Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin eilen Ylen Perjantai-ohjelman ja harmitti todella sen romanimiehen puolesta

Vierailija
10.04.2021 |

Ei ollut päässyt kaupankassalle töihin ja oli ilmeisesti nyt työtön vaikka kovasti työhaluja olisi ollut. Kunnioitti vanhempia ihmisiä ja oli siististi pukeutunut suoriin housuihin. Osasi myös laulaa. Esimerkillinen nuorimies siis.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole päässyt haluamaani töihin, mutta en osaa laulaa, en siis ole esimerkillinen nuorimies

Vierailija
2/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä parempaa työttömyyttä kun kuuluu ihanan kultturelliin viiteryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi rekrytointi olisi hyvä ottaa laajemmaltikin käyttöön.

Vierailija
4/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan ihmeellistä, ettei tietyn kansanryhmän edustajaa päästetä kaupan kassalle töihin... 🙄

Vierailija
5/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö siinä ilmi minkälainen on romaniväestön sisäinen kontrolli? Eli hyväksytäänkö siellä hiljaa rötöstelevä porukka joka nämä ongelmat aiheuttaa jonka seurauksena kunnolliset romanit kokee syrjintää?

Vierailija
6/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaan ihmeellistä, ettei tietyn kansanryhmän edustajaa päästetä kaupan kassalle töihin... 🙄

Siis TODELLA erikoista.

Vierailija
7/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverina ollut romanimies jo yli 10v. Ei valittamista kenelläkään

Vierailija
8/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no.. Aika moni muukin, jolla on työhaluja ei niitä töitä saa.

Vierailija
9/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen keskustelu romaaneista on kuin ajaisit kahtasataa keskellä kaupunkia ja sitten koittaisit keskustella tämän ajelun seurauksista mainitsematta sanallakaan sitä että ajat aivan järjetöntä ylinopeutta. 

Vierailija
10/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdenlaista kokemusta romaneista, toinen eli yksi naapuruston asukeista on kunnollinen työssäkäyvä perheenisä. Toinen yksi törkeimpiä tyyppejä mitä olen ikinä tavannut, saattoi täällä asuessaan paikalliset vaaraan ja aiheuttikin vahinkoa, ei korvannut penniäkään ja oli täysin välinpitämätön asian suhteen, jatkoi vain väärinkäytöksiään vaikka oli jo tapahtunut korvaamatonta vahinkoa.

Vierailija
11/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole päässyt haluamaani töihin, mutta en osaa laulaa, en siis ole esimerkillinen nuorimies

Minäkään en käytä kulmahousuja

Vierailija
12/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta työhaluisille pitäisi antaa mahdollisuus.

Vierailija
13/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin eilisessä ohjelmassa nähty nuorimies oli todella fiksun ja miellyttävän oloinen. Harmi, ettei ole töitä löytänyt.

Silti olen sitä mieltä, etteivät romanien asiat koskaan edisty, jos asioita ei tarkastella rehellisesti. On hyvä, että on perinteitä ja vanhoja ihmisiä kunnioitetaan jne. Mutta heillä ne tiukat säännöt, pukeutuminen jne. ovat toisinaan este työelämässä etenemiseen. Lisäksi rikollisuus on ylikorostunutta tässä vähemmistössä.

Syrjintää varmasti on, mutta kyllä se integroituminen lähtee myös ryhmästä itsestään.

Vierailija
14/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ylen propaganda teki tehtävänsä. Soiko vielä joku surullinen pianomusiikki taustalla?

Vierailija
15/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin eilisessä ohjelmassa nähty nuorimies oli todella fiksun ja miellyttävän oloinen. Harmi, ettei ole töitä löytänyt.

Silti olen sitä mieltä, etteivät romanien asiat koskaan edisty, jos asioita ei tarkastella rehellisesti. On hyvä, että on perinteitä ja vanhoja ihmisiä kunnioitetaan jne. Mutta heillä ne tiukat säännöt, pukeutuminen jne. ovat toisinaan este työelämässä etenemiseen. Lisäksi rikollisuus on ylikorostunutta tässä vähemmistössä.

Syrjintää varmasti on, mutta kyllä se integroituminen lähtee myös ryhmästä itsestään.

Sen niitten työltä suojaavan "perinne"-vaatetuksen ne ovat itse keksineet Suomessa 1900-luvun puolivälissä. Missään muualla maailmassa romanit ei pukeudu "perinne"-vaatteisiin. Täällä tyhmät kantikset vielä maksaakin ne 🙄

Vierailija
16/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Ylen propaganda teki tehtävänsä. Soiko vielä joku surullinen pianomusiikki taustalla?

Itkevät viulut.

Vierailija
17/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtisit tutustumaan avoimin mielin vähemmistöryhmiin, voisit ehkä saada omia kokemuksia ja näkökulmia ilman että pitäisi miettiä mikä on median propagandaa.

Vierailija
18/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan teema "Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen" hässäkästä.

Vierailija
19/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen oikeestaan kannattais palkata romaneita kassalle tai vartijoiksi. Tässä kulttuurissahan on aivan mahtava sisäinen kontrolli ja jos kaupassa vastassa on ”omaa väkeä”, ei paikassa esiinny häiriöitä lainkaan siinä määrin kuin muualla, koska sukujen sisäinen hierarkia sanelee enemmän kuin laki.

Vierailija
20/99 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi rekrytointi olisi hyvä ottaa laajemmaltikin käyttöön.

Tavallaan olen samaa mieltä, mutta itse olen paperilla ihan nääh (pätkätyökokemus ja ikä "lapsentekoikä"). Pelkällä paperihaulla en ole ikinä päässyt edes haastatteluun, mutta jos soitan suoraan potentiaaliselle työnantajaehdokkaalle tai menen suoraan kyselemään töitä jostain firmasta, niin olen aina päässyt vähintään haastatteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi