Oletko ollut Briteissä? Minä en.
Kommentit (65)
Ainoastaan Lontoossa olen käynyt. Haluaisin kyllä käydä muuallakin Britanniassa.
Olen reilannut Irlannissa, Skotlannissa ja Englannissa.
Olen käynyt Lontoossa monen monta kertaa, Manchesterissä useamman kerran työreissulla ja kierrellyt eri puolilla moottoripyörällä - erityisesti Skotlannissa - eräänä sateisena ja kylmänä kesänä. Tykkään.
Puhutellaanko Briteissä yleisesti outoa ja ulkomaalaistakin ihmistä: my dear, my love...
Onko tämä enemmän vanhemman ikäluokan tapa.
Minä olen. Se on sellainen upporikasta ja rutiköyhää-kokemus. Toisaalta sukulaisia asua mukavasti alueella, joka on keskimäärin köyhää, ja hyvin ollaan sielläkin viihdytty kun tottuu paikallisten kovaääniseen ja mutkattomaan olemisen tapaan. Cheap and cheerful.
Iso-Britannia on vähän kuin Euroopan USA, ei siitä voi tehdä yleistyksiä. On valtavasti vaihtelua verrattuna esim. Pohjoismaihin.
Asuin jonkin aikaa 20 v sitten. Jäi mieleen, miten juustohöylää ei meinannut löytää mistään. Muutenkin oli jotenkin vanhanaikainen paikka. Mutta tykkäsin silti, mukavia ihmisiä. Kävelyretkiä maaseudulla jäin kaipaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Puhutellaanko Briteissä yleisesti outoa ja ulkomaalaistakin ihmistä: my dear, my love...
Onko tämä enemmän vanhemman ikäluokan tapa.
Love ja dear, ei my love ja my dear.
Pohjoisen tapoja lähinnä.
Olen, ja menisin uudestaankin. Pidin maasta ja ihmisistä. Myös Irlanti ja Skotlanti on tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen. Se on sellainen upporikasta ja rutiköyhää-kokemus. Toisaalta sukulaisia asua mukavasti alueella, joka on keskimäärin köyhää, ja hyvin ollaan sielläkin viihdytty kun tottuu paikallisten kovaääniseen ja mutkattomaan olemisen tapaan. Cheap and cheerful.
Iso-Britannia on vähän kuin Euroopan USA, ei siitä voi tehdä yleistyksiä. On valtavasti vaihtelua verrattuna esim. Pohjoismaihin.
Itse en näe Britanniaa Euroopan USA:na. Maantieteellisesti muistuttaa enemmän pohjoismaita ja porukka on varsin homogeenistä. Ilmainen julkinen terveydenhuolto
Luokkayhteiskunta kylläkin on eikä luokkaretkeen riitä pelkkä raha kuten USA:ssa..
Asuin 15 v. Kaipaan ja en kaipaa.
Englannin etelärannikolla asuin ja Lontoossa.
Englannin kieltä kaipaan ja kohteliaisuutta.
Vapaita merituulia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Lontoossa monen monta kertaa, Manchesterissä useamman kerran työreissulla ja kierrellyt eri puolilla moottoripyörällä - erityisesti Skotlannissa - eräänä sateisena ja kylmänä kesänä. Tykkään.
Kuulostaa ihanalta, Skotlanti kiinnostais muakin kovasti.
Itse käynyt vaan Liverpoolissa.
Maalta kirjoitti:
Olen, ja menisin uudestaankin. Pidin maasta ja ihmisistä. Myös Irlanti ja Skotlanti on tuttuja.
Skotlanti ja pohjois-Irlanti kuuluu britteihin.
Olen käynyt ja tykkään. Skotlannin sumuisia nummia rakastan ja savuisia viskejä ja tummaa olutta hämyisissä pubeissa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta haluaisin asua siellä.
Haluaisin asua maassa, jossa et ole edes käynyt? Se onkin fiksua, ei kuin kamat myyntiin ja menox.
About parikymmentä kertaa Lontoossa. Aluksi en tykännyt, mutta opin tykkäämään ajan kanssa. Heinäkuun helteillä ei kannata mennä, suurkaupunki on kamala hikinen pätsi silloin.
Kerran vietin 15h Heathrown lentokentällä mutta sitä tuskin lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta, Skotlanti kiinnostais muakin kovasti.
Itse käynyt vaan Liverpoolissa.
Teitkö pyhiinvaellusmatkan The Beatles -yhtyeen kotikaupunkiin?
En, mutta haluaisin asua siellä.