Ruumiillisen kurituksen oletettu kasvattava vaikutus?
Tuli mieleen, kun tuo yksi palstalainen uhkasi pieksää lapsensa, kun oli tuhlanut 200 euroa kenkiin...
En minä ainakaan tietoisesti muista, että olisin "kasvattunut" jotenkin paremmin sillä, että esim. kotiintuloajan unohtamisesta annettiin remmiä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se kertoo siitä että vanhempi ei osaa ohjata lasta rakentavemmin haluamaansa suuntaan ja omaa itse kommunikaatiorajoitteita & tunnesäätelyn oireita mitkä todennäköisesti siirtyvät lapselle enemmän tai vähemmän kurituksen myötä.
Mitä siitäkin tulisi jos työpaikoilla läimäitettäisiin työntekijöitä jotka tekisivät virheitä? Tai jos viranomaiset kurittaisivat fyysisesti kun joku ilmoittaisi veronsa vahingossa väärin?
Mitä tapahtuisi, jos viranomaiset lopettaisivat rankaisun ja korvaisivat sen tunnesäätelyorientoituneella sanoituksella niin kuin lasten kanssa suositellaan toimittavan?
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä se kertoo siitä että vanhempi ei osaa ohjata lasta rakentavemmin haluamaansa suuntaan ja omaa itse kommunikaatiorajoitteita & tunnesäätelyn oireita mitkä todennäköisesti siirtyvät lapselle enemmän tai vähemmän kurituksen myötä.
Mitä siitäkin tulisi jos työpaikoilla läimäitettäisiin työntekijöitä jotka tekisivät virheitä? Tai jos viranomaiset kurittaisivat fyysisesti kun joku ilmoittaisi veronsa vahingossa väärin?
Jos tekee veropetoksen niin seuraus on sakkoja tai vankilaa.
Sinun logiikallasi missä lapsille ja aikuisille tulee olla samat rangaistukset, tulisi siis ilmeisesti lapsille antaa sakkoja tai laittaa heidät vankilaan.
Meillä tuli remmiä ja muutenkin turpaan joka asiasta mikä sattui äitiäni ärsyttämään, lienee selvää että missään tekemisissä en ole hänen kanssaan ollut aikuisiällä. Omia lapsiani en lyö.
Minusta ei myöskään ikinä tullut hakkaamalla sitä kilttiä tyttöä mitä äiti halusi, peitin vain jälkeni paremmin ja toivoin että hän kuolisi. Kunnioitusta häntä kohtaan minulla ei ollut, vain halveksuntaa. Purki omia aggressioitaan rankaisemalla, täysipäinen ihminen ei kyllä hakkaa lastaan.