Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ei motivoida peruskoulussa oikeilla tavoilla?

Vierailija
10.04.2021 |

Opettajat huutavat naama punaisena, että läksyt pitää tehdä, perustelu: opettaja sanoi niin. Ei tuolla motivoida niitä, jotka eivät ole tottelevaisia. Eikä pidäkään totella vain tottelemisen takia. Eivät ne niin pienenä tajua vaikutusta tulevaisuuteen, jos siitä ei piirretä heille karttaa/polkua. Jos joku kertoisi, että se tehdään siksi, että elämä kokonaisuutena olisi mukavampaa. Siis todella, mukavampaa, ihan suoraan. Se toimisi mukavuudenhaluisiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha olisi hyvä kannuste.

Vierailija
2/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miten mun elämä on mukavampaa nyt kun olen tehnyt aina läksyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään täysin varmaa lupausta voi kukaan antaa hyvästä tulevaisuudesta, mutta suurempi mahdollisuus siihen, ettei tarvitse olla kotona työkkärin kiusattavana. Ja suuremman tulotason myötä esim. koti voi olla mukavampi.

Vierailija
4/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään täysin varmaa lupausta voi kukaan antaa hyvästä tulevaisuudesta, mutta suurempi mahdollisuus siihen, ettei tarvitse olla kotona työkkärin kiusattavana. Ja suuremman tulotason myötä esim. koti voi olla mukavampi.

Jättävätkö työkkärin tädit minut rauhaan, jos lähetän heille vanhat läksyvihkoni?

Vierailija
5/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaablaa.

Vierailija
6/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättävätkö työkkärin tädit minut rauhaan, jos lähetän heille vanhat läksyvihkoni?

Osaatko lukea?

"Ei tietenkään täysin varmaa lupausta voi kukaan antaa"

Ei toki mitenkään yllätä, jos et ole pystynyt työllistymään.

Vierailija
7/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, todella hyvä kysymys. Välillä tuntuu, että lapset halutaan vain laitostaa kuuliaisiksi tottelijoiksi, jotka eivät edes halua kyseenalaistaa asioita. Virheiden osoittelu ei motivoi.

Vierailija
8/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä läksyjä tehdä opettajaan varten, vaan oppilasta itseään. Koulu on lapsen työ. Olisi suotavaa, että motivaatio löytyisi lapselta itseltään. Aina ei tarvitse olla hauskaa ja helppoa.

Vierailija
9/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea?

"Ei tietenkään täysin varmaa lupausta voi kukaan antaa"

Ei toki mitenkään yllätä, jos et ole pystynyt työllistymään.

Onneksi meillä ei kukaan opettaja "motivoinut oikealla tavalla" vaan läksyjen tekemättömyydestä seurasi rangaistus. Voisi olla muuten hieman huijattu olo, kun en tajunnut lukea pientä pränttiä.

Vierailija
10/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä läksyjä tehdä opettajaan varten, vaan oppilasta itseään. Koulu on lapsen työ. Olisi suotavaa, että motivaatio löytyisi lapselta itseltään. Aina ei tarvitse olla hauskaa ja helppoa.

Ei se motivaatio lapselta löydy, jos kukaan ei anna hänelle sitä siementä, että kertoo miten asiat maailmassa toimii. Lapsi saattaa ajatella yksinkertaisesti, kuten tuo yksi viisastelija, että kiinnostaako työkkäriä jotkut vanhat läksyvihkot. Kukaan ei sano lapselle, että panostamalla koulunkäyntiin hänellä on mahdollisuus aikuisena hankkia se moottoripyörä, jonka kuva on teipattu siihen pulpetin kanteen.

Vierailija
11/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koulumotivaatio ei tule vain koulusta. Suuri vaikutus on kodilla, sillä minkälainen asenne vanhemilla on koulua kohtaan. Minulla on hyvä työpaikka kiitos koulussa istuttujen vuosien ansiosta (enkä puhu vain peruskoulusta). Ja kyllä minä olen jo ennen kouluikää jutellut lapsille mikä se koulu on, mitä siellä tehdään. Ja mitä ovat kouluikäisen lapsen velvollisuudet. Sekä mitä hyötyä siitä tulee että kuuntelee tunnilla ja tekee hyvin tehtävät.

Onhan se selvää että jos jo vanhemmat juttelevat lapsille että nyt se sinun 9 vuoden pakkopulla alkaa, niin eihän siinä mitenkään lapsella voi olla motivaatiota olla koulussa. Vaikka kuinka se opettaja selittäisi läksyjen hyödyn tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
12/12 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi