Poliisi asuntoon luvatta
Meillä kävi sellainen tapahtuma että poliisit tulivat illalla asuntoomme sisälle ilmoittamatta. Naapuri oli ilmoittanut että poltamme muka kannabista asunnossa, mutta se ei pidä paikkaansa. Poliisipartion saavuttua sisälle he totesivat ettemme ole syypäitä kannabiksen tuoksuun rappukäytävässä. Mietinkin että onko käytäntö niin, että partio voi rynniä sisälle ilman mitään varoitusta ja vasta olohuoneessa ilmoittaa poliisin tulevan asuntooni. Toki poliisilaki asuntoon tulemisen sallii, mutta näin pienestä asiasta?
Kommentit (65)
On olemassa rikoksia jotka oikeuttavat poliisin tunkemisen ihmisten kotiin, yleensä sellaiset joista voi saada vankilaa. En tiedä onko ruohon polttaminen sitä, mutta esim rattijuoppousepäily jo on.
Aika moni tuoksu voi muistuttaa sitä, joku mies voi polttaa piipussa laillisia kasveja tai suitsukekasvit. Jokainen tuoksu naapurissa ei ole kannabis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38547 kirjoitti:
Olisin toki oven avannut mutteivat he soittaneet ovikelloa ennen asuntoon tulemista, miten voisin siis avata sen kun en tiedä heidän tulevan asuntooni?
Jos näin todella tapahtui, niin partio on menetellyt virheellisesti. Ota yhteyttä paikkakuntasi poliisilaitokseen ja kerro missä osoitteessa ja mihin aikaan tämä epäasiallinen toiminta tapahtui, niin poliisimiehet saavat esimieheltään huomautuksen siitä, kuinka tuollaiset tilanteet kuuluu hoitaa.
Kuulostaa kyllä oudolta menettelytavalta että pelkästään hajuilmoituksen perusteella lähdetään edes tutkimaan huumausaine-epäilyä, mutta ehkä jollain syrjäkylillä tuollaiseenkin on aikaa.
-ex-poliisi
Totta kai kannabista etsitään hajuilmoitusten perusteella. Miten muuten kotikasvattaja voisi jäädä ikinä kiinni?
Lämpökameran avulla.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuoksu voi muistuttaa sitä, joku mies voi polttaa piipussa laillisia kasveja tai suitsukekasvit. Jokainen tuoksu naapurissa ei ole kannabis.
Myös suitsukkeiden ja piipun polton voisi tehdä ainakin kerrostaloissa laittomaksi.
Olin kuullut, että se tuoksuu vähän sille kuin polttaisi märkää saunavihtaa ja sitten kerran konsertissa haistoin tuollaisen hajun ja olen melko varma siitä, mikä sen lähde oli.
Itse en ole ikinä käyttänyt huumeita.
Ilmeisesti myöskään yksikään poliisi, joka on koulutettu tunnistamaan kyseinen haju, ei ole puhdas pulmunen?