Tuntuuko teistä pahalta hävittää lasten koulussa tekemiä puutöitä/käsitöitä?
Muuttopuuhat menossa enkä raaskisi noita heittää mäkeen.
Kommentit (14)
Kysy lapsilta haluaako niitä säästää. Luultavasti ei.
On jo muuttanut kotoa pois eikä halunnut noita mukaansa. Ap
Kyllä mä säästän mahdollisimman paljon. Varsinkin ne, joissa lapsi itse on ollut tyytyväinen lopputulokseen.
Jos lapsi ei nyt teininä tai parikymmpisenä välitä, mieli voi olla toinen myöhemmin. Säästäisin ainakin osan ja palaisin asiaan kymmenen vuoden kuluttua.
Olen säästänyt jotain sellaisia merkittävämpiä töitä, kuten esimerkiksi löylykauhat. Jotain puupalikkaan lyöty pari naulaa ja kieputettu narua väliin -välitöitä olen laittanut roskiin, toki lapsilta kysyen. Ei vaan yksinkertaisesti riitä tila säilöä kaikkea. Ja sitten, kun lapset ovat muuttaneet pois lapsuudenkodista, niin kaiken jäljelle jääneen saavat säilöä itse tai hyväksyä, että hävitetään.
Sama juttu täällä, vaikea heittää pois. Lapsella jo oma lapsi, ja joskus näytän tälle lapsenlapselle, mitä isi on tehnyt alle kymmenvuotiaana, tai päivähoidossa. Hyvin ihastunut on jälkikasvu ollut! Hirveästi vaan on tuotantoa 😀. Osasta voisi ottaa vain kuvia ja perustaa muistojen kansion.
Katsoin itse joku aika sitten läpi omia vanhoja askarteluja ja oon kyllä iloinen että niitä oli säästetty niin paljon :)
Kaikelle ei kuitenkaan välttämättä ole aina tilaa. Mitä jos otat valokuvia niistä töistä joita on vaikea säilyttää? Teen itse jonkin verran käsitöitä ja otan kaikesta kuvan ennen kuin annan ne pois.
Ota valokuvat kaikista töistä. Valokuvat voi koota albumiksi ja nataa vaikka lahjaksi. Albumia voi sitten katsella halutessaan. Tai voi tehdä vaikka Google kuviin tms. oman albumin niille, eikä vie tilaa.
Olen nyt 42, äiti muutti viime vuonna pienempään asuntoon ja oli säästänyt kaikki koulujutut. Kysyi mitä niille tehdään ja minua ei kiinnostanut niitä säilyttää, roskiin meni kaikki eikä kaduta.
Todella kiva idea täällä tuo töiden kuvaaminen. Kuulun itse niihin, jotka lähes pillittää, kun on pakko heittää joskus kuvis- tai käsitöitä pois. Hukumme muuten tavaraan, kun niitä tulee harrastuksistakin. Mutta kun ajattelee, että ovat niitä onnessaan kieli poskella tosissaan väsänneet.
Ne kuuluu säästää myös piirustuksia,koetuloksia, koulukirjoista osa kuten kotitalous ja käsityöt.Todistukset ja palkinnot.
Omat vanhemmat olivat säilyttäneet osan koulutöistä. Heidän muuton yhteydessä sitten käytiin työt läpi ja hävitettiin iso osa. Ei vain ole tilaa säilyttää niitä kerrostalossa ja osa töistä oli aikamoista räpellystä. Valkkasin parhaimmat säilytettäväksi. Kuviksen töistä otin myös kuvia. Monet töistä olivat kärsineet vuosikymmenien säilytyksessä, mikä oli sääli. Mutta turha niitä olisi ollut säilyttää enää.
Ei tunnu, koska en hävitä. Meillä ne on lasten omia, eivät minun. En muutenkaan hävitä muiden omistamia tavaroita.