Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistun jatkuvasti erilaisista, sinänsä mitättömistä asioista

Vierailija
09.04.2021 |

Jos olen esim. ollut humalassa ulkona ja jokin iltaan liittyvä yksityiskohta on hämärä. Tai jokin muisto 15 takaa tulee mieleen jonka haluaisin unohtaa, mutta se vainoaa. Tai joku sellainen tilanne kun minua on koulukiusattu vainoaa. Tuntuu, että nyt koronan aikaan vasta olenkin pyöritellyt eri ajatuksia mielessäni. Koko ajan ahdistusta tuottavat ajatukset vaihtelevat.

Kerron näistä yleensä miesystävälleni, mutta ei hänkään koko ajan jaksa tätä vellomista. Tuntuu, että vain alkoholi hetkeksi vapauttaa näistä ajatuksista, mutta sen jälkeen tosin tilanne pahenee taas muutamaksi päiväksi. Olen työtön ja ei ole oikein ketään enää johon luottaisin kuuntelevana korvana. Ei ole oikein muuta kuin tämä foorumi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla epätodellista oloa?

Vierailija
22/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitään mitättömiä asioita, pitäisikö harkita terapiaa niin saisit käsiteltyä koulukiusaamiset..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ollut vakavaa ahdistusta, välillä niin pahaa että olen vältellyt mihinkään menemistä ja ihmisten näkemistä. Asiat mitkä on mulla auttanut on ensinnäkin noiden tunteiden käsittely, esimerkiksi kirjoittaminen aina illalla. Yhdessä vaiheessa aina kun alkoi ahdistamaan, päätin mielessäni että "kirjoitan tuosta illalla" ja yritin parhaani mukaan siirtää ajatukseni asiasta pois. Eli ei jäädä vellomaan tunteisiin, vaan annetaan itselle tietty aika päivästä jolloin tunteita käsitellään esimerkiksi kirjoittamalla.

Toinen asia mikä on auttanut on ahdistavien asioiden kohtaaminen pikkuhiljaa. Eli ei tarvitse heti yrittää olla täydellinen, mutta jos esimerkiksi ihmiset ahdistaa niin itseään voi siedättää taas ihmisten tapaamiseen hitaasti. Jos siis sulla on jotain isompiakin ahdistavia asioita, niin tuo voi olla järkevää.

Seuraavaksi on arjen rutiinit. Ennen esimerkiksi pidin itseäni iltaihmisenä, mutta kun olen pistänyt itseni tottumaan aikaisempiin herätyksiin ja nukkumaanmenoon, huomaan että voin todella paljon paremmin henkisesti. Lisäksi terveellinen syöminen auttaa yllättävän paljon, sitä ei edes tajua kuinka paljon huonolaatuinen ruoka vaikuttaa omaan vointiin ennen kuin pistää ruokavalionsa kuntoon. Ja koska olet työtön niin edes jokin rutiininomainen tekeminen heti aamusta voisi auttaa. Voisit ottaa tavaksi esimerkiksi käydä kävelyllä aina aamulla, jos sulla ei ole mitään muuta menoa.

Toivottavasti tästä oli edes vähän apua, eiköhän se elämä ala taas kääntyä raiteilleen pikkuhiljaa.

Vierailija
24/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain avun masennuslääkkestä. En ole läheskään niin ahdistunut kuin ennen.  Vointi ei ole ollut vuosiin näin hyvä, vaikka ei paras mahdollinen vieläkään.

Vierailija
25/27 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös ollut vakavaa ahdistusta, välillä niin pahaa että olen vältellyt mihinkään menemistä ja ihmisten näkemistä. Asiat mitkä on mulla auttanut on ensinnäkin noiden tunteiden käsittely, esimerkiksi kirjoittaminen aina illalla. Yhdessä vaiheessa aina kun alkoi ahdistamaan, päätin mielessäni että "kirjoitan tuosta illalla" ja yritin parhaani mukaan siirtää ajatukseni asiasta pois. Eli ei jäädä vellomaan tunteisiin, vaan annetaan itselle tietty aika päivästä jolloin tunteita käsitellään esimerkiksi kirjoittamalla.

Toinen asia mikä on auttanut on ahdistavien asioiden kohtaaminen pikkuhiljaa. Eli ei tarvitse heti yrittää olla täydellinen, mutta jos esimerkiksi ihmiset ahdistaa niin itseään voi siedättää taas ihmisten tapaamiseen hitaasti. Jos siis sulla on jotain isompiakin ahdistavia asioita, niin tuo voi olla järkevää.

Seuraavaksi on arjen rutiinit. Ennen esimerkiksi pidin itseäni iltaihmisenä, mutta kun olen pistänyt itseni tottumaan aikaisempiin herätyksiin ja nukkumaanmenoon, huomaan että voin todella paljon paremmin henkisesti. Lisäksi terveellinen syöminen auttaa yllättävän paljon, sitä ei edes tajua kuinka paljon huonolaatuinen ruoka vaikuttaa omaan vointiin ennen kuin pistää ruokavalionsa kuntoon. Ja koska olet työtön niin edes jokin rutiininomainen tekeminen heti aamusta voisi auttaa. Voisit ottaa tavaksi esimerkiksi käydä kävelyllä aina aamulla, jos sulla ei ole mitään muuta menoa.

Toivottavasti tästä oli edes vähän apua, eiköhän se elämä ala taas kääntyä raiteilleen pikkuhiljaa.

Tosi hyviä ja maanläheisiä vinkkejä, voisit alkaa ahdistusohjaajaksi :) t. toinen ahdistuva

Vierailija
26/27 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla epätodellista oloa?

Sulla taitaa olla kokemusta? Mullakin alkoi ensin kaikki tuosta ahdistuksesta ja jatkuvasti mieleeni tulvi muistikuvia menneestä. Lopulta ajauduin tuohon epätodelliseen oloon. Kaikki tuntui vieraalta ja oudolta. Jopa oma peilikuva ja oma ääni oli muuttunut jotenkin irralliseksi. Se oli pelottavaa aikaa.

Vierailija
27/27 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele vaikkapa Esa Saarisen luentoja, youtubessa on esim uusin Filosofia ja systeemiajattelu -kurssi. Siinä käsitellään paljon sitä, miten oma ajattelu vaikuttaa elämään, ja luennot ovat hyvin rauhoittavia. Kuten joku jo sanoi, ulkoinen ärsyke katkaisee sisäiset kelat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän