Olisitko halunnut elää nuoruutesi 70-luvulla?
Vai koska? Itse luulen, että 70-luku olisi ollut paljon vapaampaa kuin oma ysärinuoruus.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Silloin kaupunki eli täysillä, nyt se on täysin kuollut, vaikka väkimäärä ei ole juurikaan vähentynyt. Kaikki istuvat kotonaan tietokoneiden ääressä ja etsivät täsmähakuja tinderistä tai ties mistä palvelusta. Surullista.
Tämä. Teknologian kehitys ja vaurastuminen on saanut aikaan käänteisen ilmiön eli ollaan kuin sota-aikana, kun missään ei näy ketään.
Kävin peruskoulun 1970-luvulla ja vietin suurimman osan kesälomista vanhempien kesämökillä Savon sydämessä. Vanhempani olivat opettajia ja heillä oli tunnetusti pitkät kesälomat. Minä ja veljeni kävimme sitten vanhempieni kanssa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, niin että meillä on koottuva teltta kuplavolkkarin katolla. Silloin kävin mm. Tanskan Legolandissa ja Norjan Lofooteilla.
Televisiossa oli YLE TV1 ja YLE TV2 ja radiossa soi yleisohjelma ja rinnakkaisohjelma. Ensimmäinen väritelkkari meille tuli vuonna 1976 ja isälläni oli kaitafilmikamera. Kotona meillä on myös Bang & Olofsenin stereot, vaikka vanhempani eivät olleet erityisen kiinnostuneita teknisistä laitteista. Sitä vastoin meillä paljon tieto- ja kaunokirjallisuutta kirjahyllyssä ja meille tuli Valitut Palat (Reader's Digest) ja Suomen Kuvalehti. Kun äidinäitini kävi meillä, hän toi yleensä Seura-lehden mukanaan.
Presidenttinä oli Kekkonen ja hänen kuvansa oli 500 markan setelissä.
En malta olla laittamatta. Nykyään kaupunkien keskustat kuin jonkun zombiapokalypsin tai ruttoepidemian jäljiltä iltaisin. Valot palaa mutta ihmisiä ei missään.
Olen vm. -68, eli elin lähinnä lapsuuteni -70-luvulla... Olihan se kovin erilaista, kuin omalla lapsellani( vm.2008), mutta hyvin siitä selvittiin.
En missään tapauksessa. Epäkiinnostavaa aikaa minun mielessäni, taistolaisia, rokkareita, punkkareita... Reppureissailunuoruus 2010-luvulla olisi ollut kivaa, luulen.
Itse elin silloin nuoruuteni ja en voisi olla asiasta iloisempi! Silloin kaikki oli vaan kivaa.
~ mummo ~
Juu...olin 25 vuotias vuonna 1970 mutta 1960 luku oli vielä parempi.
Mä elin ja myös 80-luvulla.70-luvulla olin lapsi ja tulin täysikäiseksi sen vuosikymmenen loppupuolella.
Aikuisnuoruus sitten 80-luvulla.
En oikein pitänyt 70-luvusta,olisin halunnut 50-60-luvuilla.Ja sit 80-luku oli viehättävämpää aikaa.
Taisolaisuus oli paremmin 60-luvulla.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_822,f_auto,fl_lossy,q_…