Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syöpähoitoihin pakko suostua?

Vierailija
09.04.2021 |

Olen 50-vuotias nainen, ja minulta löydettiin kasvain vasemmasta rinnasta. Möykystä otettiin koepalat, enkä ole siis saanut vielä tuloksia, mikä se on. Lääkäri kyllä totesi, että syöpää se aika isolla todennäköisyydellä on. Aloin tässä miettimään, että jos/kun se on syöpäkasvain, niin onko syöpähoitoihin, leikkaukseen jne. pakko suostua? Voiko lääkäri pakottaa? Ikää kuitenkin on jo paljon, hoidot ovat kajoavia ja aiheuttavat kärsimystä. Eikö olisi helpompaa vain antaa olla ja hiipua pikkuhiljaa pois. Eivät hoidotkaan minua kuitenkaan pelasta. En sano, ettenkö suostuisi lopulta hoitoihin, mutta olen miettinyt muita vaihtoehtoja.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Sulla voi olla vielä puolet elämästä jäljellä!

Vierailija
2/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ikäiselläsi on hyvät mahdollisuudet parantua kokonaan. Aina voit kieltäytyä, mutta ikäsi huomioon ottaen kannattaisin hoitojen ottamista. Nuorilla kuoleman todennäköisyys on rintasyövässä suurempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt hoitoihin! Voi herran jumala. Mitähän sun perhe/lähipiiri sanoisi jos kertoisit heille ajatuksistasi??

Vierailija
4/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko! Sinä itse määräät, lääkäri vain ehdottaa hoitoa.

Vierailija
5/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pääsi äläkä suostu hoitoihin jos et halua. Kipulääkitystä kyllä saat silti. Eiköhän 50-vuotta ole ihan tarpeeksi elämää, jos siltä tuntuu.

Vierailija
6/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan joudut, jos et suostu hoitoihin. Kyllähän tämä pitäisi kaikkien tietää.

Vierailija
7/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei pakoteta hoitoihin.

Vierailija
8/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä hoitoihin. Sinulla on erinomaiset mahdollisuudet parantua kokonaan, jos syöpä ei ole levinnyt tai on vain vähän levinnyt imusolmukkeisiin. Vaikka syöpä olisi pahimmillaan todella levinnyt, niin voit silti elää pitkään hyvillä hoidoilla. Syövästä tulee ikään kuin vain krooninen tauti kuten diabetes. Rintasyöpä on niin yleinen sairaus maailmanlaajuisesti ja tästä syystä tutkittu paljon ja hoitomuotoja riittää, että nyt vain hoitoon. Sinulla on varmasti paljon elämää vielä jäljellä💕. Monet oikeasti vanhuksetkin ovat tuosta syövästä ja hoidoista selvinneet kuten 75-vuotias äitini. Kesti kaiken ihan hyvin. Lepäsi tarvittaessa.

Vierailija
9/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steve Jobs kieltäytyi, yritti parantaa itsensä miljardeillaan luonnollisesti.

Ei sen paremmin pärjännyt. Mutta en tiedä, olisi tietysti todennäköisesti kuollut tekipä mitä hyvänsä. Ei tiedä valitsiko sen kivuttomamman tavan, vai eikö.

Vierailija
10/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko sinua. Ensinnäkään lääkärit ei sano mitään tuollaista, että todennäköisesti on syöpää. Toiseksi, kukaan terve 50-vuotias ei ajattele, että tämän ikäisenä jo joutaakin kuolla pois, saati johonkin rintasyöpään, josta on 99-prosenttinen paranemismahdollisuus. Häpeä kun trollaat vakavalla asialla.

Vierailija
11/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, esim Jehovat eivät välttämättä suostu.

Vierailija
12/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt oudoista kivuista ja miettinyt samaa, että jos sieltä joku syöpä löytyisi niin kannattaako sitä hoitoihin mennä. Kyllähän elämässä pitäisi jotain mieltä olla, minkä takia sitä haluaisi jatkaa enkä nyt ole yhtään varma haluanko näin kitua vielä mahdollisesti toiset 40 vuotta.

Vierailija
13/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit kieltäytyä. Onko se järkevää, onkin sitten eri asia. Voit tulla toisiin ajatuksiin myöhemmin, jolloin paraneminen on todennäköisesti vaikeampaa. Suosittelen keskustelemaan asiasta.

Vierailija
14/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä pääsi äläkä suostu hoitoihin jos et halua. Kipulääkitystä kyllä saat silti. Eiköhän 50-vuotta ole ihan tarpeeksi elämää, jos siltä tuntuu.

Näin mä oon ainakin henkilökohtaisesti ajatellut.

Vierailija
15/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo pakko jos ei taho

Vierailija
16/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kieltäytyä. Harmi, koska rintasyövässä on ihan hyvä paranemisennuste.

Vierailija
17/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

provohan tuo on, mauton mutta niin se vaan on

Vierailija
18/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mä oon ainakin henkilökohtaisesti ajatellut.

Suurin osa ei vaan ymmärrä, että kaikki eivät halua elää mahdollisimman pitkään. Pelkäävät kuolemaa vaikka se on ihana asia.

Vierailija
19/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko sinua. Ensinnäkään lääkärit ei sano mitään tuollaista, että todennäköisesti on syöpää. Toiseksi, kukaan terve 50-vuotias ei ajattele, että tämän ikäisenä jo joutaakin kuolla pois, saati johonkin rintasyöpään, josta on 99-prosenttinen paranemismahdollisuus. Häpeä kun trollaat vakavalla asialla.

Lääkärit saattaa sanoa mitä hyvänsä. Hoitajiltakin pääsee aika suoria kommentteja. Labra on sitten se joka oikeasti tietää.

Vierailija
20/72 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun osaat puhua kaikkien puolesta. Hyvinkin voi haluta jo tästä elämästä pois, jos se elämä on vuodesta toiseen ankeaa yksinäisyyttä ja muuta mukavaa, eikä näe tulevaisuudessa muutosta tapahtuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi