Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko halunnut elää nuoruutesi 70-luvulla?

Vierailija
10.04.2021 |

Vai koska? Itse luulen, että 70-luku olisi ollut paljon vapaampaa kuin oma ysärinuoruus.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M27 kirjoitti:

Mikäs siinä jos paikkana olisi ollut Britannia tai USA. Olisi nähnyt kaikki kovimmat bändit.

https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_822,f_auto,fl_lossy,q_…

Vierailija
42/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kaupunki eli täysillä, nyt se on täysin kuollut, vaikka väkimäärä ei ole juurikaan vähentynyt. Kaikki istuvat kotonaan tietokoneiden ääressä ja etsivät täsmähakuja tinderistä tai ties mistä palvelusta. Surullista.

Tämä. Teknologian kehitys ja vaurastuminen on saanut aikaan käänteisen ilmiön eli ollaan kuin sota-aikana, kun missään ei näy ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarinuoruus oli aikamoista:D

Vierailija
44/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin peruskoulun 1970-luvulla ja vietin suurimman osan kesälomista vanhempien kesämökillä Savon sydämessä. Vanhempani olivat opettajia ja heillä oli tunnetusti pitkät kesälomat. Minä ja veljeni kävimme sitten vanhempieni kanssa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, niin että meillä on koottuva teltta kuplavolkkarin katolla. Silloin kävin mm. Tanskan Legolandissa ja Norjan Lofooteilla.

Televisiossa oli YLE TV1 ja YLE TV2 ja radiossa soi yleisohjelma ja rinnakkaisohjelma. Ensimmäinen väritelkkari meille tuli vuonna 1976 ja isälläni oli kaitafilmikamera. Kotona meillä on myös Bang & Olofsenin stereot, vaikka vanhempani eivät olleet erityisen kiinnostuneita teknisistä laitteista. Sitä vastoin meillä paljon tieto- ja kaunokirjallisuutta kirjahyllyssä ja meille tuli Valitut Palat (Reader's Digest) ja Suomen Kuvalehti. Kun äidinäitini kävi meillä, hän toi yleensä Seura-lehden mukanaan.

Presidenttinä oli Kekkonen ja hänen kuvansa oli 500 markan setelissä.

Vierailija
45/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta olla laittamatta. Nykyään kaupunkien keskustat kuin jonkun zombiapokalypsin tai ruttoepidemian jäljiltä iltaisin. Valot palaa mutta ihmisiä ei missään.

Vierailija
46/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vm. -68, eli elin lähinnä lapsuuteni -70-luvulla... Olihan se kovin erilaista, kuin omalla lapsellani( vm.2008), mutta hyvin siitä selvittiin.

Vierailija
47/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Epäkiinnostavaa aikaa minun mielessäni, taistolaisia, rokkareita, punkkareita... Reppureissailunuoruus 2010-luvulla olisi ollut kivaa, luulen.

Vierailija
48/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin silloin nuoruuteni ja en voisi olla asiasta iloisempi! Silloin kaikki oli vaan kivaa.

~ mummo ~

49/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...olin 25 vuotias vuonna 1970 mutta 1960 luku oli vielä parempi.

Vierailija
50/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elin ja myös 80-luvulla.70-luvulla olin lapsi ja tulin täysikäiseksi sen vuosikymmenen loppupuolella.

Aikuisnuoruus sitten 80-luvulla.

En oikein pitänyt 70-luvusta,olisin halunnut 50-60-luvuilla.Ja sit 80-luku oli viehättävämpää aikaa.

Vierailija
51/51 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisolaisuus oli paremmin 60-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi