Vieläkö ISS:llä pitää tehdä palkattomia ylitöitä?
Siellähän kuulemma on työaika mitoitettu liian pieneksi suhteessa työmäärään. Onko jossain muussa siivousfirmassa sama ongelma?
Kommentit (12)
Luulin että tarkoitit kansainvälistä avaruusasemaa :(
Mulla tippuis moppi kädestä sillä sekunnilla kun työaika loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tarkoitit kansainvälistä avaruusasemaa :(
XD Siis ISS Palvelut.
ap
ISIS:llä täytyi tehdä palkattomia ylitöitä ja siksi Pekan tänne rahtaamat mustakaavut vaativat Suomen palkkaturvaa maksamaan saamatta jääneet ylityökorvaukset.
Kukaan suomalainen ei ole käynyt siellä. Luulen että palkka on kiinteä kokonaispalkka eikä mitään kellokortteja tunneta. Karsinta on sen verran rankka ettei motivaation puute ole ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
En menis semmoseen hommaan.
En mikään menis siihen iisikseen töihin, linnaan siitä joutaa.
Vierailija kirjoitti:
ISIS:llä täytyi tehdä palkattomia ylitöitä ja siksi Pekan tänne rahtaamat mustakaavut vaativat Suomen palkkaturvaa maksamaan saamatta jääneet ylityökorvaukset.
ISS ei ole Isis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mikään menis siihen iisikseen töihin, linnaan siitä joutaa.
ISS Palvelut ei ole sama kuin Isis.
Sovituista ylitöistä maksetaan ainakin meillä, mutta jos annettu työaika loppuu, niin se loppuu.
Itse en tee mitään palkattomia ylitöitä.
En muista firmaa, mutta olin jossain siivousfirmassa yhden kuukauden kesätöissä hotellin huonesiivoojana. Siellä homma toimi siten, että jokaiselle huoneelle oli määritelty aika, jossa se piti siivota, esim. 24 minuuttia luovutettava huone ja 15 minuuttia jatkava huone. Työaika oli määritelty sen mukaan, montako kutakin huonetta oli määrätty siivottavaksi, esim. 4 luovutettavaa huonetta ja 10 jatkavaa = 4 x 24 min + 10 x 15 min = 4 tuntia 15 minuuttia pyöreästi. Palkkaa maksettiin vain tältä ajalta vaikka huoneiden siivoamiseen olisi mennyt kuusi tuntia. Aika paljon palkatonta työtä tuli tehtyä tuona aikana. Siinä pitikin sitten valita, että tekeekö työn hyvin vai nopeasti, sillä käytännössä jokaiseen huoneeseen meni enemmän aikaa kuin määritelty aika. Sen jälkeen ei tehnyt enää mieli hotelleihin yöpymään, kun tiesi, miten huonosti ne sutaistaaan äkkiä puhtaaksi.