Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Maksukorttiin kytkettävä koronatodistus pohdinnassa

Vierailija
12.04.2021 |

Jes, pian ei voi rokottamattomat maksaa ostoksiaan kaupoissa.

"Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa on kehitteillä on malli, jossa koronatodistus tai rokotepassi voitaisiin kytkeä maksukortteihin.

Johtaja Antti Kivelä kertoo, että kytkentä olisi teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, sillä maksuverkko on varmennettu ja valvottu verkko.

Tällä hetkellä uudistuksen juridista puolta selvitetään. Esillä on esimerkiksi se, voisiko tieto tulla Omakanta-palvelusta.

Hankkeesta on keskusteltu sekä kansainvälisten maksuverkkoyhtiöiden ja EU-komission että kotimaassa hallituksen ja ministeriöiden kanssa. Kivelän mukaan tarkoitus on vappuun mennessä päättää, edetäänkö hankkeen kanssa käytännön kokeiluun.

Lähes kaikilla ihmisillä on maksukortti, jota he ovat sitoutuneet korttiehdot hyväksyessään säilyttämään hallussaan."

Kommentit (959)

Vierailija
641/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote on ilmeisesti täysin turha ja tehoton, kun kerran pitää parinkin piikin jälkeen vielä pelätä rokottamattomia niin maan hirvittävästi.

En pelkää itseni puolesta mutta kun rokotesuoja ei ole 100% niin tautia voi olla liikkeellä jonkin verran jos sitä tarkoituksella levitetään eikä haluta ottaa rokotetta. Koko ajan on enemmän viitettä siitä että aerosoli muodostus on merkittävä koronan leviämismekanismi. Tuhkarokon kohdalla pitää rokotekattavuuden olla reilusti yli 90% jotta tauti pysyy kurissa ja voi olla että aika korkealle pitää päästä koronarokotuksissakin vaikka nyt toki osa rokotteista on tosi tehokkaita (Pfizer, Moderna).

Mene sinä Nohynek jo nukkumaan. Oksennan kohta tuolle länkytykselle.

Yök.

Vierailija
642/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella SUOMALAISELLA on Kela kortti. Ainakin ulkomailla alkavat kysellä joka kadunkulmassa sitten rokotepassia. Alkaa juhlat pankkikorttien skannaus huijareilla. Kannattaa pitää käteistä kun tilit menee nollaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona kuriin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapedot Kuriin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston professori sanoo nyt A-studiossa, että perustuslaillinen yhdenvertaisuus saavutettaisiin ja koronarokotepassi voitaisiin ottaa käyttöön, mikäli rokotteen korvaa negatiiviset testit ja sairastettu korona.

Syrjivyysongelma tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että rokotettu voi kantaa koronaa.

Tuo yliopiston professori sanoo, että rokotepassi turvaa kahden tason oikeudet, elinkeinoelämän ja rokotettujen oikeudet.

Lehtonen ei vastannut toimittajan kysymykseen, korvaako koronan sairastaminen tai negatiivinen testitulos rokottamisen. Lehtonen toistaa, että pitää rokottaa kaikki. Haiskahtaa nyt...

Oikeus elämään ja terveyteen on perustavanlaatuinen oikeus. Se tarkoittaa että ihmisellä on oikeus pystyä välttämään ruttoa, koronaa tai muuta tappavaa tautia levittävät viruslingot jotka eivät välitä toisten terveydestä.

Siksi koronaa levittävät rokotamattomat pitää eristää yhteiskunnasta tai ainakin voida rajoittaa näitten itserakkaitten minäminä tyyppien taudin levittämiskykyä. En näe kovin syrjivänä jos rokotteen vieroksuja ei pandemian aikana pääsre matkustamaan ulkomaille tai vaikka keikoille.

Olkoot nämä taudinkantajat omissa loukoissaan vaikka vuoden tai kaksi poissa kunnon ihmisten näkyvistä.  

Sinulla on täysi oikeus lukittautua kellariin. Niinhän sinä sen taudin vältät, et sillä että syyllistät muita. 

Ei minulla ole mitään hätää kun olen saanut 2 Pfizerin rokotetta. Enemmän olen huolissani niistä jotka eivät ole vielä rokotetta saaneet, eivät voi niitä ottaa tai jos rokotesuoja ei ole täydellinen.

Sen vuoksi rokottamattomien matkustamista ulkomaille ja pääsyä joukkokokoontumisiin pitää voida rajoittaa yleisen edun nimissä. Mitä järkeä on antaa rokottamattomien sairastua ja levittää koronasaastaansa muitten niskaan jos pienillä rajoitustoimilla saadaan tautitilanne pysymään kurissa. 

Heilläkin on oikeus lukittautua kellariin. Niin hekin taudin välttävät. Muita syyllistämällä ja rajoittamalla ei koronaa vältä. Jokaisen on ihan itse suojattava itseään, jos suojaa haluaa.  

Vierailija
644/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 400 koronarokotettua suomalaista on saanut tartunnan, mutta se ei asiantuntijoita huoleta

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/610d61c4-ea98-45d1-8848-bc124fc6…

Sadat rokotetut ovat saaneet korona­tartunnan Suomessa

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007889597.html

Pelkkä rokottaminen ei katkaise tartuntaketjuja

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007705630.html

Rokotettu Anu sai koronan – ei oireen oiretta, vaikka kuuluu riskiryhmään: "Olin ällikällä päähän lyöty"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rokotettu-anu-sai-koronan-ei-oireen…

Rokotettukin voi saada koronan

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f52af287-5e9a-4eed-b23e-20613…

Moni sairastuu ja kuolee koronarokotuksen jälkeen (Lääketieteen tohtori, professori Juhani Knuuti)

https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/moni-sairastuu-ja-kuolee-koronarokot…

Tässä teille r o k o t e h u l l u t !!!

Vierailija
645/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun puhuttiin ekasta ns. varantista, en enää uskonut vähääkään koko asiaan.

Se oli vain uusi keino kiristää kansaa. Tilastot ovat jo osoittaneet, että kyseessä on pahin petos koko ihmiskuntaa kohtaan.

Rikolliset ovat saanneet vallan.

Olemme hukassa. Peli on menetetty ellei jokin ihme tapahdu.

Juttusi ovat sen verran sekavia että tein sinusta pakkohoitolähetteen. Ambulanssi tule kohta hakemaan sinua joten ala pakata tavaroitasi sairaalakeikkaa varten. 

Vierailija
646/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkaa mennä jo ihan älyttömäksi. Ovatko ihmiset tosiaan niin nössöjä, että suostuisivat tähänkin?

Olen satavarma, että tällä siirrolla anargia leviää käsistä, jopa Suomessa. Nythän sitä esiintyy satunnaisesti tietyillä alueilla, ympäri maailman, mutta tuon jälkeen käytännössä kaikkialla ja varmasti agressivisemmassa muodossa kuin nykyisin.

Ei olisi uskonut, mutta suomalaisillakin ON rajansa.

Vierailija
647/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Vapaamatkustajille ei nyt vain valitettavasti ole tilaa yhteiskunnassamme.

Ja jos nämä jutut pelottaa sinua: voit hakea hoitoon sanomalla lääkärille, että olet qanonilainen.

Lääkärin kunnioittaminen on ssama asia kuin korona. Jos lääkäriä ei olisi, niin sitten kunnioitettaisiin jotain muuta kuin koronaa.

Lääkäri on ruvennut maailmassa paskiaiseksi, kuten häntä kunnioittavat ihmisetkin.

Lääkärin yläpuolella ei ole enää mitään, ja siitä johtuvat tavattoman monet ongelmat maailmassa. Korona väänsi sen esiin. Se meni jo siihen suuntaan, mutta sitten toteutui, ja kaikkea mikä taisteli sitä vastaan maalitettiin alas.

Esimerkiksi Trump saattoi olla viimeinen hiukan isompi presidentti joka ei tätä halunnut. Sanoi hänestä mitä muuta tahansa. Hän halusi olla sen yläpuolella. Ihminen, joka antaa tarvittaessa potkut lääkärille, ja on tämän yläpuolella.....

Vierailija
648/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aprillipäivä meni jo.

Vierailija
649/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka äänesti nämä perseet puhumaan hulluja päämme menoksi?

Jos puolueista puhut, olin iiin hullu että äänestin viimeksi vihreitä. Sitä virhettä en enää ikinä tee, että äänestäisin ketään.

Olen äänestänyt monia puolueita, joskus henkilön, joskus yhden asian takia. Ei enää koskaan.

En luota enää keneenkään.

Olen kertakaikkiaan poissa tolaltani.

Vierailija
650/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun puhuttiin ekasta ns. varantista, en enää uskonut vähääkään koko asiaan.

Se oli vain uusi keino kiristää kansaa. Tilastot ovat jo osoittaneet, että kyseessä on pahin petos koko ihmiskuntaa kohtaan.

Niin, ja kun nyt puhutaan jostain SARS-covid-19 -koronasta, niin mistä se Sars siihen tulee, ellei yhdistämällä laboratoriossa tai sitten on keksitty vaan tällainen yhdistelmä seuraavaksi 'pandemiaksia¨.

Usan senaatti tai kongressi aikoo nyt tutkia väitettä, jonka mukaan Usan on maksanut Wuhaninn laboratoriolle. Väitetään, että se korona on lähetetty Wuhanin laboratorioon Usasta, ja sitä jatkokehitetty siellä edelleen. Eräs senaatin jäsen väitti, että asia tutkitaan, mutta tuskin.

Vierailija
651/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos haluaa maksaa käteisellä? 

Niinpä...

Hah! Siitä ollaan luopumassa ja pian.

Vierailija
652/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti inhimilliset toimittajat mediassa nostavat tästä kohun. Tähän EI pidä kenenkään suostua.

Tsemppiä! <3

Kaikkea en tuolla gab:ssäkään allekirjoita, mutta siellä näistä asioista on varoiteltu jo ainakin viimeiset kolme kuukautta (nämä rokotepassit ja liittäminen maksukortteihin esim.). Suomessa asiasta varoittelee mv lehti ja ulilauta, vaikken niidenkään kanssa ole samaa mieltä joka asiasta. Joku Turtiaisen ihailu menee vähän yli, vaikka fakta on, että Turtiainen nyt tekee vaan haittaa, vaikka tarkoitus hyvä olisikin. Pitää olla tarpeeksi älykäs, jotta tämä sosialismin eteneminen saataisiin pysäytettyä, täytyy olla ovelampi kuin vastustaja, eikä pauhata suoraan kasvotusten. Vihollinen käyttää sellaista naiviutta omiin tarpeisiinsa.

Myös sellainen leht kuin magneettimedia kertoo paljon sellaista tietoa, mitä ei sitten saa mistään muualta, vaikka jossain asioissa saattaa mennä liian pitkälle johtopäätöksissään. Sieltä olen mm. lukenut, että nyt hallituksen ja EU:n vaatima vihapuhekielto ei olekaan mikään ihan uusi juttu, vaan siitä on pauhattu jenkeissä jo useamman vuoden ajan.

En käytä gabia, mutta sen- suu-rin myötä käyn token tubessa. Luen valta-ja vastamediaa. MV-lehden avaan aina nykyään ensiksi oman ja läheisten turvallisuuden takia. Siellä varoitetaan nimittäin monista asioista jo viikkoja tai kuukausia aiemmin ennen ns. valtamediaa.

Suosittelen muitakin tekemän niin itsesuojelun takia.

Luotan ihmisten itsenäiseen ajattelukykyyn. Uskon, että itselleen rehellinen ihminen ajattelee niin terävästi, että osaa erottaan oikean tiedon väärästä. Esim. poliittisen vaikuttamisen ja ne salaliittoteoriat, jotka näyttäisivät olevan epätodennäköisiä. Niin kauheaa kuin se onkin, monet asiat ovat toteutuneet, joita aiemmin pidettiin salaliittoteorioina.

Viime kesästä lähtien minulle kävi niin, että aloin peilata kaikkea tietoa Raamatun valossa.

Onnea uskoon tulosta. Oliko jotain itse asiaan liittyen?

Tarkoitatko otsikkoon liittyen? En pidä itseäni viisaana. Ilmestyskirjaa en edes oikein uskalla selittää.

Sen olen sanonut tässä ketjussa kuitenkin, että en tiedä, olenko oikeassa, mutta tästä tulee mieleen Pedon merkki.

Sitten jos joku tietää lopun ajan profetioista, tuleeko Googin sota ennen kuin Pedon merkki?

Jotkut sanovat, että Venäjä on Goog.

Kun katsoo videoita liittyen Ukrainaan, niin sotahan siellä on nyt alkanut. Itse ajattelen, että ennemmin tai myöhemmin tullaan käyttämään ydinaseita tässä sodassa.

Yleensä keskustellaan otsikon alla siihen liittyvistä asioista joo. Eli rokotepassi on pedon merkki? No nih, henkkaritkin on sit sellainen, kuten myös kela-kortti ja tavallinen passi. Niissä kun on sun tietoja.

Niin no henkkareiden tai kela kortin perusteella ei määritellä mitä saat tehdä tai saatko ostaa tuotteita kaupasta. Eikä ne tiedot näy jossain maksupäätteessä kaikelle kansalle.

Eikä maksukortissakaan, ainut vaan että ideana ihan typerä. Itse rokotepassi ei siis ole huono idea, sen sisällyttäminen pankkikorttiin on.

Rokotepassi on huono idea, jos sillä aletaan systemaattisesti syrjiä rokottamattomia ja rokotteesta tulee ns. pääsylippu normaaliin elämään.

Miksi? Rokote on ainut tapa maailmanlaajuisesti päästä normaaliin elämään, miksi se olisi syrjintää, jos rokotteen ottaneet pääsisi siihen ennen rokottamattomia?

Paskapuhetta. 

1. Rokote ei estä taudin levittämistä 

2. Rokote ei estä taudin saamista.

Kyllä se on ihan helvetinmoista syrjintää, jos terveydellisistä syistä aletaan rajaamaan ihmisten perusoikeuksia. 

ÄLÄ VIITSI LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ TIETOA SILLÄ

1. ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN LEVIÄMISTÄ

2 ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN SAAMISTA

3 ROKOTE ESTÄÄ VAKAVAN TAUDIN SAAMISEN

OLETKO MIELENVIKAINEN VAI MIKSI VÄITÄT TIETEELLISTÄ NÄYTTÖÄ VASTAAN.. LUE ARTIKKELEITA NIIN OPIT JOTAIN KORONATAUDISTA. 

Yli 400 koronarokotettua suomalaista on saanut tartunnan, mutta se ei asiantuntijoita huoleta

Ohis

Rokotettu Anu sai koronan – ei oireen oiretta, vaikka kuuluu riskiryhmään: "Olin ällikällä päähän lyöty"

Moni sairastuu ja kuolee koronarokotuksen jälkeen (Lääketieteen tohtori, professori Juhani Knuuti)

N Ä M Ä kuusi (6) linkkiä !!!!

https://nypost.com/2021/04/11/nj-man-in-hospital-with-covid-after-being…

Viiden viikon päästä ensimmäinen Johnson & Johnson rokotteen saamisen jälkeen. Ja näitähän meille on nyt kai tulossa iso erä?

9.4.2021

EU tutkii Johnson & Johnsonin rokotteen mahdollista yhteyttä veritulppaan – Astra Zenecan rokotteen yhteyttä toiseenkin verisuoniongelmaan selvitetään

https://yle.fi/uutiset/3-11877652

Vierailija
653/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä syrjimistä sillä rokotteen ottamalla estät tehokkaasti oman ja muitten sairastumisen eli et levitä tautia toisille. Kaupan päälle saat vielä rokotepassin ja silloin muut tietävät että et ole tautia levittävä koronapeto.

Omasta mielestäni koronarokote pitäisi määrätä pakolliseksi sillä pahinta on jos koronaa tarkoituksella levittävät estävät paluun normaaliin yhteiskuntajärjestykseen ihan silkkaa ilkeyttään. Rokotteen vastustaja on kuin ilmestyskirjan peto eli kuolemaa levittävä saata*na.

Mitä minä hyödyn siitä passista, kun makaan haudassa rokotteen aiheuttamien oireiden takia? Kovin vajaa olet, jos et tajua, että rokote on osalle hengenvaarallinen. 

Pysy siellä kopissasi lopun ikääsi niin ei tarvitse ottaa rokotetta ja et saa koronaa. Sinunlaisiasi ihmisiä tuskin kukaan haluaa tavata sillä saatat levittää koronatautia kun et kerran ota rokotetta. 

Pysy ihan itse vaan. Sinuahan se korona tuntuu pelottavan. 

Minun ei tarvitse pelätä koronaa sillä olen saanut kaksi Pfizerin rokotetta jo yli kaksi kuukautta sitten. Sääliksi käy vaan niitä viime vuonna hoitamiani koronaan kuolleita potilaita jotka eivät saaneet mahdollisuutta ottaa rokotetta ajoissa. 

Ei se rokote mitään takaa. Sun täytyy edelleen pitää maskia ja noudattaa muita rajoituksia.

Kyllä, mutta sillä saa helpotuksia rajoituksiin/testeihin ja karanteeneihin.

Juuei saa. Rajoitukset helpottuvat ihan muulla kuin rokotteilla eikä rokote ole mikään "vapaudu karanteenista" kortti. 

Ai jaa, enköhän tiedä paremmin, kun mä tätä tilannetta täällä elän?

Et näy tietävä. Nimitäin viime kesänäkin Suomessa poistui lähes kaikki rajoitukset. Mikäs rokote sen saikaan aikaan?

Hah, yritätkö väittää, että joku on sanonut ettei muut rajoitukset kuin rokote ole auttaneet aaltojen laskuun? Kukaan ei ole sellaista väittänyt eikä tämä edes liity rokotepassiin tai sen mahdollistamiin rajoitteiden vähentämiseen yksilötasolla. Rokote on nyt se, jolla tää viedään maaliin, halusit tai et. Ja rokotetut saavat erivapauksia, halusit tai et.

No onhan väitetty. "Rokote on ainut keino päästä avoimeen yhteiskuntaan" vai miten se menikään? En jaksa kaivaa tarkkaa sitaattia. Rokotetut saavat tällä hetkellä erivapautena korkeintaan haittavaikutuksia rokotteesta. Loppu on sinun fantasiaasi, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 

Lopullisesti ja kokonaan avoimeen yhteiskuntaan. Ja edelleen mä täällä riittävästi rokotetussa maassa rokotepassini kanssa olen oleillut, enköhän tiedä mitä vapauksia olen saanut.

Ja ole niin pässi, että väittelet SUOMEN tilanteesta argumenttina oman maasi tilanne. Me emme elä rokotepassimaassasi, me elämme SUOMESSA. 

Jos mä lerron rokotepassin hyödyistä, koska mulla on kokemusta, onko se pässiä? Selvä, sun kanssa on ihan turha keskustella.

On. Koska kaikki ymmärtävät, että a) nuo hyödyt eivät ole seurausta rokotepassista, vaan rajoitusten purkamisesta ja b) se mikä toimii sinulle/sinun maassasi, ei toimi kaikille/kaikkialla. 

A) rokotepassi on avannut rokotetuille erivapauksia, vähentänyt rajoituksia ja B) rokote ja rokotepassi toimii täsmälleen samalla tavalla joka paikassa

Kiva, jos sinä viihdyt n'''tsiajan kaltaisissa olosuhteissa, joissa ihmisille annetaan erivapauksia aivopesun seurauksena. Minä en sellaiseen maahan halua. Enkä onnekseni sellaisessa asukaan. 

Se nyt vaan on niin, että rokotetut saa niitä erivapauksia, totta kai.

Kuivaile yksityiskohtaisesti tämänhetkisiä erivapauksia, joita Suomessa asuvilla suomalaisilla rokotetuilla on. 

Ei yhtään, koska rokotepassiahan vasta kaavaillaan. Mikä kysymys tää nyt oli?

No tässä keskustellaan Suomesta ja sinä (?) väitit, että rokotetuilla on erivapauksia. Totta kai haluan tietää, mitä vapauksia. 

Miksi mä kertoisin ne uudelleen? Tässä keskustellaan rokotepassista ja minä kerroin onnistuneen passin kokemuksestani, miksi se sua puristelee?

Se, että sinä nautit ihmisten eriarvoistamisesta, ei tee rokotepassista onnistunutta ratkaisua. Se on sairaiden ihmisten keino syrjiä ihmisiä. 

Voi taivas! Se, että rokotettuna sä saat liikkua vapaasti, saat matkustaa ulkomaille, osin karanteenivapaasti ja sä et tarvitse neg. testitulosta tiettyihin paikkoihin, ei ole eriarvoistamista nähnytkään. Te jumitatte harhaluulossa, että tää liittyisi nyt kaupoissa asiointiin niin vahvasti, että ette edes ymmärrä mistä puhutaan. Tottakai rokotetun tuleekin saada helpotusta rajoituksiin, miksi pitäisi rajoittaa samalla tavoin kuin ei rokotettuja?

No ihan vaikka siksi, että rokottamattomillakin on ihmisoikeudet sekä perustuslaillinen oikeus liikkumiseen. Edelleenkään ei ole tervettä tavoitella n''tsivaltiota, jossa ihmiset jaotellaan vapaisiin ja ei-vapaisiin. Joko kaikille rajoitukset tai sitten ei kenellekään rajoituksia. Näin toimii tasa-arvoinen yhteiskunta. 

Rokottamaton levittää koronasaastaansa ja siksi nämä pedot pitää eristää yhteiskunnasta. Ei näillä elukoilla saa olla oikeutta tuhota toisten terveyttä. Rokottamattomat ovat tappaneet Suomessakin melkein 1000 kansalaista  koronaan ja maailmanlaajuisesti lähes kolme miljoona. ROKOTTAMATON on kuin raivotautinen koira eli niitä elukoita pitää välttää ja mieluiten eristää ikuisiksi ajoiksi. 

Ota jo ne lääkkeet tai mene vaikka nukkumaan. Ei kukaan jaksa kuunnella sinun harhojasi. 

Mikäs Niuvanniemen asukki siellä ulisee.

En tiedä. Tuo petohullu kyllä kuuluisi sinne Niuvaniemeen, jos ei siellä vielä ole. 

Sieltäkö sinä olet kotoisin. Hulluus paistaa jutuistasi läpi sen verran voimakkaasti.

Vierailija
654/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti inhimilliset toimittajat mediassa nostavat tästä kohun. Tähän EI pidä kenenkään suostua.

Tsemppiä! <3

Kaikkea en tuolla gab:ssäkään allekirjoita, mutta siellä näistä asioista on varoiteltu jo ainakin viimeiset kolme kuukautta (nämä rokotepassit ja liittäminen maksukortteihin esim.). Suomessa asiasta varoittelee mv lehti ja ulilauta, vaikken niidenkään kanssa ole samaa mieltä joka asiasta. Joku Turtiaisen ihailu menee vähän yli, vaikka fakta on, että Turtiainen nyt tekee vaan haittaa, vaikka tarkoitus hyvä olisikin. Pitää olla tarpeeksi älykäs, jotta tämä sosialismin eteneminen saataisiin pysäytettyä, täytyy olla ovelampi kuin vastustaja, eikä pauhata suoraan kasvotusten. Vihollinen käyttää sellaista naiviutta omiin tarpeisiinsa.

Myös sellainen leht kuin magneettimedia kertoo paljon sellaista tietoa, mitä ei sitten saa mistään muualta, vaikka jossain asioissa saattaa mennä liian pitkälle johtopäätöksissään. Sieltä olen mm. lukenut, että nyt hallituksen ja EU:n vaatima vihapuhekielto ei olekaan mikään ihan uusi juttu, vaan siitä on pauhattu jenkeissä jo useamman vuoden ajan.

En käytä gabia, mutta sen- suu-rin myötä käyn token tubessa. Luen valta-ja vastamediaa. MV-lehden avaan aina nykyään ensiksi oman ja läheisten turvallisuuden takia. Siellä varoitetaan nimittäin monista asioista jo viikkoja tai kuukausia aiemmin ennen ns. valtamediaa.

Suosittelen muitakin tekemän niin itsesuojelun takia.

Luotan ihmisten itsenäiseen ajattelukykyyn. Uskon, että itselleen rehellinen ihminen ajattelee niin terävästi, että osaa erottaan oikean tiedon väärästä. Esim. poliittisen vaikuttamisen ja ne salaliittoteoriat, jotka näyttäisivät olevan epätodennäköisiä. Niin kauheaa kuin se onkin, monet asiat ovat toteutuneet, joita aiemmin pidettiin salaliittoteorioina.

Viime kesästä lähtien minulle kävi niin, että aloin peilata kaikkea tietoa Raamatun valossa.

Onnea uskoon tulosta. Oliko jotain itse asiaan liittyen?

Tarkoitatko otsikkoon liittyen? En pidä itseäni viisaana. Ilmestyskirjaa en edes oikein uskalla selittää.

Sen olen sanonut tässä ketjussa kuitenkin, että en tiedä, olenko oikeassa, mutta tästä tulee mieleen Pedon merkki.

Sitten jos joku tietää lopun ajan profetioista, tuleeko Googin sota ennen kuin Pedon merkki?

Jotkut sanovat, että Venäjä on Goog.

Kun katsoo videoita liittyen Ukrainaan, niin sotahan siellä on nyt alkanut. Itse ajattelen, että ennemmin tai myöhemmin tullaan käyttämään ydinaseita tässä sodassa.

Yleensä keskustellaan otsikon alla siihen liittyvistä asioista joo. Eli rokotepassi on pedon merkki? No nih, henkkaritkin on sit sellainen, kuten myös kela-kortti ja tavallinen passi. Niissä kun on sun tietoja.

Niin no henkkareiden tai kela kortin perusteella ei määritellä mitä saat tehdä tai saatko ostaa tuotteita kaupasta. Eikä ne tiedot näy jossain maksupäätteessä kaikelle kansalle.

Eikä maksukortissakaan, ainut vaan että ideana ihan typerä. Itse rokotepassi ei siis ole huono idea, sen sisällyttäminen pankkikorttiin on.

Rokotepassi on huono idea, jos sillä aletaan systemaattisesti syrjiä rokottamattomia ja rokotteesta tulee ns. pääsylippu normaaliin elämään.

Miksi? Rokote on ainut tapa maailmanlaajuisesti päästä normaaliin elämään, miksi se olisi syrjintää, jos rokotteen ottaneet pääsisi siihen ennen rokottamattomia?

Paskapuhetta. 

1. Rokote ei estä taudin levittämistä 

2. Rokote ei estä taudin saamista.

Kyllä se on ihan helvetinmoista syrjintää, jos terveydellisistä syistä aletaan rajaamaan ihmisten perusoikeuksia. 

ÄLÄ VIITSI LEVITTÄÄ VÄÄRÄÄ TIETOA SILLÄ

1. ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN LEVIÄMISTÄ

2 ROKOTE ESTÄÄ TAUDIN SAAMISTA

3 ROKOTE ESTÄÄ VAKAVAN TAUDIN SAAMISEN

OLETKO MIELENVIKAINEN VAI MIKSI VÄITÄT TIETEELLISTÄ NÄYTTÖÄ VASTAAN.. LUE ARTIKKELEITA NIIN OPIT JOTAIN KORONATAUDISTA. 

Ohis

N Ä M Ä kuusi (6) linkkiä !!!!

https://nypost.com/2021/04/11/nj-man-in-hospital-with-covid-after-being…

Viiden viikon päästä ensimmäinen Johnson & Johnson rokotteen saamisen jälkeen. Ja näitähän meille on nyt kai tulossa iso erä?

9.4.2021

EU tutkii Johnson & Johnsonin rokotteen mahdollista yhteyttä veritulppaan – Astra Zenecan rokotteen yhteyttä toiseenkin verisuoniongelmaan selvitetään

https://yle.fi/uutiset/3-11877652

Tässä teille r o k o t e h u l l u t !!!

Vierailija
655/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille r o k o t e h u l l u t !!!

Ja nuo kaikki vielä valtamediassa. Ei tarvittu edes vaihtoehtomediaa kertomaan totuutta.

Vierailija
656/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tätä syrjimistä sillä rokotteen ottamalla estät tehokkaasti oman ja muitten sairastumisen eli et levitä tautia toisille. Kaupan päälle saat vielä rokotepassin ja silloin muut tietävät että et ole tautia levittävä koronapeto.

Omasta mielestäni koronarokote pitäisi määrätä pakolliseksi sillä pahinta on jos koronaa tarkoituksella levittävät estävät paluun normaaliin yhteiskuntajärjestykseen ihan silkkaa ilkeyttään. Rokotteen vastustaja on kuin ilmestyskirjan peto eli kuolemaa levittävä saata*na.

Mitä minä hyödyn siitä passista, kun makaan haudassa rokotteen aiheuttamien oireiden takia? Kovin vajaa olet, jos et tajua, että rokote on osalle hengenvaarallinen. 

Pysy siellä kopissasi lopun ikääsi niin ei tarvitse ottaa rokotetta ja et saa koronaa. Sinunlaisiasi ihmisiä tuskin kukaan haluaa tavata sillä saatat levittää koronatautia kun et kerran ota rokotetta. 

Pysy ihan itse vaan. Sinuahan se korona tuntuu pelottavan. 

Minun ei tarvitse pelätä koronaa sillä olen saanut kaksi Pfizerin rokotetta jo yli kaksi kuukautta sitten. Sääliksi käy vaan niitä viime vuonna hoitamiani koronaan kuolleita potilaita jotka eivät saaneet mahdollisuutta ottaa rokotetta ajoissa. 

Ei se rokote mitään takaa. Sun täytyy edelleen pitää maskia ja noudattaa muita rajoituksia.

Kyllä, mutta sillä saa helpotuksia rajoituksiin/testeihin ja karanteeneihin.

Juuei saa. Rajoitukset helpottuvat ihan muulla kuin rokotteilla eikä rokote ole mikään "vapaudu karanteenista" kortti. 

Ai jaa, enköhän tiedä paremmin, kun mä tätä tilannetta täällä elän?

Et näy tietävä. Nimitäin viime kesänäkin Suomessa poistui lähes kaikki rajoitukset. Mikäs rokote sen saikaan aikaan?

Hah, yritätkö väittää, että joku on sanonut ettei muut rajoitukset kuin rokote ole auttaneet aaltojen laskuun? Kukaan ei ole sellaista väittänyt eikä tämä edes liity rokotepassiin tai sen mahdollistamiin rajoitteiden vähentämiseen yksilötasolla. Rokote on nyt se, jolla tää viedään maaliin, halusit tai et. Ja rokotetut saavat erivapauksia, halusit tai et.

No onhan väitetty. "Rokote on ainut keino päästä avoimeen yhteiskuntaan" vai miten se menikään? En jaksa kaivaa tarkkaa sitaattia. Rokotetut saavat tällä hetkellä erivapautena korkeintaan haittavaikutuksia rokotteesta. Loppu on sinun fantasiaasi, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 

Lopullisesti ja kokonaan avoimeen yhteiskuntaan. Ja edelleen mä täällä riittävästi rokotetussa maassa rokotepassini kanssa olen oleillut, enköhän tiedä mitä vapauksia olen saanut.

Ja ole niin pässi, että väittelet SUOMEN tilanteesta argumenttina oman maasi tilanne. Me emme elä rokotepassimaassasi, me elämme SUOMESSA. 

Jos mä lerron rokotepassin hyödyistä, koska mulla on kokemusta, onko se pässiä? Selvä, sun kanssa on ihan turha keskustella.

On. Koska kaikki ymmärtävät, että a) nuo hyödyt eivät ole seurausta rokotepassista, vaan rajoitusten purkamisesta ja b) se mikä toimii sinulle/sinun maassasi, ei toimi kaikille/kaikkialla. 

A) rokotepassi on avannut rokotetuille erivapauksia, vähentänyt rajoituksia ja B) rokote ja rokotepassi toimii täsmälleen samalla tavalla joka paikassa

Kiva, jos sinä viihdyt n'''tsiajan kaltaisissa olosuhteissa, joissa ihmisille annetaan erivapauksia aivopesun seurauksena. Minä en sellaiseen maahan halua. Enkä onnekseni sellaisessa asukaan. 

Se nyt vaan on niin, että rokotetut saa niitä erivapauksia, totta kai.

Kuivaile yksityiskohtaisesti tämänhetkisiä erivapauksia, joita Suomessa asuvilla suomalaisilla rokotetuilla on. 

Ei yhtään, koska rokotepassiahan vasta kaavaillaan. Mikä kysymys tää nyt oli?

No tässä keskustellaan Suomesta ja sinä (?) väitit, että rokotetuilla on erivapauksia. Totta kai haluan tietää, mitä vapauksia. 

Miksi mä kertoisin ne uudelleen? Tässä keskustellaan rokotepassista ja minä kerroin onnistuneen passin kokemuksestani, miksi se sua puristelee?

Se, että sinä nautit ihmisten eriarvoistamisesta, ei tee rokotepassista onnistunutta ratkaisua. Se on sairaiden ihmisten keino syrjiä ihmisiä. 

Voi taivas! Se, että rokotettuna sä saat liikkua vapaasti, saat matkustaa ulkomaille, osin karanteenivapaasti ja sä et tarvitse neg. testitulosta tiettyihin paikkoihin, ei ole eriarvoistamista nähnytkään. Te jumitatte harhaluulossa, että tää liittyisi nyt kaupoissa asiointiin niin vahvasti, että ette edes ymmärrä mistä puhutaan. Tottakai rokotetun tuleekin saada helpotusta rajoituksiin, miksi pitäisi rajoittaa samalla tavoin kuin ei rokotettuja?

No ihan vaikka siksi, että rokottamattomillakin on ihmisoikeudet sekä perustuslaillinen oikeus liikkumiseen. Edelleenkään ei ole tervettä tavoitella n''tsivaltiota, jossa ihmiset jaotellaan vapaisiin ja ei-vapaisiin. Joko kaikille rajoitukset tai sitten ei kenellekään rajoituksia. Näin toimii tasa-arvoinen yhteiskunta. 

Rokottamaton levittää koronasaastaansa ja siksi nämä pedot pitää eristää yhteiskunnasta. Ei näillä elukoilla saa olla oikeutta tuhota toisten terveyttä. Rokottamattomat ovat tappaneet Suomessakin melkein 1000 kansalaista  koronaan ja maailmanlaajuisesti lähes kolme miljoona. ROKOTTAMATON on kuin raivotautinen koira eli niitä elukoita pitää välttää ja mieluiten eristää ikuisiksi ajoiksi. 

Ota jo ne lääkkeet tai mene vaikka nukkumaan. Ei kukaan jaksa kuunnella sinun harhojasi. 

Mikäs Niuvanniemen asukki siellä ulisee.

En tiedä. Tuo petohullu kyllä kuuluisi sinne Niuvaniemeen, jos ei siellä vielä ole. 

Sieltäkö sinä olet kotoisin. Hulluus paistaa jutuistasi läpi sen verran voimakkaasti.

Älä nyt sotke elämäntarinaasi tähän. 

Vierailija
657/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikä kukaan voi ostaa tai myydä kuin ne jotka ovat ottaneet pedon merkin!"

siinä se tuli

Kas näin se käy. Ei tarvii kuin ilmoittaa, että juttelee asiasta virallisesti.

Vierailija
658/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttusi ovat sen verran sekavia että tein sinusta pakkohoitolähetteen. Ambulanssi tule kohta hakemaan sinua joten ala pakata tavaroitasi sairaalakeikkaa varten. 

Ai että toimit täällä oikein ilmiantajankin?

Olet todella vaarallinen yksilö, oli tuo sitten jotain sairasta huumoria tai ei. Sinusta tosin uskon mitä vain.

Vierailija
659/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne kaikki  handmaid's talet sitten toteutuvat. Pikku poppoo ottaa väkipakolla määräysvallan kaikessa ennen kuin huomaammekaan. Lääkärit etunenässä niin kuin toisen maailman sodan aikana. Kuka pysäyttää?

Vierailija
660/959 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin yliopiston professori sanoo nyt A-studiossa, että perustuslaillinen yhdenvertaisuus saavutettaisiin ja koronarokotepassi voitaisiin ottaa käyttöön, mikäli rokotteen korvaa negatiiviset testit ja sairastettu korona.

Syrjivyysongelma tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että rokotettu voi kantaa koronaa.

Tuo yliopiston professori sanoo, että rokotepassi turvaa kahden tason oikeudet, elinkeinoelämän ja rokotettujen oikeudet.

Lehtonen ei vastannut toimittajan kysymykseen, korvaako koronan sairastaminen tai negatiivinen testitulos rokottamisen. Lehtonen toistaa, että pitää rokottaa kaikki. Haiskahtaa nyt...

Oikeus elämään ja terveyteen on perustavanlaatuinen oikeus. Se tarkoittaa että ihmisellä on oikeus pystyä välttämään ruttoa, koronaa tai muuta tappavaa tautia levittävät viruslingot jotka eivät välitä toisten terveydestä.

Siksi koronaa levittävät rokotamattomat pitää eristää yhteiskunnasta tai ainakin voida rajoittaa näitten itserakkaitten minäminä tyyppien taudin levittämiskykyä. En näe kovin syrjivänä jos rokotteen vieroksuja ei pandemian aikana pääsre matkustamaan ulkomaille tai vaikka keikoille.

Olkoot nämä taudinkantajat omissa loukoissaan vaikka vuoden tai kaksi poissa kunnon ihmisten näkyvistä.  

Mitä ihmettä sä horiset? Miksi ihmeessä otat rokotteen, jos et usko sen suojaavan sua yhtään miltään? Mä ainakin luotan, että ensi viikolla saamani rokote suojaa mua  varsin hyvin saamasta Covid-19:stä vakavaa muotoa. Jos en luottaisi siihen, ihan turhaan ottaisin koko rokotettakaan. 

Juuri noin. Juuri tuota en tajua, että osa rokotetuista vauhkoaa peläten rokottamattomia.