Kokemuksia mikä ruuhkaisin synnytyskuukausi????
Ihan mielenkiinnosta kyselen.Edelliset lapsoset syntyneet elokuussa,2x lokakuussa,marraskuussa ja helmikuussa.Ja silloin ollut rauhallista,ainakin sinä päivänä kun itse olin huhkimassa.
Nyt seuraava olisi tulossa maaliskuun lopulla-huhtikuun alkuunkin voi mennä.
Joskus olen vaan lueskellut miten käytävillä äitejä ja huoneet täynnä.
On varmasti joku tutkimus milloin niitä lapsia syntyy eniten.
Kommentit (16)
mutta kätilö sanoi, ettei enää juurikaan ole kuukausilla eroa, porukkaa/kiirettä on aina.
Peesaan Omppista. Minulle sanottiin vuosi sitten, että nykyisin on aina kiirettä. Pahimmat kuukaudet on kuulemma kesällä (synnytyksiä satutetaan kesälle, jotta saataisiin pitkät lomat). Sen sijaan maaliskuu ei enää ole suosiossa samalla tavalla kuin ennen.
Etenkin viime syyskuu oli todella " suosittu" synnytyskuukausi, sen näkee jo hakutoiminnolla täältä vauvapalstaltakin - joka toinen päivä kättärillä sulku jne.
Itse synnytin kakkosemme juuri viime syyskuun lopulla ja Jorvissa oli todella ruuhkaista kättärin sulkujen vuoksi. Niin kuulemma naikkarillakin. Itse sain viimeisen vapaan synnytyssalin puoleen vuorokauteen ja toisaalta taas jouduin/sain viettää salissa melkein 6h synnytyksen jälkeenkin, koska synnyttäneiden osastoilla ei ollut yhtään paikkaa vapaana! Huonekaveri oli synnyttänyt lepohuoneessa, koska saleissa ei ollut juuri silloin tilaa...
Ruuhkatilanne kyllä (onneksi) vaihtelee ihan päivittäin ja se on säkästä kiinni milloin vauva sattuu syntymään. Kuitenkin tilastollisesti nuo maalis- ja syyskuu ovat muita ruuhkaisemmat.
Vastasi, että syyskuu olis ruuhkaisin kuukausi.....
Meillä muuten on kalenterisa kaikkein eniten ystävien synttäreitä elokuussa...... Huomattavan paljoin enemmän kuin muina kuukausin, melkein kaikki päivät täynnä.....
Että kaippa se pimeä talvi/Joulun aika saa vetäystymään sinne peiton alle =D
Kaveri on kätilö ja sanoi, et maaliskuu ois kiireisin. Ja sit huhtikuu ja toukokuu. Mahtaako johtua edellisestä kesästä? :)
Muistelen jostain lukeneeni että maaliskuu olisi vilkas kuukausi. Voi kuulemma johtua siitä että 9kk aiemmin on juhannus. Tiedä sitten. Meidänkin tuttavapiirissä monella on elokuussa synttärit ja muutenki syksyn aikana enemmän kuin keväällä/kesällä.
Toisen lapsen synnytin maaliskuussa, ja kuulemma se on lähes joka vuosi vilkkain aika (juhannus;)...). Esikko syntyi marraskuussa, ja se on taas sitä hiljaisempaa aikaa kuulemma.
...taallapain maailmaa (Keski-Eurooppa) olen kuullut etta helmikuu (lapset tehty kesalla) ja kesakuu (syksyn pimeys?). Meidan lapset on tietysti syntyneet juuri kesakuussa ja helmikuussa, ja molemmilla kerroilla oli kylla sairaalassa melkoisen taytta. ;-) Ehka Suomessa sitten tosiaan se juhannus on se maaginen tekija.
Viime viikolla olin synnärillä ja kätilöt totesivat, että aivan täyttä. Osa joutui odottamaan osastolla aika pitkään ennenkuin pääsivät salin puolelle. Ruuhka tulee kuulemma aina täyden kuun aikaan. Mitenköhän se kuu sitten vaikuttaa lapsiin :)
Synnytettiin mun kaverin kanssa toukokuussa. Kaveria ei olisi otettu pk-seudulla missään synnyttämään, kun kaikkialla oli niin täyttä. Mun synnytysyönä sillä osastolla ei ollut kukaan muu synnyttämässä. Ja sitten seuraavalla vuorollaan kätilö ei edes ehtinyt vierailemaan meidän luona lapsivuodeosastolla koska oli niin monta synnytystä yhtä aikaa. Että taitaa olla joka päivä erilaista :)
Toivottavasti sulla menee synnytys hyvin!
Esikoinen syntyi Kättärillä, joka oli aivan täynnä aamulla klo 6, mutta kun menin klo 13 niin siellä oli ihan hiljaista.
Samaan aikaan oli vielä niin että Naikkarilta oli käännytetty samana aamuna porukkaa Kätilöopistolle, kun siellä oli täyttä, ja Kättäriltä Naikkarille... en tiedä miten ne siinä oli onnistuneet :)
Coe rv 30+3
P.S. Terkut OnnelliselleMammalle :)
mulle sanottiin, että kuukausi oli ruuhkaisin. Veinkin osaston toiseksi viimeisen tyhjän sängyn :).
Olipas mukava tunne kun sinut hoksasin! Kuin olisi vanhaan tuttuun törmännyt:) Missä palstailet? Meillä kuumeillaan kolmannesta. Taaperopuolella en ole ollut enää ollenkaan.
Nyt vasta hoksasin, että olet raskaana rv 30+. Onnea!
myös maaliskuuta ja syyskuuta. Yleensä maaliskuussa syntyy eniten lapsia.
Juhannuksessa on taikaa..
(itse maaliskuussa synnyttänyt)
ja tilanne saattaa vaihdella ihan päivittäin tai saman päivän aikana.
Muistan lukeneeni, että ruuhkahuippu osuus maalis-huhtikuulle, kuten täällä on jo vastattukin. Ja hiljaisin kuukausi olisi marraskuu.
Mayella rv 34
ja kättäri oli turvoksissa. luulin ja muistan lukeneeni, että marraskuu olisi hiljaista, mutta kätilö sanoi, ettei enää juurikaan ole kuukausilla eroa, porukkaa/kiirettä on aina.