Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveri nyppi keitosta sipulit serviettiin ja vei roskikseen kun vei riskinsä altaaseen

Vierailija
12.04.2021 |

Meillä on opetettu että jos jotain tarjotaan, se syödään kokonaan eikä närpitä. 9-vuotias lapsi kuitenkin jo.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi toimi fiksusti.

Mikä AP olisi ollut parempi tapa, jos lapsi ei sipulia halua syödä?

Vierailija
22/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi pätee ravintolassa?

"Ja meiltähän ei poistuta ennenkuin lautanen on tyhjä!"

Vois mennä ylitöiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mä nypin suolakurkut pois Sibyllan hampurilaisesta 😁 muuten hyvää, mutta ne kurkut. Ja nyppisin sipulitkin, jos niitä olisi 😄

Tiesitkö, että voit tilata sen hampurilaisen ilman niitä suolakurkkuviipaleita.

Toki, mutta en viitsi olla vaikea asiakas 🤠

Vierailija
24/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös paljon ihmisiä, joille sipuli aiheuttaa pahat vatsavaivat. Itse olen sellainen. Tykkäisin kyllä sillä maustaa ruokia, mutta ei voi.

Vierailija
25/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein tehty. Suomessa edelleen on tämä pula-ajan mentaliteetti että kaikki on mukisematta syötävä. Esim. Italiassa jota niin hienona pidetään on ihan ok aikuisenkin jättää lautaselle sen mistä ei pidä, tai vaikka kertoa heti kättelyssä että en pidä mustekalasta. Suomessa pitäisi syödä vaikka oksennus kurkussa.

Vierailija
26/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei tykännyt sipulista.  En tykännyt minäkään lapsena.  Sipulin suikaleet näyttivät aivan ötökän toukilta. Syömättä jätetyt sipulit olisi tietenkin pitänyt laittaa biojätteisiin, eikä roskiin.  Löytyykö sinun keittiöstäsi bj-astia?

Vierailija
27/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli fiksu kun ei valittanut ruuasta ja söi keiton. Ja vielä ymmärsi laittaa sipulit serviettiin ja viedä roskiin. Harvinaisen hyvin käyttäytyvä pieni vieras.

Ymmärrän lasten sipulikammon. Itse en ole aikuisiällä kokannut mistään muusta sipulista kuin salottisipulista. Syön kylässä sipulia ruuan seassa, mutta yritän vältellä isoja köntsiä. Sen maku on kypsänäkin oudon terävä. Paitsi salottisipulissa, joka on miellyttävän makuista.

Vierailija
28/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat? Kohtelias lapsi kun jätti huomaamatta syömättä sen mistä ei niin piitannut. Meillä yksi lapsen kaveri sanoo suoraan että hyi tää on pahaa, teillä on aina pahaa ruokaa ja voisitteko laittaa parempaa. Se on epäkohteliasta. Ja tosiaan, hänelle olen ihan suoraan sanonut että meillä on tämmöstä ruokaa, ota tai jätä ja että ei ole kohteliasta arvostella tarjottuja ruokia. 6-v kyseessä. Semmosia ne jotkut lapset on. Turha tommosesta stressata.

Vierailija
29/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on opetettu, että ruualle ei yökitä, mutta tosiaan jos ei joku maistu sen voi kohteliaasti sanoa tai jättää syömättä. Fiksu 9-v sulla kylässä, kun ei tehnyt asiasta tuon suurempaa numeroa ja vei vielä itse roskiin sipulinsa.

Onneksi on nykyään meillä töissä maski"pakko" kotikäynneillä. Voi sanoa, että kiitos mutta mä en nyt voi ottaa mitään kun en saa riisua maskia. Niin monet ihmiset oon suututtanut, kun minä en halua pullaa syödä, kahvikupillinen menee kyllä, mutta pullat ja muut jätän. Loukkaannutaan, kun minua varten pöytä koreaksi laitettu eikä kelpaa. No, teen 2-4 kotikäyntiä/päivä, jo tässä olisi kuin joku syöttöporsas jos joka paikassa tarjottaisi/söisi tarjottavat. Ja kun minä en edes pidä makeasta... Jos on joku sämpylä tai karjalanpiirakka tms., niin sen saatan ottaa. 

Kotikäynneillä käyvien ihmisten, oli ammatti mikä tahansa, pitäisi kyetä vastaamaan kohteliaisuudella kohteliaisuuteen. Sinä saatat olla ainoa ihmiskontakti asiakkaallesi ja sellaisena virkistävä poikkeus yksinäisyyden rutiiniin. Asiakaskontaktissa itsekkyys pitäisi pystyä pitämään piilossa.

Aivan, voi kohteliaasti kieltäytyä tarjoilusta.

Nimenomaan näin. Lisäksi työni ei liity mitenkään siihen, että ollaan päiväkahviseuraa. Minä olen kohtelias, ammatillinen ja empaattinen työssäni. Osaan kohteliaasti palata aina asiaan, vaikka sillä ihmisellä voi olla tarve puhua kaikki asiat alkaen kun Jumala loi maailman ja siitä tähän asti. Mutta työaikani on jaettava monelle asiakkaalle. 

Vierailija
30/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että lähes puolet on ylipainoisia kun siitä ruuasta pidetään niin pirun isoa numeroa ja sillä näköjään alistetaankin lapsia.

Vierailija
31/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein tehty. Suomessa edelleen on tämä pula-ajan mentaliteetti että kaikki on mukisematta syötävä. Esim. Italiassa jota niin hienona pidetään on ihan ok aikuisenkin jättää lautaselle sen mistä ei pidä, tai vaikka kertoa heti kättelyssä että en pidä mustekalasta. Suomessa pitäisi syödä vaikka oksennus kurkussa.

Jep ja lautanen on syötävä tyhjäksi. Tämä oppi mielessäni olin opiskeluaikana Intiassa, ja vierailuilla söin lautasen tyhjäksi kun se on kohteliasta. Kukaan ei kertonut, että siellä lautasen tyhjäksi syöminen on sen merkki, että haluaa lisää. Ja sitä ruokaa tuli lisää... ja yritin kohteliaasti kieltäytyä, mutta niin. Söin kiltisti lautasen tyhjäksi. Ja tuli lisää... Loputon ikiliikkuja.  Mahtoi ne ajatella, että onkohan tuo ihminen ihan köyhä ja ei ole nähnytkään ruokaa päiväkausiin? :D 

Vierailija
32/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyrtää tuo tapa viedä tiskit altaaseen. Helpompi kun laitan ne itse koneeseen, kuin kaivan tiskialtaasta ruuantähteuden seassa lilluvia astioita.

Talon emäntä voi sanoa,ruokalautaset jätetään pöytään syötyä.Laspen koti kenties ei ole astianpesu-konetta?Se mikä teidän perheessä on itsestään selvää,ei toisilla ole.Jos lapsesi syö sipulia on totunut se.Naapurissa kuitenkin voi olla lapsen perhe,ei käytä sipulia ravintoon?Vatsavaivat, allergiat ymm.Parempi olla ottamatta vieraita syömään kotiinsa ja yö kyliin.Säästyy turha ongelmat.!Jokaisessa perheesä omat tavat ja  rituaalit. Itse rakastan sipuli.Huomioin toiset se asia kuitenkin.Itse sanon myös,minä korjaan pöydästä astiat, viellä kun kykenen.Juuri siksi: Ei astanpesukonetta ja voin biojäte heti laitaa,jos jää lautaseen jotain?Ystäväni inhosi rusinoita.Silti leivon pullaa ,jossa rusinoita.Koska rakastin rusina-pulaa.Katselin kun hän kaivo kahvipöytäni rusinat aina asetille.Hänen tapa,Meillä kaikilla on omat tavat ja maku elämykset tai inhokit.

Vierailija
33/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli ja varsinkin suomalaisten suosima punasipuli on yksi luojan suurimmista virheistä. 

Sipulin paikka on roskiksessa joten aloituksen poika teki aivan oikein.

Onneksi tästä virheestä otettiin opiksi ja kehitettiin tilalle täydellinen valkosipuli.

Vierailija
34/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaittu nykyään sipuleissa on uloin kerros kuorenkin jälkeen niin kova ettei sitä voi purra.  Joten en ihmettele.

Vierailija
35/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksustti toimi lapsi, mun yksi kaveri on kohta 50-v ja tekee sipulista ruuassa aina kamalan draaman.

Voi helvetti sitä myötähäpeän määrää kun sai kerran ravintolassa vahingossa hampurilaisen, jossa oli sipulirenkaita välissä.

Normaali ihminen olisi vaan napannut se renkaat pois ja syönyt sen purilaisen, mutta tämä alkoi huutaa tarjoilijalle ja nosti ihan järjettömän metelin kahdesta sipulirenkaasta.

Ja ei kyse mistään allergiasta vaan sipulin suutuntuma kuulemma etova.

En tuon reissun jälkeen ole ko henkilön kanssa suostunut ravintolaan syömään.

Vierailija
36/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on servietti?

Vierailija
37/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nypin suolakurkut pois Sibyllan hampurilaisesta 😁 muuten hyvää, mutta ne kurkut. Ja nyppisin sipulitkin, jos niitä olisi 😄

Mutta viitsit heittää ruokaa roskiin? Hienoa!

Vierailija
38/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on servietti?

Lautasliina

39/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta viitsit heittää ruokaa roskiin? Hienoa!

Samaten kuin ne loput ranskikset, joita ei vaan jaksa 😅

Vierailija
40/51 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulit ovat superfoodeja joiden päivittäisannokselle ei ole asetettu ylärajaa, sama pätee tomaattiin.