odottanut soittoa jo yli viikon (en tiedä kumman pitäis soittaa, HUS vai terveyskeskus).
Tosiaan tuttavalle soittivat viimeviikolla ja kertoivat että hän on oikeutettu koronarokotukseen ja antoivat ajan seuraavalle päivälle.
Mites te muut 2. riskiryhmäläiset, onko teihin jo oltu yhteydessä terveydenhuollosta?
Kommentit (38)
Onko 2. Riskiryhmäläisiin oltu jo yhteydessä Hus tai terkkari?
Sain tekstarin viime viikolla. En edes tiennyt olevani riskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Sain tekstarin viime viikolla. En edes tiennyt olevani riskiryhmää.
Oliko tämä Helsingissä? Ap
Nyt siis rokotettaan jo myös perusterveitä 60v ja ylöspäin ( Helsinki ja Vantaa) . Jos osaa kirjoittaa vauva palstalle niin onnistuu varmaan myös ajanvaraus netissä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt siis rokotettaan jo myös perusterveitä 60v ja ylöspäin ( Helsinki ja Vantaa) . Jos osaa kirjoittaa vauva palstalle niin onnistuu varmaan myös ajanvaraus netissä.
Just näin, ei olisi tullut edes mieleen odotella jotain tekstiviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta kysymys oli siitä, keihin terveuskeskuksesta otetaan yhteys. Otetaanko kaikkiin riskiryhmäläisiin vai valikoidaanko ne jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Eipäs rokotetakaan ainakaan Helsingin koronarokoteaikataulun mukaan.
https://www.hel.fi/sote/koronarokotus-fi/rokotuksen-saaminen/
Ei sinun tarvitse odottaa yhteydenottoa, jos pääset jo ikäsi ja perussairautesi perusteella varaamaan ajan rokotukseen. Astmaa sairastava, alle 60v. äitini varasi ajan viime viikolla tiistai-iltapäivänä, kun nettiajanvaraus aukesi helsinkiläisille. Torstaihin mennessä hänet oli jo rokotettu.
Meilläpäin ajanvarausoikeudesta tiedotetaan tekstiviestillä, vain vanhuksille soitetaan, joillekin on myös lähetetty kirje. Kuulun 1. riskiryhmään, mutta en ole saanut soittoa, kirjettä tai tekstiviestiä. Kun uteliaisuuttani kirjauduin ajanvaraussivustolle, selvisi että olisin saanut varata ajan jo kuukausi sitten.
Riskiryhmäläinen 40 v. ystävänikin sai jo varata itselleen ajan, joten eiköhän aloittajakin voi mennä.
On jotenkin todella itsekästä näinä aikoina odottaa, että soitetaan ja kädestä pitäen ohjataan rokotukseen, nyt hieman aloitekykyä. Hoitoalan ihmiset ovat niin kädet täynnä töitä, että jokaisen mamman ja papan perään ei ehdi soitella. Vähintä mitä itse voi tehdä, on ottaa selvää, milloin ja missä se oma vuoro on.
Miten joku voi olla noin tyhmä?
Jopa 90-vuotias kotona asuva äitini soitti ja varasi itse rokotusajan, ei hänellekään kukaan soittanut.
Vierailija kirjoitti:
Riskiryhmäläinen 40 v. ystävänikin sai jo varata itselleen ajan, joten eiköhän aloittajakin voi mennä.
On jotenkin todella itsekästä näinä aikoina odottaa, että soitetaan ja kädestä pitäen ohjataan rokotukseen, nyt hieman aloitekykyä. Hoitoalan ihmiset ovat niin kädet täynnä töitä, että jokaisen mamman ja papan perään ei ehdi soitella. Vähintä mitä itse voi tehdä, on ottaa selvää, milloin ja missä se oma vuoro on.
Ap odottaa varmaan, että yksisarvinen tulee hakemaan hänet kultavaunuissa rokotukseen.
Luonnonvalintaa, jos työikäinen ei oma-aloitteisesti saa rokotusaikaa hankittua, vaikka jo tietää, että oma riskiryhmää jo omassa kaupungissa rokotetaan.
Helsingin kaupunki jossain kohtaa kommentoi, että laittavat tekstiviestiä niille riskiryhmään kuuluville, joiden tiedot heillä rekistereissä on. Ja erittäin ikääntyneille taidettiin soittaa.
Mutta 2. riskiryhmään kuuluvia on tosi paljon ja ovat voineet hoidattaa itseään työterveydessä tai yksityisellä tai sitten sellaisilla julkisen puolen käynneillä, joista ei tuollaisia erityisryhmämerkintöjä jää.
Kyllä sitä ihmisellä itselläänkin jotain vastuuta asioidensa hoitamisesta on ja pitääkin olla.
Nyt pääsiäisen jälkeen rokotusaikoja sitä paitsi on Helsingissä todella hyvin saatavilla. Jos vaan viitsii varata.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin ajanvarausoikeudesta tiedotetaan tekstiviestillä, vain vanhuksille soitetaan, joillekin on myös lähetetty kirje. Kuulun 1. riskiryhmään, mutta en ole saanut soittoa, kirjettä tai tekstiviestiä. Kun uteliaisuuttani kirjauduin ajanvaraussivustolle, selvisi että olisin saanut varata ajan jo kuukausi sitten.
Jos on normaaliälyinen ja normaalisti toimintakykyinen aikuinen ihminen, kyllä silloin oletetaan että itse seuraa tilannetta ja hoitaa asioitaan. Sellaista rekisteriä ei olekaan, jossa olisi kaikki riskiryhmiin kuuluvat ihmiset ja heidän yhteystietonsa. Ja jos olisi, niin eiköhän siitäkin itkettäis täällä av:lla.
Olen 2. riskiryhmään kuuluva helsinkiläinen, seurasin Helsingin FB-sivujen kautta tapahtuvaa tiedotusta. Kun julkistivat että ryhmäni ajanvaraus alkaa, menin ko. ajankohtana nettiin ja varasin ajan, sitten viime viikolla piikille, sain ajan ihan muutaman päivän päähän. Minulle ei käynyt mielessäkään että jäisin odottelemaan jotain yhteydenottoa, kyseessä on kuitenkin aika iso ryhmä, eivätkä tuollaiset joukkoviestit nyt muutenkaan ole aina luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 2. riskiryhmään kuuluva helsinkiläinen, seurasin Helsingin FB-sivujen kautta tapahtuvaa tiedotusta. Kun julkistivat että ryhmäni ajanvaraus alkaa, menin ko. ajankohtana nettiin ja varasin ajan, sitten viime viikolla piikille, sain ajan ihan muutaman päivän päähän. Minulle ei käynyt mielessäkään että jäisin odottelemaan jotain yhteydenottoa, kyseessä on kuitenkin aika iso ryhmä, eivätkä tuollaiset joukkoviestit nyt muutenkaan ole aina luotettavia.
Juuri näin! Itse toimin samoin ja alle 48 tuntia ajanvarauksen aukeamisesta olin jo rokotettu.
Jos mulle soitetaan koronarokotuksesta, niin sanon niille "syökää paskaa" tms. Mutta ei varmaan soiteta, kun en ole "riskiryhmäläinen", joten jäänee sanomatta tuo iloinen vastatervehdys.
En odottanut mitään yhteydenottoa. Katsoin netistä, että ryhmäni rokottaminen on alkanut, varasin ajan ja kävin rokotuksessa.