Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukihenkilö ehdotti nuorelle mopon hankkimista

Vierailija
11.04.2021 |

Hirmu kiva idea. Oon kuntoutustuella seitsemättä vuotta, taloudessa toinenkin teini ja olen yh. Kuka sen kortin ja mopon maksaisi ja kuka sitä mopoa osaisi laittaa. Eikä tämä ole sen frouvan ainoa aivopieru, kuulemma ajokortti ja auto pitää hankkia ensi tilassa, kun täysi-ikäisyys lähestyy. Likka sanoi sille, että ei meillä ole sellaiseen rahaa, johon tukihenkilö totesi, että: " Kai sua joku sukulainen auttaa siinä hankkimisessa." Joo, ei ole sellaisia sukulaisia. Eletään pikkuisen eri todellisuuksissa. Olihan se kiva kaikkea järkätä lapsille, mutta ei mennyt elämä odotusten mukaan. Ikävältä tuntuu nuo kommentit, kuin veistä käännettäisiin haavassa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tukihenkilö on täysidiootti.

Vierailija
2/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois tuollaiset tukihenkilöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori voi säästää itsekkin niihin rahaa. Ei sun ole tarkoitus kaikkea tehdä valmiiksi.

Vierailija
4/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sosiaalitoimen kautta voisitte saada rahallista tukea mopon ja kortin hankintaan.

Vierailija
5/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä tukihenkilö

Vierailija
6/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiasta paikkaan, josta tukihenkilö on tilattu.

Vierailija
7/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoikäinen voisi vaikkapa itse tienata. Niin itsekkin joutunut ja monet tuttavatkin

Vierailija
8/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tukihenkilölle, että kiitos kun maksat.

Vierailija
9/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä tukihenkilö

Miten video liittyi keskusteluun?

Vierailija
10/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tukihenkilö koetti kannustaa teiniä omatoimisuuteen ja työntekoon ja ansaitsemaan itselleen parempaa elintasoa sen sijaan, että märehtii vain laiskana ja odottaa, että kaikki tuodaan nokan eteen.

Vierailija
11/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä mooppolla sitte mentäisiine vaan pöpelikköihin ja ryteikköihin

(ಠ_ಠ)━☆゚.*・。゚

Vierailija
12/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voisi ottaa tukihenkilön kanssa ihan kahdestaan puheeksi miten tiukka talous teillä on, että jos ei jatkossa mölöytä kaikkea mihin ei ole mahdollisuutta. No ainakin lapset ovat olleet hyvin tilanteen tasalla, hienoa kasvatusta, harva lapsi ymmärtää mitään rahan arvosta.

Vierailija
13/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisihan sitä ostaa vaikka polkupyörän, ei tarvitse tankata ja kestää vuodesta toiseen pienellä huollolla, kuntokin kasvaa samalla 😉

Vierailija
14/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla oli juuri sama kokemus.

Vierailija
15/17 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoitti että nuori itse kokeilisi tienata rahaa. Kesätyö, Marjan poiminta ja muut mahdollisuudet. Tuskin tarkoitti että äidin toimeentulotuesta aikuistu alle lapselle mopoa sentään. Puhukaapa siellä kotona työ hakemisesta ja ansaitsemisesta.

Meillä teinit juuri marjanpoimisiloa ja marjatilojen kesätöillä mopot ostaneet, ulkomaanmatkan tehneet.

Vähän täytyy itse myös ansaita, ethän siirrä tukiloukkuasi lapsillesi!

Vierailija
16/17 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tarkoitti että nuori itse kokeilisi tienata rahaa. Kesätyö, Marjan poiminta ja muut mahdollisuudet. Tuskin tarkoitti että äidin toimeentulotuesta aikuistu alle lapselle mopoa sentään. Puhukaapa siellä kotona työ hakemisesta ja ansaitsemisesta.

Meillä teinit juuri marjanpoimisiloa ja marjatilojen kesätöillä mopot ostaneet, ulkomaanmatkan tehneet.

Vähän täytyy itse myös ansaita, ethän siirrä tukiloukkuasi lapsillesi!

Emme saa toimeentulotukea. Vanhempi lapsi on ollut kesätöissä, nyt ei saanut, vaikka moneen paikkaan haki. Nuorempi sai jo paikan mukilasta, mutta mukilatoiminta peruttiin koronatilanteen takia, että se siitä sitten. Lapseni ovat erittäin tietoisia siitä, että työtä on tehtävä, jos aikoo ansaita. Toinen on lukiossa, toinen peruskoulussa. Molemmat ahkeroivat kovasti, jopa siinä määrin, että ovat äärimmäisen stressaantuneita. En pidä oikein hedelmällisenä jankata aiheesta enempää, koska ovat äärirajoilla jo nyt. Tuloloukku siirtyy, jos eivät onnistu saamaan työtä tulevaisuudessa, siihen en voi vaikuttaa.

Vierailija
17/17 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ylipäätänsä hankkinut lapsia jos olet tuollainen surkimus?