Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka viisaita koiramme ovat?

Vierailija
10.04.2021 |

Minulla oli puhelin jota aina varoin ja jouduin pitämään varovasti mutta nyt hankin uuden. Koirani on kaksivuotias Bordercollienaaras. Aamulla ajelimme käymään vanhemmillani, ihmettelin että vaikuttaa hieman levottomana autossa Nella, yleensä vaan katsoo maisemia ja tyytyy kommentoimaan jotain ilmestystä tien varsilla jos niihin liittyy hevosia.
No äidin kanssa tehtiin mehua ja puhelimeni päälle loiskahti mehua kun olimme lähdössä. Nella motkotti koko matkan mutta varsinainen riemu repesi kun laitoin puhelimen kotona pesuvatiin huuhtoakseni mehun perusteellisesti. Nella hyppäsi melkein tiskipöydälle estämään veden laskemisen pesusoikkoon. Siis halusin vaan huvikseni vuosien ja kymmenien puhelinten jälkeen koemielessä kun antaa puhelimen olla veden alla. Aion näet kesällä kuvata sillä veden alla ja ottaa kuvia akvaariostani.
Koira oli aiemmin nähnyt että varon puhelinta vaikka en ollut mitään sille erikoisesti puhelimeen liittyen opettanut yms. autossa olin huolettomasti heittänyt uuden puhelimen penkille kun entinen sammui pienestäkin tärähdyksestä.
Nella rauhoittui kun otin vanhan puhelimen ja olin muka kauhuissani kun se olisi mennyt veteen. Sitten otin uuden puhelimen ja huolettomasti laulellen upotin sen veteen.
Nella hetki sitten nousi tuolta lepäämässä ja kävi nuuskimassa kumpaakin puhelinta miettiliäänä. Katselee minua ja selvästi miettii.
Nella muutenkin syytä oppia mikä on mitäkin ja mikä on kenenkin omaa.
Mökillä Nella tykkää hakea yhden puun kerralla kun lämmitä saunaa tai pidän nuotiota yms.
Keväällä ennen kiinnipitokieltoa aloin ihmetellä että kylläpä puunhaku kestää. Jälkiä seuraamalla kävi ilmi että Nella haki ne hieman kauempana näkyvästä kasasta joka oli suurempi. Jäljistä päätellen Nella oli myös omista syistäön aiirrellyt puita isosta kasasta pienempään, ymmärtää määriä aivan selvästi. Yrittää toimia lauman hyväksi lauman elämää helpottaakseen monesti esim aukoo minulle ovia jos käsissäni on jotain jopa kahvoja aikojen. Autossa yrittää auttaa oman turvavyönsä kanssa sen esille kaivaten ja hampaissaan pitäen ojentuessaan turvavaöjaaseen toinen erututtassu ojossa kuin yhden poliittisen suuntauksen kannattajille. Olen pitäisikö kitkeä tuota tapaa sen jälkeen kun kaveri sanoi että mitä tuo Nella tekee kun Nella hyppäsi autoon, pyörähti turvavyö suussa, otti asennon ja ojensi käpälänsä yläviistoon. Elukoitten poliittisia ajatuksia en edes halua miettiä 🐺 näyttää vähän tuollaisella oikeastaan

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka viisaita koiranne ovat, tämä uusi teksti syöttö...

T ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi