Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luitko lapsena alibia tai katsoitko ohjelmia joita et nyt antaisi lapsen katsoa?

Vierailija
10.04.2021 |

Tulipa mieleeni että mä luin ala-asteikäisenä tätini luona alibia, niitä oli ihan kirjana(tai kansiossa lehtiä, en muista).
Aina kun vietin siellä aikaa, luin niitä.

En muista niistä mitään yksittäistä juttua, mutta ihan varmasti on vaikuttanut muhun jollain tapaa.
Jos nyt mun lapseni saisi käsiinsä tuollaisen lehden, en missään nimessä antaisi sitä lukea.

Toisaalta, netistähän voi nykyään löytyä mitä vaan järkyttävää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Ei ylisuojelu valmista lasta elämään vaan päinvastoin.

Vierailija
2/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alibissa on kuvia esim. murh.paikoilta ja yksityiskohtaisia kertomuksia rikollisista teoista.

Sellaisen lukeminen tuskin on hyvä tapa valmistaa maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luin Alibia, ihan itse ostin viikkorahoilla kaupasta. En saanut mitään traumoja.

Nykypäivän Alibi on pliisu ja kaunisteltu lehti, miksipä sitä ei saisi lapsi lukea jos kiinnostaa.

Vierailija
4/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alibissa on kuvia esim. murh.paikoilta ja yksityiskohtaisia kertomuksia rikollisista teoista.

Sellaisen lukeminen tuskin on hyvä tapa valmistaa maailmaan.

Ei ole ollut kuvia murh.paikoilta vuosikymmeniin.

Vierailija
5/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä kuka ylipäätään lukee moista lehteä, aikuinen tai lapsi? Mitä niillä tiedoilla jostain rikoksista tekee kun ei ne liity suhun mitenkään?

Vierailija
6/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä kuka ylipäätään lukee moista lehteä, aikuinen tai lapsi? Mitä niillä tiedoilla jostain rikoksista tekee kun ei ne liity suhun mitenkään?

Ne on joistain ihmisistä mielenkiintoisia, miksi niiden tapahtumien pitäisi liittyä itseensä? Ei vissiin saisi lukea tai katsoa ylipäätään mitään, jos aihe ei koske sua itseäsi?

Vierailija
7/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut alibia mutta katsoin lapsilta kiellettyjä elokuvia(kauhua jne) tosi nuoresta lähtien kun isä antoi katsoa. Ei aiheuttanut traumoja ja ihan täyspäinen aikuinen minusta kasvoi. Antaisin omanikin katsoa niitä jos haluaisi, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole kysynyt saako.

Vierailija
8/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on joistain ihmisistä mielenkiintoisia, miksi niiden tapahtumien pitäisi liittyä itseensä? Ei vissiin saisi lukea tai katsoa ylipäätään mitään, jos aihe ei koske sua itseäsi?

En mä sitä tarkoittanut. Ihmettelin vain.. kun tuntuu, että true crimestakin on tullut joku hitti ja kaikki kuuntelee podcasteja ja katsoo "dokumentteja" aiheesta. Aihe on mulle vieras, sen myönnän. En ole mitenkään herkkä ja tiedän, että asioita tapahtuu, mutta sellainen tietynlainen mässäily näillä murhilla ja rikoksilla ihmetyttää.