Miksi suomalaiset ovat niin tympeitä ulkomaalaisiin verrattuna?
Oma napa tärkein. Ei hymyillä, ei välitetä eikä auteta. Thaimaalainen työkaveri auttaa aina ja hymyilee iloisesti. Miksi suomalaiset tarvitsevat viinaa avautuakseen?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaisia yleensä tituleerataan että he ovat maailman tympein kansa. Minusta he silti vaikuttavat todella iloisilta, avoimilta ja ystävällisiltä suomalaisiin verrattuna.
Eikös tuo rähinägeeni esiinny vain Pohjanmaalla? Ainakin hämäläisiä on pidetty aina säyseinä ja rauhallisina.
Eli hämeeseen kannattaa muuttaa suomessa kun ei muuallekaan pääse?
Pohjoismaalaiset ovat maailman tympeimpi. Mukavimmat jossain Espanjassa, Portugalissa, Vietnamissa tai Thaimaassa.
Jyväskylässä sitä vasta tympeetä porukkaa on. En voi suositella kenellekkään täällä asumista tai olemista!
Vierailija kirjoitti:
On se joo kummallista, kun tänne on suorastaan tunkua ulkomailta. Mitä pitäisi muuttaa, että olisimme vähemmän suosittuja? Kiinnostaa oikeasti.
Ne, jotka tänne tunkevat, eivät tee sitä ihanien suomalaisten takia.
Ovat myöhemmin tiiviisti omissa etnisissä porukoissaan ja kilvan halveksivat "tyhmiä" suomalaisia.
Eri alojen työntekijöistä ei sitten olekaan kauheasti tunkua. Suomessa kun on suht pienet palkat muihn länsimaihin verrattuna ja kylmä ilmasto. Ja ne töykeät, puhumattomat suomalaiset.
Olen kyllä eri mieltä ap:n kanssa. Suomalaiset ovat rehellisesti mitä mitä ovat, ei maireaa smalltalkkia ja teennäisiä poskisuudelmia. Thaimaalaisen hymy on eri asia kuin suomalaisen hymy. Aasiassa se on kulttuurikysymys ja liittyy kasvojen säilyttämiseen. Siellä hymyillään vaikka oltaisiin kuinka vihaisia. Ja hymy kuuluu bisnekseen. Toisin kuin ent. Neuvostoliitossa ja muissa itäblokin maissa. NL oli suvereeni tylyimmän asiakaspalvelun tarjoaja.
Omasta mielestäni suomalaiset ovat melko "tavallisia" ja neutraaleja vieraampien suhteen: eivät ylettömän päälletunkevia, eivätkä kovin tylyjäkään.
Olen asunut pitkiä aikoja muutamassa eri ulkomaassa. Mielestäni Suomessa on helppo olla, pärjää vaatimattomalla sosiaalisuudella ja saa yleensä asiallisen, tasavertaisen kohtelun joka paikassa. Tämä ei ole itsestään selvää monessakaan maassa.
Suomalaiset on kateellisia, huonoitsetuntoisia nillittäjiä. Osa myös pahansuopia mikä johtuu pitkälti kateudesta.
Suomalaisestakin kuoriutuu hymyilevä ja avulias sitten kun joutuu vieraaseen kulttuuriin jonka mongertavaa kieltä ei osaa enempää kuin tavanomaisen hyvää päivää sekä kiitos ja näkemiin.
Kaipa se ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella. Tänään eräs espanjalainen yltyi kehumaan spontaanisti suomalaisten luotettavuutta ja sanoi, että Espanja on kaaoksen partaalla. Meinasin vähän toppuutella, että ei me suomalaiset nyt niin rehtejä olla, mutta jätin sitten sanomatta. Mielikuvat ovat aina subjektiivisia ja mikä minä olen niitä arvostelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat liian järkeviä ja tylsiä, mitään hauskaa ei pitäisi koskaan olla, sääntöjä vaan.
Ja sitten se suomalaisten versio "hauskasta" on hevimusiikki kaljateltan kanssa.
Kun olin Italiassa, siellä kesällä hieno orkesteri soitti aina iltaisin ihanaa klassista musiikkia värillisten suihkulähteiden äärellä.
Kyllä myönnän, olen sielultani italialainen karjalainen, rakastan kaikkea herkkää ja kaunista - eipä taida muita samanlaisia olla täälläkään.
Olen sukulaissielusi, minussa myös karjalaista verta, vapaudun kun pääsen Italiaan, Ranskaan, tunnen että elän, kun saavun Suomeen, tuntuu että kuihdun, olenkin ajatellut että muutan ulkomaille kun lapseni on täysi-ikäinen. Suomi ei ole henkinen kotini.
Itse karjalaiste jälkeläisenä toteutin muuton Italiaan 12 vuotta sitten.
Koko suomi on täynnä tympeää porukkaa!
Suomalainen toki tietää, että elämä on rankkaa, ja iloisuus toisia ihmisiä kohtaan on vähintäänkin seksuaalista häirintää.
Naurattaa lähinnä nykyään nämä "suomalaiset vs. suomalaiset" ketjut.
Olisiko peiliin katsomisen paikka vai onko se liikaa omalle "egolle"?
Joissain kulttuureissa hymy viestii ystävällisyyttä, kun joissain toisissa taas enemmänkin vain iloa. Ja kun on kylmät talvet, niin sosiaalinen kulttuuri on kehittynyt siihen, että ihmisiä ei paljoa huvita hymyillä tutemattomille kylmän viiman keskellä.
Välillä tuntuu, että voitaisiin olla hieman pirteempiä, mut sitten toisaalta olen vain tyytyväinen, ettei täällä odoteta feikki hymyä tai ylikorostuvaa kehumis kulttuuria, mitä amerikkailaisilla esim näkee.
Suomalaiset ovat jöröjä metsäläisiä. Joskus aika junttejakin. Mutta rehellisiä ollaan.
Jos Suomi on tympeä paikka, muuttakaa muualle, alkääkö kitiskö kuin pikkulapset.
Niin on suomi naiset on katkeria, kiukkuisia, nakuttavia, vaativia verrattuna ihan mihin muuhun maahan tahansa
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi verrata Suomalaisia ulkomaalaisiin. Maailmassa on satoja kulttuureita joissa on sitten yksilöitä. Kaikki ulkomaalaiset eivät ole jotain eivätkö kaikki Suomalaiset ole myöskään jotain, vaan erilaisia. Ei Suomalaiset edes ryhmänä poikkea muista ihmisistä mitenkään.
Suomalaiset kirjoitetaan pienellä paitsi lauseen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi verrata Suomalaisia ulkomaalaisiin. Maailmassa on satoja kulttuureita joissa on sitten yksilöitä. Kaikki ulkomaalaiset eivät ole jotain eivätkö kaikki Suomalaiset ole myöskään jotain, vaan erilaisia. Ei Suomalaiset edes ryhmänä poikkea muista ihmisistä mitenkään.
Suomalaiset kirjoitetaan pienellä paitsi lauseen alussa.
Ei pidä paikkaansa. Kieliopillisesti kirjoittaja voi käyttää yhtä hyvin kirjoittamiseen isoja kirjaimia, joilla SUOMALAINEN on aina oikea kirjoitusasu, kun puhutaan suomalaisista virkkeen tai lauseen alkusanan jälkeen tahi virkkeen tai lauseen alussa olevasta sanasta suomalainen.
Sitä paitsi nimet kuten Kari Suomalainen kirjoitetaan aina isolla alkukirjaimella, koska kyseessä on erisnimi tahi vaihtoehtoisesti kokonaan isoin kirjaimin.
Taas suomalaisia dissataan turhaan.
Käännetäänpä nurin: Miksi ulkomaalaiset ovat niin epärehellisiä suomalaisiin verrattuna?
Oletko tosissasi että suomeen hinkuu ulkomaalaisia ? Taidat elää sadussa